Wratten/jeukende boebeltjes

• Ik heb op een aantal plaatsen jeukende boebeltjes. Op mijn duim heb ik er één, op mijn middelvinger zijn het er een aantal bij elkaar van verschillende groottes. Het ziet er wit uit, vrij klein, maar 't kan immens jeuken!
    Verder heb ik nog een aantal wratten op mijn voeten die snel groeien, maar ik dacht dat je daar tijdens je zwangerschap niets aan mocht doen? Ze zijn er ook maar sinds ik zwanger ben en ik dacht dat ik ergens gelezen had dat door je hormonale schommelingen je lichaam gevoeliger is voor wratten.

Iemand gelijkaardige jeukende plekken? of wrattentoestand?
    Donderdag vergeet ik het hopelijk niet als ik bij de gynaecoloog ben om dit na te vragen.
  • die jeukende bultjes kunnen zweetbultjes zijn,of zonne-allergie.
    ik heb daar in de zomer ook last van,op handen en voeten.
    bij mij helpt het wel om het vet te houden.ik vet mn handen regelmatig in met uiterzalf.
    en je kan idd meer last hebben van huidaandoeningen,door de hormonen.
    ik heb geen wratten,maar voetschimmel.al wekenlang,en t ging maar niet over,wat ik ook smeerde.zo vervelend.ik plaste soms in mn broek van de vervelende pijn tussen mn tenen.
    nou heb ik goddank iets ontdekt wat helpt,en dat is jodium.maar of dat bij wratten helpt?
  • zweetallergie of van de zon is het zeker niet. ik heb sowieso een gevoelig vel en van warmte en zon ken ik de normale verschijnselen van allergie.
    nu zijn het bultjes die lijken op een combinatie van muggenbeten en eelt (dus de jeuk van muggenbeet en ze zien er uit als eeltplekjes op een muggenbeet)

ik moet donderdag naar de gynaecoloog. ik ga die er eens naar laten kijken, ik word echt lastig van de jeuk. Gelukkig is dat maar een paar keer per dag dat dat een kwartier jeukt of zo. Als ik die zone getriggerd heb door bv een fles open te draaien.
  • Hey Waka!

heb je ondertussen al uitsluitsel wat deze bobbeltjes kunnen zijn?
    Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap nl psoriasis gekregen en dat begint ook met kleine (vocht)bobbeltjes die erg jeuken. Vooral op vingers, handpalm en zeker op de voeten en soms lichtjes in de haarlijn. Naderhand gaat dit verschrikkelijk pellen en vervellen.
    Nu bij mij zal mijn HG ermee te maken hebben gehad en net als nu omdat ik zwak ben heb ik weer prijs (is een chronische huidaandoening en bij mij breekt het net als een koortsblaar uit wanneer ik verzwak. Het is meestal niet echt zoals de google prentjes... het begint met een jeukend blaasje dat jeukt en dat gelijkdelijk uitdroogt en dan begint het pellen)

Als ik weer op krachten ben trekt het ook weg (op het ergste punt had ik 't zelfs licht op mijn onderbenen) tot ik weer verzwak.

Misschien eens navragen bij een arts of dit psoriasis in milde vorm kan zijn (er zijn btw heeeelll veel varianten)

X
  • wat je absoluut niet mag doen is googlen op symptomen en dan heb ik toen wel gedaan.
    ik kwam toen op een soort van eczeem terecht tgv mindere vochtcirculatie.
    ben bij de apotheek een vrij onschuldig zalfje gaan vragen dat ik mocht gebruiken. Maar de vroedvrouw (laatste consult) wist het zelf ook niet goed.
    ze zijn ondertussen quasi weg en uitgedroogd, dus ik vermoed dat het toch wat te maken had met slechte vochtcirculatie.

mijn voeten zijn ook sinds een week pijnlijk en wat gezwollen. Lijkt me wel normaal met 12kg extra in mijn bekkenregio, veel te warm weer buiten en 35 weken zwanger
  • Gelukkig ben je geholpen en is het iets onschuldigs... ja google en zijn foto's goofy.gif
    Geen aanrader soms LOL

Hier ook opgezwollen voeten hoor vooral op de wreef en enkels en ben maar 8kg bij waarvan 2kg in de laatste 3 wkn omdat ik niet meer zo ziek ben (ja en de honger en goesting in vanalles speelt me parten. Heb voor de moment een ongezonde relatie met voedsel HAHAHAHAHAHA)

Ja ik heb een zwakte-meter = psoriasis en koortsblaren, och ja dat weten we dan ook weer he

X
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld