Poll: borstvoeding of flesvoeding

• Poll: borstvoeding of flesvoeding

Gewoon uit nieuwsgierigheid goofy.gif
    Wie wil borstvoeding geven en wie flesvoeding. En waarom?
    •  Borstvoeding
    •  Flesvoeding
    Stem  Resultaten tonen
  • Borstvoeding.
    Het is goedkoop, je hebt het altijd bij de hand en er zitten toch antistoffen in die het kindje kunnen helpen in de 1e maanden van zijn leven.
    Nadeel: de papa wordt zo een beetje buitengesloten. Maar we hebben afgesproken om toch regelmatig eens een flesje afgekolfde melk te geven ook, zodat de papa (of iemand anders) het eens kan geven en zodat de baby wat went aan een flesje ook. Anders kan je problemen krijgen bij het overschakelen.
  • ik vind borstvoeding geweldig,het gaat alleen niet bij mij helaas.
    ik ga flesvoeding geven,omdat ik gewoonweg geen voeding heb.alle 4 de keren kwam het niet op gang.ik had zelfs geen/amper stuwing.
    de vierde pakte wel braaf de borst en leek te drinken.maar op de 5e dag was ze 15% afgevallen en moest ze opgenomen worden in het ziekenhuis voor sondevoeding.
    alle keren is mijn kraamtijd volledig verpest door het toch proberen door te zetten onder gepush van de kraamhulp.elke 3 uur 20 minuten voeden,15 minuten per kant kolven,24 uur per dag.zeer pijnlijke bloedende tepels kreeg ik,,het kwam maar niet op gang en onze dochter is dus zelfs in het ziekenhuis beland cry.gif.
    dat heeft voor mij toch de doorslag gegeven om niet weer te gaan tobben.ik zal wel wat proberen af te kolven en dat als extraatje te geven.dat heb ik de vorige keren ook wel gedaan.de eerste dagen waren het 5 druppels wat er kwam,maar na een week 10/20 cc per borst ongeveer.een gezond toetje zullen we maar zeggen happy.gifAangepast door Jo-eL op 28/02/2015 13:28
  • Haha! @Jo-eL : Wat ze binnen hebben, hebben ze dan toch maar he wink.gif Ik vind het knap dat je telkens blijft proberen. Ik hoop dat het hier ook lukt!
  • Ik ga voor borstvoeding
    bij mijn zoontje werkte het langs geen kanten, het kwam niet op gang. blijkbaar heeft dat ook te maken met het feit dat hij een keizersnedebaby is.
    bij mijn dochter liep het er letterlijk uit, zij is vaginaal geboren en lag al te drinken 30 min na haar geboorte. Die moest maar een kik geven of het begon te stromen.
    Ik hoop dat ik ook deze keer vaginaal kan bevallen en dat ook bij deze baby borstvoeding kan geven.
    Het is wel opvallend dat mijn dochtertje sterker is qua gezondheid. Tibe is veel sneller verkouden en blijft langer lopen met zijn snotneus dan Rune.
    Dus vandaar (samen met alle andere voordelen: Goedkoper dan flesvoeding, steeds op temperatuur, altijd bij de hand, ... ) toch opteren voor borstvoeding
  • Borstvoeding thumbup.gif
    Julien maar liefst 14 maanden, Valentin 'maar' 6 maanden omdat zijn broer toen maandelijks in het ziekenhuis lag en het organisatorisch onmogelijk werd.
    Dit popje krijgt ook gewoon borstvoeding...
  • Ik hoop dit keer ook opnieuw borstvoeding te kunnen geven. Ik heb dat bij mijn zoontje ook gedaan tot ik terug ging werken een 3maanden en dan ben ik nog een tijdje 's morgens en 's avonds blijven geven.
    Het heeft veel voordelen (zoals hier al aangehaald is) en het is een leuk momentje voor mama en baby.
  • Hey Iedereen ,

Wij gaan voor fles voeding. Zo wordt de papa er meer bij betrokken. Lijkt mij ook gewoon handiger smile.gif Ik ga na 3 maanden terug werken en dan moet ik elke avond afkolven (denk ik dan smile.gif ) en daar heb ik niet zo veel zin in ^^
    Wat ook een rede is , voornamelijk voor mij : Ik ben gestopt met roken . En ik ga dit volhouden tot dat onze pruts geboren is. Maar daarna wil ik terug op mijn gemak een sigaretje roken en dat gaat niet als je borstvoeding wilt geven .
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld