bevallen in september 2015

• Ik heb niet veel in maat 50 en 56 gekocht want ze groeien daar heel snel uit. Ik heb vooral van die setjes gekocht met broekje (legging)en longsleeve, is heel gemakkelijk. En best is ook zo weinig mogelijk met voetjes, is ook vlug te klein. In maat 62 heb ik het meest want met de mouwtjes wat om te vouwen hebben ze er langer genieten van. Voor in materniteit heb ik 5 setjes in maat 56 en 5 rompertjes in maat 56. Heb ook een jasje maar zo in sweaterstof. Als ik je een tip mag geven, bij noppies hebben ze heel praktische setjes en jasjes en nog betaalbaar ook.
  • En heb ook nog een mutsje, krabwantjes en enkele sokjes voor in de materniteit.
  • vergis je niet in maatje 50/56 hoor!ik lees hier,en dat lees ik vaker;ik heb er niet veel van,want ze groeien er snel uit.maar een gemiddelde baby draagt dat zeker wel een week of 6 en dan is het niet fijn om er weinig van te hebben.
    ik heb 2 keer ervaren dat de baby zo smal was dat het maatje 50 nodig had.in eerste instantie had ik het beide keren helemaal niet in huis en was het frutten met maat 56,waar het kindje in verzoop,en moest er hals over kop geshopt worden.vervolgens ben ik meerdere keren nog dingen bij gaan halen,want je kleed zo'n kleintje toch dagelijks om.ik heb er uiteindelijk nog zeker een maand mee gedaan en daarna tot 2,5/3 maanden pasten ze 56.
    62 is al gauw weer een stuk groter.de middelste 2 van ons waren vrij fors,maar dan nog pasten ze 56 tot een week of 6.
    bij de 4e had ik maar 1 mutsje bewaard,ik was even vergeten dat die vies werd als dat bij een natte,plakkerige boreling op het hoofdje gezet word blush.gif,dus moest ze de 2e dag door het leven met het mutsje van haar broer,met zijn naam erop goofy.gif en manlief moest op pad voor nog wat mutsjes.gebeurt me niet nog een keer,ik heb er nu 4 bigsmile.gif.ik heb ze in maat 38.een gemiddeld babyhoofdje is bij geboorte 35 tot 37 cm moet je rekenen.
    verder heb ik een stuk of 8 rompertjes met korte mouwen en 4 met lange mouwen,3 broekjes met voetjes en een paar truitjes en verder alleen een hele stapel boxpakjes.die gebruik ik het liefst de eerste maanden.ze liggen de eerste weken toch toegedekt in box,bak of bedje,ik vind dat met kleertjes niet echt lekker liggen.ik heb wel een aantal setjes sokjes,maar die worden voornamelijk gebruikt over de voetjes van de boxpakjes of broekjes met voetjes,om die beter te laten zitten (anders trekken ze de beentjes uit te pijpjes).
    ik heb geen echte jasjes,meer vestjes.een dikke en een dunne in 56 en een dikke in 62.een jasje mag gerust wat groter zijn.dan zit het ook warmer.
  • @Jo-eL ja inderdaad als je weet dat je een klein kindje verwacht , is het beter met maat 56 maar mijn dochter was 51 cm en 4kg270 en maat 56 was heel nipt. En had zelfs toen maat 50 ook gekocht en heeft ze niks van kunnen dragen. Nu weten we terug dat het geen kleintje gaat zijn en daarmee ben ik nu wel voorzien. Het beste is eigenlijk niet teveel kopen in het begin. Als je kindje geboren is, kan je dan tenminste dingen kopen waarvan je zeker weet dat ze het gaan kunnen dragen. Maar ja is gemakkelijk gezegd want het is zo leuk nu al gaan shoppen.
  • Bedankt bloempje en poncha !

Ik vraag mij dat ook af ! Ik heb rompertjes ( met korte mouwtjes en zonder beentjes) is dat niet te koud denk ik dan ?
    Ik heb ook al 1 setje klaargelegd voor als we naar huis gaan.(broek , T-shirt , trui enz) Sokjes, mutsjes en krabwantjes neem ik ook mee.
    Voor de rest zit ik ook nog een beetje met mijn hande in het haar πŸ˜“ ook voor de maat 😝 je weet niet hoe 'groot' ze eruit komen he !
  • Ik heb enkel rompertjes met lange mouwtjes, aangezien ik denk dat een baby niet zo vlug te warm gaat hebben en desnoods doe ik er gewoon geen bloesje over aan.
    Ik wil gewoon voldoende kleding voor het ziekenhuis, daarna is er inderdaad nog tijd om bij te kopen.
  • Kleertjes

Goedemorgen,

Ik sta Jo-El bij i.v.m. de kleertjes, mijn eerste dochtertje was 10 dagen te vroeg en was een reus van 46.5cm smile.gif in dat geval heb je echt wel nood aan maat en ook geruime tijd aan maat . Tegen dat zij eindelijk maat droeg waren we alweer een maand of drie verder.
    Dus nu bij mijn tweede verwacht ik niet veel groter (kan altijd maar reken er toch niet op), dus ik heb voorzien:
    rompers maat : een stuk of
    setjes/pyjama's maat : 6
    maat 56 nog eens ongeveer hetzelfde.
    Maar dit is natuurlijk heel afhankelijk van de bouw van je baby. Een kleine tip misschien is om eens te kijken of na te vragen hoe groot jij en je man zelf waren bij geboorte. Ikzelf was ook maar 47 en mijn man 49 of 50 dus allemaal kleintjes.
    Even ter info, mijn dochter is nu 2.5 en zit sinds een halfjaar eindelijk op haar maat dus ze heeft het ingehaald smile.gif
    Ikzelf ben 1.74 en mijn man 1.83 dus niet zo heel klein dus ik vermoed dat ze net zoals ons een mooie middelmaat gaat worden.
    Verder is bij ons alles ok, volgende week verlof dus ik ga kleertjes wassen, vallies klaarmaken,...
    Ons jongetje is heel actief en ik voel hem hele dagen schoppen. Ik ben benieuwd, woensdag op controle.
    Dit weekend garageverkoop in de wijk dus ik ga voor het eerst meedoen. Aangezien ik al een dochtertje heb en nu een zoontje heb ik superveel kleertjes waar ik toch niets meer mee ben.

groetjes,
    Lorianne
  • num lock

blijkbaar stond numlock niet aan.
    Het moet zijn: maat 50 en 56 veel gebruikt, 62 pas na enkele maanden.
    smile.gif
  • mijn "kleine"kindjes waren respectievelijk 51 cm en 2880 gram en 49 cm en 2940 gram en hebben weken maatje 50 gedragen.
    de grotere 2 waren resp. 52 cm en 3800 gram en 53 cm en 3940 gram en pasten 50 uiteraard niet meer,maar 56 ging toch nog wel een paar weken mee.en een paar weken te grote kleertjes kan mij persoonlijk niet bekoren goofy.gif.bij de kleintjes had ik geen 50 in huis,maar daar wist de kraamhulp wel wat op met wat vouwkunst en zelfs luiertape.maar ik vond het na een dag al storend en heb manlief en oma naar de winkel gestuurd bigsmile.gif.
    met een gewicht boven de 4 kilo geloof ik gelijk dat 56 krap zit,maar dat is toch ook niet echt een standaard gewicht.er worden zat/steeds meer 8 ponders geboren,maar het gemiddelde gewicht bij een eerste is toch nog steeds rond de 3200/3400 gram.lengte doet er niet eens zoveel toe.onze eerste was zelfs vrij lang met zn 51 cm op 37 weken,maar zo smal dat hij 50 nodig had.
    volgens de 20 weken echo is dit weer een smalleke,dus ligt er weer een bescheiden stapeltje in maatje 50 klaar.
  • Sorry meiden dat ik zo ineens kom binnenvallen. Ik ben uitgerekend voor 15 september maar ik word ingeleid op 8 september maar nu lig ik in het ziekenhuis en zal de bevalling zich nog vroeger aankomen. September haal ik niet maar ik hoop augustus wel.
  • @Fee mag ik vragen hoe het komt dat je vroeger zal bevallen?
  • hoi Fee!
    spannend meid.
    jammer dat je de laatste weken in het ziekenhuis door moet brengen.zo had je het vast niet voorgesteld.
    hopelijk blijft de kleine nog even in je buik doorgroeien.ik heb het met onze oudste voorgehad.met 31 weken een bloeding en vroegtijdige weeΓ«n.
    na 2 weken alles weer rustig en moest ik thuis plat tot 37 weken.met 37 weken kwam ik weer op de been en 3 dagen later beviel ik.dus gelukkig wel in een veilige termijn,maar toch wel een teken dat het maar goed was dat ik rust heb gehouden.
    wat scheelt er bij jou aan dan?
    8 september is wel een mooie datum,dan word onze ,nu nog jongste,2 bigsmile.gif.
  • @Fee: Oei meid, hoe komt het? Ik hoop dat jullie het nog even volhouden.

Hier maandag de begrafenis gehad. En nu is het leren omgaan met het verlies. Maar ik moet zeggen dat het redelijk goed gaat. Ik moet sterker zijn dan ik dacht wink.gif
    Gisteren hebben we een zware dag gehad. Vroeg op en veel te doen gehad. Maar ook productief geweest, want de doopsuikerdoosjes en geboortekaartjes zijn besteld. De suikerbonen zijn ook ineens aangekocht. We bleven in het kleurenthema van haar kamertje: grijs, wit en babyroze.
    Na weken ongeduldig te wachten tot mijn vriend tijd had zijn we gisteren eindelijk naar Ikea kunnen gaan, om dan daar te merken dat alle dingen die ik in gedachten had om te kopen voor de kamer niet meer in voorraad waren of gewoon niet meer verkocht werden. Teleurgesteld nu, maar we zoeken verder...
    Ondertussen 29 weken. Bijna in de laatste 10 weken shocked.gif Ik krijg het toch wat benauwd als ik er aan denk tongue.gif

• Hier is het aftellen al begonnen hoor! Moet nog wel wat doen, kinderkamer staat nog vol met kleren van de grote broers, dus nog veel opruimen πŸ˜•
    Geboortekaartjes zijn besteld en we weten wat we willen voor de doopsuiker.
    Zelf wel wat last met ademhaling (zeker wanneer ik plat op rug lig) en bekken doen pijn wanneer ik op mijn zij lig. Probeer dan maar eens goed te slapen! Suikertante was niet goed deze keer, dus moet ik extra op mijn voeding letten en suikerwaarde 4 x per dag testen. Dat het maar snel september is 😊
  • sterkte met het verwerken van het verlies van je vader Skye-blue sadhug.gif.dat hij maar een mooie rol als engel op de schouder van jullie kindje mag vervullen candle.gif.
    balen dat je nog op jacht moet naar meubels !

het is idd aftellen nu.
    hier is vandaag de vakantie begonnen en zondag vertrekken we naar de camping,tot 30 augustus.dan ben ik 37 weken,dus dan moet alles wel klaarstaan,maar ik heb dus nog niet alles rond astonished.gif.
    sommige dingen heb ik ook gewoon nog heel niet aan gedacht,luiers en voeding bijvoorbeeld.stom.
    we gaan in de vakantie wel af en toe naar huis om de was te doen en de voedselvoorraad aan te vullen,en dan moet ik even dat soort dingen mee pakken.
    en hopen dat de kleine tot week 38 blijft zitten.dan heb ik een week om de caravan op te ruimen en de was te doen.de babykleertjes en beddengoed was ik dan ook mee.dat ga ik nu nog niet doen.en dan kan hij komen love.gif.
    het bedje,maxicosi,kinderwagen,wipstoel,enz... staat allemaal klaar.evenals het kraampakket en de bedklossen.
    ik ben benieuwd wie wanneer gaat bevallen.
  • Het begint echt te korte heπŸ˜ƒ ! Toxoplasmose was vals positief ! Oef πŸ˜„ nu kan ik rustig aftellen !
  • Wat een opluchting reeses! Gelukkig maar.
    Hoe was je vakantie?
    Wij zitten op de camping en hebben de hele dag regen gehad en morgen ziet het er weer zo naar uit thumbdown.gif
    Ik wil niet naar huis gaan want mn zoontje wil graag donderdag zn zevende verjaardag hier vieren, bovendien heb ik het gevoel dat we het er nu van moeten nemen omdat het de laatste weken te zwaar voor me zal worden vrees ik nervous.gif.
    We hebben de plaats tot 30 augustus. Ik ben dan 37 weken.
    Vorige keren kreeg ik vanaf 36 weken voorweeen en beviel ik niet lang daarna.
    Ik denk dat we er verstandig aan doen om 1/2 weken eerder op huis aan te gaan .
    Ik wik dus eigenlijk gewoon genieten nu.niet wegregenen ponder.gif.
  • Oh dat is goed nieuws @Reeses ! Nu kan je lekker onbezorgd (nu ja...) weer genieten wink.gif

Dank je @Jo-eL , een extra engelbewaarder kan nooit kwaad hΓ© wink.gif hug.gif
    De meubels zijn er hoor. Het is de decoratie die we nog nodig hebben. Maar dat is gelukkig niet zo belangrijk.
    Koop je de voeding al op voorhand? Ik dacht dat dat afh was van wat ze in het ziekenhuis aanraden. Maar wat weet ik er van tongue.gif
    Maar je hebt nog tijd. Al snap ik wel dat je ff stress krijgt wink.gif
    Jammer van het weer, maar laat het je vakantie niet verpesten! Het weer kan elke dag weer veranderen, dus... positief denken smile.gif

• Ik hoop dat je al wat beter weer hebt gehad @Jo-el ! Nu terug genieten ! Al moet ik zeggen dat die buik soms wel wat in de weg zit πŸ˜‚
  • Een gesloten pak voeding is maanden houdbaar en moet toch klaar staan als de kleine komt he.
    Ik heb er nog geen stress van hoor, ik schrok alleen even van de toch wel belangrijke laatste dingen waar ik nog niet aan gedacht had en we zijn op vakantie tot ik 37 weken ben en dan moet ik toch wel alles in huis hebben. Dus in zoverre moet ik er toch wel werk van gaan maken nu.
    Mijn buik begint ook steeds meer aanwezig te raken haha. Ik draag helemaal naar voren en heb een mooi rond strak buikje.net of ik een bal op schoot heb.ik krijg ook snel spierpijn in mn buikspieren als ik teveel doe of zelfs al om wil draaien in bed.maar dat is ook alles. Verder heb ik nergens last van. Heerlijk. Hopelijk blijft dat zo en blijven de voorweeen weg tot na de vakantie candle2.gif.
    OkΓ© skye-blue, , dus alleen nog de laatste dingetjes. Hopelijk heb je het snel naar je zin af en kan je rustig af gaan wachten op de komst van de kleine.
    Vanaf wanneer hebben jullie verlof?
    Ik altijd, ik werk niet bigsmile.gif.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld