bevallen in september 2015

• Gisteren op babydate geweest. Al een mooi gewichten van 2,7 kg en 45 cm. Door de zwangerschapsdiabetes zal ik normaal vroeger bevallen, maar zo erg vind ik dat niet☺
    Het slapen gaat hier ook steeds moeilijker. Veel last van bekken en een baby'te dat vooral in bed vrolijk begint te stampen!
  • Ik voel het ook wel duidelijk als hij draait/beweegt. Het voelt minder prettig aan dan in het begin tongue.gif Dus ik denk dat dit wel normaal is @Jo-el Volgende week op baby date ! @i*** voor wanneer ben je uitgerekend ? bigsmile.gif
  • Ik vind het ook met momenten pijnlijk die harde stampjes. Ik heb ook sinds een paar dagen last van een hevig menstruatiegevoel. Ons ventje weegt nu 2kg 900 en word geschat op 3kg600 bij de geboorte. Het aftellen is nu echt wel begonnen.
  • @Reeses normaal voor 17 september, maar kans is zeer groot dat het een weekje eerder wordt ingeleid. 25 Aug moeten we terug naar gynaecoloog en dan weten we meer.
  • Dames,

Vandaag opnieuw op babydate geweest. Kleine dame weegt nu (op 35 weken) 2200g ongeveer. Is geen zwaargewicht, maar de metingen waren in proportie met elkaar, dus alles oke. Gyne maakt zich er geen zorgen over en ik dus ook niet smile.gif. Geschat geboortgewicht zal nog geen 3kg zijn.
    Ikzelf had ook eigenlijk niets anders verwacht, want zowel de papa als ik waren bij geboorte ook lichtgewichtjes. Eigenlijk nog wel fijn, dan blijven ze langer klein tongue.gif. Zal maar wat meer maatjes 50 in de valies steken en wat meer 56 eruit halen...
    Voorts heeft ze ook een wisser genomen (GBS kweek). Toucheren wou ze gelukkig nog niet omdat ik helemaal geen last heb van voorweeen en we dat ook zo willen houden...
    Binnen 2 weken moet ik terug, kijk er al helemaal naar uit!

Ondertussen hebben we op 2 dagen deze week de kinderkamer geschilderd (pufpufpuf). Eindelijk, ook dat is klaar.
    Volgende week vrijdag worden de meubeltjes (slaapkamer, commode, park enz) geleverd. Dus volgend weekend staat alles klaar voor de komst van onze kleine meid. Benieuwd wanneer ze zich gaat aandienen. Ik vermoed dat ik wel over tijd zal gaan, gewoon omdat ik helemaal geen last heb, van niets (buiten de gebruikelijke rugpijnen...)
  • Ik heb vandaag een glimpje mogen opvangen van ons kindje love.gif.
    Op deze termijn willen ze graag weten hoe het kindje ligt en het liefst dus al met het hoofdje naar beneden.
    Ik kan het sinds deze week niet goed meer voelen. Ik voel hem wel draaien en friemelen, maar geen duidelijke schopjes.
    De vk kon het ook niet voelen omdat mn buik hard was, , daarom maakte ze even een echo.
    Eerst kwam zijn schattige gezichtje te zien, al mooi aan het wegzakken in mn bekken. Helemaal goed dus.
    En daarna op zoek naar de voetjes. Die houdt hij plat tegen de bovenkant van de baarmoeder, tegen de placenta. Vandaar dat ik geen trapjes voel.
    Maar alles is helemaal goed, dus we kunnen lekker rustig verder afwachten.
    De kinderen hebben nog 2 weken vakantie, maar veel gaan we niet meer doen. Ik ben wel toe aan een beetje rust.
    Bewegen wordt moeizaam, ik heb regelmatig voorweeen en ik moet smiddags echt een dutje doen.
    Of ik nou wil of niet, mn ogen vallen gewoon dicht blush.gif

Fijn dat alles in orde is mmet iedereen ondanks de bijkomende kwaaltjes van de laatste loodjes. Dat je nergens last van hebt zegt niks hoor Sophie. Het kan zomaar in een keer gebeuren.
    Mijn eerste 2 bevallingen begonnen ook totaal onverwacht, met 37+4 en 38+6.niks geen voortekenen en opeens werd ik wakker in een nat bed.
    Succes met de babykamer. Hier staat gelukkig alles klaar.
    Behalve de traktaties voor school, maar die hou ik lekker simpel bigsmile.gif.
  • Hoi Dames !

Gisteren op babydate geweest ! Alles in orde !bigsmile.gif ons ventje meet al 45 cm en weegt 2,600 kg ! De gyn zei dat hij mooi op schema ligt. enkel zijn buikje is wat 'ronder' maar daar moesten wij ons geen zorgen over maken bigsmile.gif
  • Goed om te horen reeses! Hou je het werken nog vol?
    Ik kan echt geen werk meer verzetten zonder de boel te triggeren.gisteren verloor ik na het stofzuigen mn slijmprop en als ik actief bezig ben of iets til of een stuk loop krijg ik een harde buik en enorme druk van onder.als ik dan ga zitten om uit te rusten beginnen de voorweeen.
    Maar ik klaag niet, het is enkel een teken dat het einde in zicht is love.gif.
  • @Jo-eL Je slijmprop verloren??? Moet je dan niet binnen om te bevallen? tongue.gif Ik dacht dat altijd, maar kan ook mis zijn natuurlijk!

Harde buiken en druk vanonder heb ik ook... De laatste loodjes,da's duidelijk! Hier nog minder dan 3 weken te gaan tot 'd-day'!
  • @Zonnetje Dat is als je water gebroken is. Slijmprop kan minder kwaad. (zo heb ik toch begrepen)

Ik ben vandaag 36 weken, het wordt spannend! Nog 2 weken werken en dan hopelijk nog 2 weken rusten en dan mag de baby komen!
  • nee,met het verliezen van je slijmprop ga je nog niet bevallen.sommige mensen wel,maar ik niet.ik wil graag nog minstens 10 dagen wachten goofy.gif.
    vorige keren begon ik deze ook te verliezen vanaf deze termijn,en zolang je niet bevalt maakt je lichaam gewoon weer nieuwe aan.
    maar het is wel een teken dat het rommelt en er wat gaande is.ik kan bv best al wat ontsluiting hebben.daar kan je weken mee rondlopen.bij de derde bleek ik op controle al 6 cm te hebben,maar dat was wel heel extreem blush.gif.
  • @Jo-El Het werken lukt nog 😄 nog 2 weekjes en ik kan/mag rusten ! Volgende keer wordt er een uitstrijkje genomen om na te gaan of er bacterieen of zo zitten. Anders moet je anti biotica krijgen tijdens de arbeid. Ik vond dat nogal raar . Waarom niet vroeger ? 😕 oh dames niet vergeten om zeker een spuit tegen kinkhoest te laten zetten ! Ook bij jullie man 😄 (of vrouw)
  • Reeses, ik heb wel vaker gehoord dat vrouwen ab moesten tijdens de bevalling omdat je kindje tijdens de bevalling besmet kan raken met een infectieziekte of schimmel die de moeder bij zich draagt. Eerder ab geven heeft geen nut omdat het maar tijdelijk werkt en het de bedoeling is dat je kindje bescherming meekrijgt via de navelstreng. En je weet op voorhand niet wanneer je gaat bevallen he.
    En bij een collega van me waren ze er te laat mee, , omdat het wel minstens 4 uur van te voren toegediend moet worden, maar zij beviel veel sneller.Hoe ze er aachter kwamen dat ze een infectie had weet ik niet, want hier in Nederland wordt dat niet standaard gecheckt. Alleen bij vroeggeboorten gaan ze checken of een infectie de oorzaak kan zijn.
    Enten voor kinkhoest? Doen ze hier ook niet. Is dat bij jullie ook standaard?
    Petje af voor de vrouwen die tot 38 weken werken hoor .Succes nog even thumbup.gif.
    Reële kans dat ik dan al bevallen ben awe.gif.
  • Helaba!

Ja hier is dat standaard (maar niet verplicht) om een vaccin tegen kinkhoest te krijgen. Ook dat nagaan van die bacterie was standaard zei mijn gyn. Dat heb ik ook bij de volgende controle en inderdaad met dezelfde uitleg van AB te krijgen bij de bevalling...

Iedereen houdt het hier precies goed uit. Geen echt veel te vroeg geboren kindjes precies, wat super is natuurlijk!
    De laatste 2 weken werken zijn begonnen!

• Ja, bij degenen die nog reageren lijkt het allemaal voorspoedig te gaan. Gelukkig maar!
    Het gaat meestal allemaal wel goed, maar vanzelfsprekend is het natuurlijk niet.
    Ik hoop dat we elkaar hier de komende weken kunnen steunen op weg naar een goeie bevalling en straks de roze wolkverhalen binnenstromen thumbup.gif.
    Ik zie bij de andere maanden dat de topics tegen het einde van de zwangerschap volledig stilvallen.
    Ik hoop dat dat hier niet gebeurt.dat zou ik wel heel jammer vinden sad.gif.
  • Bedankt voor de uitleg dames ! bigsmile.gif Ja de baby's blijven goed zitten bigsmile.gif Ik hoop alleen niet dat ik overtijd ga gaan. Lijkt mij zo lastig tongue.gif Nog 5 weekjes en ik hou (hopelijk) ons ventje al vast. Ik ben zo benieuwd hoe hij er gaat uitzien !
  • Vandaag op controle geweest en ons ventje weegt nu 3kg600 en 2 cm ontsluiting. Vind het nu wel heel spannend. Het kan nu ieder moment beginnen. Ik wil iedereen hier een vlotte bevalling wensen. Groetjes
  • Wauw lies, jij schiet al op! Ik ben benieuwd wanneer je gaat bevallen. Gaat niet lang meer duren zou je zo denken he.
    Jij ook alvast succes dan maar he goofy.gif.
  • @lies83 Veel kans dat jij het eerste bevalt! smile.gif Ik ben benieuwd of het een augustus of septemberkindje wordt! smile.gif

Worden jullie ook al zenuwachtig voor de bevalling? Ik alleszins wel... Br, al is het natuurlijk de mooiste dag van je leven (of 1 van de 2 mooiste uit mijn leven, aangezien het mijn 2e kindje wordt)
  • @Zonnetje normaal ben ik uitgerekend voor 9 september maar kan inderdaad nog een augustuskindje worden. Ik hoop het want het word enorm lastig, ik heb hevige bekkeninstabiliteit en word 7 september ingeleid als de baby nog niet geboren is. Begin nu wel heel zenuwachtig te worden.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld