Zo'n bang voor de eerste dag in opvang

• Zo'n bang voor de eerste dag in opvang

Hey dames,

Allereerst allemaal een dikke proficiat met jullie kindjes content.gif

Ik ben ook in september mama geworden van een pracht dochtertje <3

Vanaf 6 januari moet ik terug aan het werk, en dan gaat mijn dochertje 2 dagen naar de kinderopvang moeten gaan, en dat valt me heel zwaar. Ik heb mijn dochtertje nog nooit langer dan 40 min ( om naar de kine te gaan) bij iemand gelaten ( mijn moeder meestal).Mijn dochtertje zet het vaak op hysterisch huilen als ik er niet ben, en ik ben dan de enige die haar terug gekalmeerd krijg als ik terug thuis ben. Hierdoor zit de schrik er enorm in voor wanneer ze een hele dag naar de opvang moet sad.gif
    Ik voel mij al enorm schuldig als ik eraan denk dat ik haar daar moet afgeven en gewoon wegwandelen zelfs als ze weent. Het onderwerp "opvang" leidt dikwijlIs tot traantjes hier.

Hoe "bereiden" jullie je hierop voor? Of laat je het best gewoon op je afkomen als het zover is? Hoe is bij jullie de eerste dag opvang verlopen?

Groetjes,
  • Hier gaat de dochter ook vanaf januari naar de creche. En het zal me ook zeer zwaar vallen. Ik heb haar al een half dagje op gewenning laten gaan. En ik had de indruk dat de gewenning meer voor de mamas was dan voor de kindjes. Heb me kunnen inhouden tot ik buiten stond en toen ik mijn tranen niet meer inhouden. De dochter zelf die heeft lekker geslapen en had nergens last van. Ik hoop dat mijn eerste dagen op het werk heel druk gaan zijn zodat ik geen tijd heb om aan haar te denken. Ik vrees dat het door de zure appel doorbijten is, hoe moeilijk ook. Weet Vanessa dat je niet alleen bent en ik hoop dat het voor allemaal uiteindelijk goed gaat meevallen.
  • Hey meiden,
    Ik had er op begin ook veel last en schrik van om mn dochtertje naar de creche te doen, maar ze gaat al van 19 november naar de opvang en ze doet het goed, voor mij is het nog altijd moeilijk om men dochtertje in iemand anders zen toezicht te geven, maar ze doen het goed en heb er alle vertrouwen in dat mn dochter goed behandeld word.

Grz lesley
  • Hey Vanessa

mijn dochtertje gaat op 6 januari ook voor het eerst bij de onthaalmoeder voor 3 dagen in de week. Ik heb er alle vertrouwen in, ik hoop alleen dat ze niet weent als ik moet vertrekken... Dan zouden er bij mij ook wel traantjes kunnen vloeien.

Misschien kan je eens "oefenen" door haar wat langer bij iemand te laten terwijl je iets met je vriend of vriendinnen doet? De eerste keer dat ze bij mn zus was had ik er veel moeite mee en kon ik amper genieten. Ik wou eigenlijk echt haar ophalen en naar huis. Maar de tweede keer ging het al veel beter. Ondertussen heeft ze al 2x bij familie overnacht terwijl mijn vriend en ik een avondje uit hadden (ook belangrijk!)... 's ochtends ben je dan ZO blij als je haar terug ziet! Zij had er ook niks van gemerkt hoor, zelfs meer geslapen dan hier. t is moeilijker voor de mama's dan voor de baby's!

Groetjes en succes!
  • Normaal gezien zou Achille ook 6 januari moeten starten in crèche. Maar ik heb voorlopig nog geen werk en hij mag nog wat langer bij mij blijven. Al hoop ik toch snel werk te vinden.
  • ik heb ook hetzelfde, 2 keer geprobeerd achter te laten een keer bij mijn moeder en een keer bij mijn man en na 10 a 15 min hysterisch huilen en niet te kalmeren tot ik kwam.
    ik durf haar niet meer bij iemand te laten, en vind het zo zielig..
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld