Lore is geboren

• Lore is geboren

Op 34 weken en 5 dagen ben ik 31 juli 2014 bevallen van een dochter Lore.
    Ze weegt 2,280 kg en meet 46 cm. Ze ademt zelfstandig en doet het heel goed.
  • Proficiat met de geboorte van jullie dochtertje.weer een prematuurtje erbij.hopelijk blijft ZE het zo goed doen
  • Sansipoeke, alvast proficiat met jullie dochtertje.
    Zag je het aankomen of was het plots?
  • Het was plots. Ik heb van dinsdag nacht op woensdag weeën gekregen. Dat wist ik toen nog niet, had eigenlijk buikkrampen en wat rugpijn.
    's Morgens aan de monitor gehangen en het waren idd weeën die te regelmatig kwamen.
    Jammer genoeg heb ik 30u rugweeën gehad. Heb de volgende morgend epi gekregen.
    Na een hevige bevalling van 36u en ons meisje dat niet ideaal zat, is ze geboren.

Ik heb ze paar seconden bij mij gehad, en dan hebben ze haar weggenomen.
    Gisteren heeft ze voor de eerste keer van de borst gedronken en 's avonds heeft ze haar flesje moedermelk helemaal leeg gedronken.
    Dus ik hoop dat we nu een stap vooruit gaan.
  • Wat heftig.Ligt ze in de couveuse of in zo'n bedje???Wat goed dat ze zo kan eten.

Mij hebben ze toen direct aan de baxter gelegd met weeenremmers bij mijn 1ste kindje en daarna medicatie.Maar bij de 2de was het ook te laat hoor.Die rugweeen voel je amper,je denkt dat het rugpijn is.Had al 6cm opening toen ik mij het bewust was.Dus konden ze niets meer doen dan mij te laten bevallen op 32w.

laat iets weten af en toe he

wave.gif
  • Ze heeft 2 dagen ofzo in de couveuse gelegen en daarna in een gewoon bedje.
    Ik leg haar elke dag aan mijn borst, ze heeft al een keertje 15 ml gedronken van de borst.
    Sinds gisteren drinkt ze regelmatig haar flesje leeg, dat is weer een stap vooruit want ze heeft nu nog een maagsonde.
    Ze weegt nu 2,385 kg. Dus ze begint goed bij te komen. Ik hoop dat ze snel naar huis mag.

Als je 34 weken bent, geven ze geen weeënremmers meer. Ik heb heel lang maar 2cm gehad. Pas na 24u had ik 4cm. En dan hebben ze mij maar epi gegeven omdat ik zo kapot was. Pas tegen half 2 ofzo had ik 6 cm en rond half 3 had ik 10 cm. Dus het heeft wel lang geduurd.

• @sansipoeke , dat is goed he, dat ze goed begint de drinken.
    ik duim mee dat ze vlug naar huis mag.

Zou best kunnen dat ze op 34w.geen weeenremmers meer geven, gyn, vroeg ook om zeker de 35w.te halen.
    Vroeger , spreek ik van 16j.terug.Morgen wordt mijn oudste 16, snifsnif...

tot hoors wave.gif
  • Lore heeft deze voormiddag 50 ml van de borst gedronken en deze avond 55-60 ml (een volledige voeding) aan de borst.
    Ik hoop dat ze nu zo verder doet en haar flesjes goed leeg drinkt. Dan mag haar sonde uit.

Het zou leuk zijn moest ze volgende week naar huis mogen. Want het blijft toch moeilijk om elke keer afscheid te nemen.
  • Super,ik duim mee.
  • Hey!
    Amai hier efkes niet komen piepen en nu zie ik dat verschillende dames ondertussen al mama geworden zijn; ik wens hen alvast een dikke proficiat en hoop dat alle kindjes het goed doen!
    Hier zit het minitje nog veilig in de buik maar 4 weken kunnen evengoed nog 4 dagen zijn besef ik nu...
    Momenteel ben ik bezig met mijn en vooral zijn valiesje voor het ziekenhuis, twijfel wel nogal welke maatjes pakjes ik moet meenemen, zou graag hebben dat zijn eerste fototjes toch wat deftig zijn smile.gif
    Verder vroeg ik mij ook af wat er zo wordt voorzien voor het bezoek. Wij zouden eigenlijk geen alcohol aanbieden om te drinken (tenzij een glasje cava aan de verse grootouders) gewoon wat fris en een chips/nootje. Of is bier + cava voor iedereen echt wel wat er algemeen verwacht wordt?
  • Lore doet het goed, ze weegt nu 2,510 kg. Ze drinkt goed van de borst en de flesje lukken ook goed.
    Alleen wilt ze meestal 1 van de 7 voedingen niet opdrinken waardoor ze die maagsonde maar niet kwijt raakt.

Ik had 50 en 56 voorzien in de koffer maar het zijn dus 46/50 geworden.

We hadden frisdrank, cola, ice tea, fruitsap voorzien. Om te eten hadden we gewoon een grote pot doopsuiker.
  • Lore is sinds vandaag thuis!!! Ze weegt ondertussen 2,630 kg en is 47 cm groot.
  • Ooh, geniet er maar van.Fijn nieuws. heart.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld