meter en peter vragen

• meter en peter vragen

Hey,
    Ik zoek inspiratie om meter en peter te vragen.
    hoe gaan jullie dit vragen?
    Gewoon met een briefje, of met een cadeautje waar meter of peter opstaat of iets originelers?
    alle tips welkom.
  • Wij doen dat in Nederland niet, maar mij lijkt het wel een leuk idee om het met een kaartje te vragen met een echofoto erbij
    en dan:wiL je mijn peter/meter zijn? Erop.
    Hebben ze gelijk alvast een eerste foto bigsmile.gif.dat zou ik ook enorm waarderen als ik iemands meter mocht zijn.
    Misschien een stomme vraag, maar word het eigenlijk weleens geweigerd? Of is het min of meer een vrijblijvende eer?
  • Bij ons was het met een soort kraslootje. Hadden we ergens in een babywinkel gevonden. Er stond "win for life" op en dan onder het krasgedeelte stond (vanzelfsprekend) "Wil jij mijn meter/peter worden?"
    Bijster origineel was het niet. Maar we waren wel de eersten die het gebruikten smile.gif

@Jo-eL : Ik denk dat er weinigen weigeren. Tegenwoordig zit er ook veel minder druk achter. Ik heb de indruk dat het meer een titel is, dan een belofte.
    Vroeger moesten meter en peter ook de suikerbonen betalen geloof ik. Dat is ook al lang niet meer gebruikelijk. Je geeft gewoon iets meer op een verjaardag of met kerst, haha! Je staat zowat op hetzelfde niveau als oma of opa wink.gif
  • Mijn tante heeft indertijd het meterschap van mijn metekindje geweigerd omdat ze er niet akkoord mee was dat haar zus nog een 3rde kindje kreeg (was verre van ideale situatie dat wel)
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld