bevallen in september 2015

• Ik ben ook wel zenuwachtig, maar momenteel is dat vooral omdat ik nog geen 37 weken ben en ik bang ben dat ik het te vroeg begint en ik naar het ziekenhuis moet.
    Volgende week dinsdag valt die last van mijn schouders nervous.gif.
    Hoewel ik liever heb dat hij dan nog een weekje blijft zitten ga ik vanaf dan denk ik toch zitten hopen dat hij komt, , want ik kan onderhand ook niet meer uit de voeten.
    Er doet altijd wel iets zeer, of ik nou zit, lig of sta.en als ik loop verlies ik vocht/slijm tired.gif.als dit nog 3/4 weken duurt ben ik kapot shocked.gif.
  • Hier ook zenuwen hoor. En nog meer dan een maand te gaan.
    Ben vooral nerveus omdat ik weet dat ik een lage pijngrens heb. Ik hoop dat ik me een beetje groot kan houden.
    Ik hoop ook dat mijn beebje zich tegen dan gedraaid heeft (laatste keer was dit nog niet het geval en ik kan het absoluut niet voelen, ik voel haar echt overal) en dat mijn onderwaterbevalling ook kan doorgaan. Anders sowieso epidurale hoor. Dat spul hebben ze met reden uitgevonden tongue.gif

Oh spannend @lies83 : We duimen voor je. Veel succes wink.gif
  • @lies83 Oei, dat moet pijnlijk zijn... Hopelijk moet je niet ingeleid worden, want dat schijnt nog pijnlijker te zijn dan een gewone bevalling. Gelukkig bestaat er epidurale in tijden van nood! tongue.gif
  • Gynicoloog ziet geen problemen met inleiden omdat ik nu al 2 cm ontsluiting heb en ze sprak enkel van vliezen te breken en ze gaat er vanuit dat het dan op gang gaat komen. Baby ligt ook al volledig ingedaald en met hoofdje naar beneden. En tegen 7 september zal ik waarschijnlijk nog meer ontsluiting hebben maar toch hoop ik op een spontane bevalling hoor. Ze hadden ook gezegd bij de bevalling van mijn dochter 7 jaar geleden dat ik bij een tweede zwangerschap mij zal mogen haasten als de weeën beginnen. Mijn dochter is binnen de 3 uur geboren en had een weeënstorm. Een tweede zwangerschap gaat blijkbaar nog vlugger. Daarmee ben ik nu wel zenuwachtig want ik weet wat mij te wachten staat.
  • ik heb ook een lage pijngrens skye blue,maar bevallen valt me toch alleszins mee hoor.over het algemeen ben je er al bijna tegen de tijd dat het heel erg heftig word.dat geeft moed.en anders idd lang leve de ruggeprik goofy.gif.daar heb ik zelfs om geroepen toen het bij de oudste heftig werd.en ik ben panisch van naalden bigsmile.gif.maar toen kwam de vk binnen en constateerde volledige ontsluiting,en toen leek de pijn opeens over.alsof ik het psychisch instant hield omdat ik nog heel lang dacht te moeten.toen het het einde bleek te zijn viel het me zo erg mee dat ik zo opgelucht was dat ik de pijn letterlijk losliet.
    komt echt wel goed!
    onze oudste is ook in 3 uur geboren lies!alle volgenden in een half uur goofy.gif.kinkt bizar snel,maar ik gun het iedereen.
    de vliezen braken,paar krampen en toen persen.amper pijn geleden.
    moet je alleen al wel in het ziekenhuis zijn als je daar wil zijn,want anders heb je wel een probleem hihi.ik mag me niet eens meer verplaatsen,veel te riskant.maar gelukkig wil ik dat ook niet.Aangepast door Jo-eL op 25/08/2015 15:11
  • Net terug van bij de vroedvrouw. Ons beebje is helaas nog niet gedraaid, dus de kans wordt groot dat het toch een keizersnede wordt. Morgen moet ik naar de gyn bellen en ws zal ze dan een nieuwe afspraak maken voor nog eens een controle vòòr de 16e.
    Ook eiwitten in de urine en verhoogde bloeddruk dus ik moest een half uur aan de monitor en bloeddrukmeter om te zien of er sprake was van zwangerschapsvergiftiging. Maar bloeddruk was terug beter na een half uur, dus ik mocht naar huis. Ze hebben juist nog wat bloed getrokken, morgen mag ik bellen voor de uitslag.
    Bij de vroedvrouw werd ik ook getest op GBS...
    Nu dus maar afwachten hoe het verder gaat...
  • Ik vraag net in je andere topic hoe je kindje ligt, staat het gewoon hier goofy.gif.
    Wat vervelend dat zij (toch? ) in stuit ligt. En ook nog eiwitten en hoge bloeddruk. Niet gaan tobben de laatste weken he meid candle.gif.
    Zou je opzien tegen een keizersnee? Ik moet er persoonlijk niet aan denken nervous.gif.
  • @Jo-eL : Het wordt moeilijker om me geen zorgen te maken. Heb net gebeld naar de gyn. Mijn bloedwaarden zijn helemaal in orde, dus dat is al zeer goed nieuws.
    Maar van het feit dat ons meisje nog in stuit ligt maakt ze geen problemen. Ik had op 16/9 sowieso een afspraak bij haar en die blijft gewoon behouden. Geen extra controle.
    Op dat vlak voel ik me wel een beetje... aan mijn lot overgelaten. Ik wil de dramaqueen niet uithangen als dat niet nodig is, maar ik weet niet...
    Mijn vriend zegt dat extra controles ook niets uithalen. Het enige wat ze dan kunnen zeggen is: ja ze is ondertussen gedraaid, of helaas, nog steeds niet. Dat klopt ook wel... Bleigh, ik voel me gewoon... genegeerd denk ik. Zal de vermoeidheid wat zijn, was om 04u00 al wakker... thumbdown.gif
  • @Skye_blue Ik begrijp je volkomen! Nu nog wachten tot 16 september, dat is wel heel lang hé... En als je volgende week een extra controle zou krijgen en je kindje ligt dan wel goed, dan zou je tenminste geruster zijn... Want je zorgen maken is niet goed voor jezelf en voor je kindje.
    Vanaf hoeveel weken MOETEN ze eigenlijk goed liggen, of hoeveel tijd krijgt ze nog om goed te liggen?
  • stuit

Hallo,

ik ben ondertussen 38 weken en onze kleine man lag tot vorige week in stuit. Normaal (bij mij wel 2de) moeten ze rond 36 weken goed liggen, tot dan zou het zo moeten lukken. Bij mij lag hij vorige week dinsdag op 36+5 nog steeds in stuit dus hebben ze hem gedraaid. Dit lukt wel niet altijd maar bij mij viel het goed mee en ik ben nu heel blij want ondertussen is hij al ingedaald dus hij kan niet meer weg smile.gif
    Ik heb daarvoor ook niet veel extra controles gehad hoor want uiteindelijk is het afwachten, draait hij zelf daarvoor super. Zo niet dan kunnen ze soms proberen draaien (afhankelijk ligging placenta etc) of anders is het keizersnede en dan zullen ze een datum inplannen.
    Dus ik vrees dat er niet veel opzit dan wachten, mij hadden ze wel aangeraden om regelmatig op handen en knieën te gaan zitten want dit zou extra ruimte geven...

groetjes,
    Lorianne
  • ik kan me voorstellen dat je je in de steek gelaten voelt skye-blue.stuitligging,hoge bloeddruk,en toch pas over 18 dagen controle? astonished.gif.ik mag over een week terug,en mij mankeerd niks.ik snap je frustratie dus wel.
    misschien is het een idee om volgende week even langs de huisarts te stappen?gewoon ter geruststelling.hopen dat je kindje gedraaid is en even bloeddruk meten.dan vallen dat soort vragen toch van je af.
  • ik bedenk me net trouwens dat onze dochter ook tot ruim 35 weken in stuit heeft gelegen!en ze is toch nog op tijd omgedraaid.dus fingers crossed! candle2.gif
  • Klopt als een bus @Zonnetje . Ik zou veel geruster zijn als ik zou weten waar ik aan toe was, liefst vòòr de 16e nog.
    Rond 36 weken wordt meestal geprobeerd om het kind nog te draaien. Tenzij je mijn gynaecoloog hebt blijkbaar down.gif

@Lorianne: dank je voor de tip. Ik ga hem zeker toepassen smile.gif En hopelijk haalt het idd nog iets uit.

@Jo-eL : Ah, jij had ook een koppig kindje dus wink.gif Er is nog hoop smile.gif
    Ik heb een mail gestuurd naar de vroedvrouw die me zou helpen met borstvoeding na de bevalling. Ik hoop dat zij nog een plaatsje vrij heeft om nog eens te controleren voor ik naar de gyn moet.
    Ik weet dat zij op zich niet meer kan doen als enkel controleren, maar dan zou ik alvast beter weten waar ik aan toe was. Ik zou me mentaal beter kunnen voorbereiden en ook thuis zien dat alles in orde is tegen dat ik op controle moet. Ik zie het anders al gebeuren dat ik op de afspraak bij de gyn te horen krijg dat ik die dag of de dag erna ofzo moet binnen komen voor een KS astonished.gif
    Voor mijn mentale gezondheid is zoiets niet goed hoor... Zeker niet bij een 1e. Ik wil beter voorbereid zijn... Dus hopen dat de vroedvrouw nog tijd kan maken... candle2.gif
  • ik vind "alleen maar controle" toch al heel wat.zeker met stuitligging.je wil toch graag weten waar je aantoe bent als de bevalling begint.
    ik vind het geen vreemd verzoek hoor.gewoon vragen!
  • Hey iedereen,

Ik vroeg me iets af. Ik ben nu +/-36weken zwanger en ik ga afwisselend naar gyn en dokter. Nu moet ik volgende week naar dokter en de weerk erna naar gyn. Nu vroeg ik me af wat de dokter juist nakijkt? Vorige keren stond dit op mijn papier (bv. suikertest of inenting voor kinkhoest) maar nu staat er niets bij...
    Weet er iemand van jullie wat hij nu juist gaat nakijken?

Groetjes
  • Vandaag opnieuw babydate gehad.

Gyne heeft toch even getoucheerd, omdat ik nogal benieuwd was (heb geen last, zou er al iets bewogen zijn daar beneden?). Hoofdje zat al heel laag, goed ingedaald, maar voor de rest nog alles potdicht. Zal dus nog niet voor onmiddellijk zijn (Jammer want ben nogal ongeduldig... tongue.gif)
    Echo was oke, geschat geboorte gewicht nog altijd rond 3kg.
    Binnen 2 weken opnieuw, dan 39 weken en hopelijk wat meer verstreken bmh en evt ontsluiting smile.gif
  • Ik weet het niet Els, hier in Nederland doen ze geen bijzondere onderzoeken meer, maar de andere meiden weten vast meer.

Dat het nog potdicht zit zegt niks hoor Sophie! Bij mn vierde kindje kwam de vk na een paar dagen fikse voorweeen ook even checken en volgde de boodschap:het zit nog helemaal dicht, voorlopig gebeurd er niks.
    Dat was op zaterdagavond.en zondagmiddag braken rond half 3 mn vliezen en werd om 4 uur onze dochter geboren.
    Ons kindje is wel goed ingedaald maar ligt nog niet vast.soms drukt hij heel zwaar naar beneden en heb ik veel voorweeen en slijmverlies.
    Maar als het weer rustig is zwemt hij weer wat omhoog. Hij heeft kennelijk nog wat ruimte over omdat hij niet zo groot is.
  • Bij deze laat ik weten dat wij 29 augustus trotse ouders zijn geworden van Natan. Groetjes
  • @lies83 Proficiat! Hopelijk heb je een goede bevalling gehad!
  • wat leuk,daar is de eerste al!
    gefeliciteerd lies!!!hopelijk kan je al lekker genieten van je mooie zoon en kraamtijd.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld