wat voelen jullie zoal?

• Ik ben bijna 30 weken zwanger en gisteren was ik helemaal niet lekker.
    Ik kon het niet goed omschrijven,maar als ik 2 maanden verder was geweesf
    zou ik denken dat de bevalling ging naderen.
    Ik was niet ziek,had niet echt pijn,maar wel veel pijnlijke harde buiken
    die lang aanhielden en ik had erg de behoefte om op mezelf te zijn en met rust
    gelaten te worden.
    Ik verloor ook wat slierten slijmprop met bloedspoortjes.
    Vandaag gaat het wat beter,maar af en toe komen er toch vervelend harde
    buiken opzetten.
    Zou ik nu al voorweeen hebben of is dat wel erg vroeg?iemand hier er al
    last van?
    Ik heb sinds vandaag ook pijn aan mn schaambeen.zou t kindje misschien al
    aan het indalen zijn?misschien heb ik t al eerder omdat t mn vierde is?
    2 weken geleden gaf ik op controle aan dat ik last had van een vervelend drukgevoel onderin en de vk zei toen dat het geen indalen was omdat t kindje daar
    nog te klein voor was.met de controle lag ze ook in stuit.
    Hoe ze nu ligt kan ik ook niet goed voelen.mn placenta ligt voor.maar voorheen voelde ik wel schopjes in mn zij en nu niet meer.alleen gerommel onderin,maar dat kunnen misschien ook de handjes zijn?ik weet t echt even niet meer.
    We zijn inmiddels alweer wat verder,dus misschien kan ze nu wel indalen?
    Maar als ze nog in stuit ligt is dat als het goed is ook niet het geval. horror.gif
    ik moet donderdag weer op controle,maar ik ga denk ik maar bellen voor eerder.
  • Pijn aan schaambeen kan ook te maken hebben met een hormoon: elastine

Ik voel eigenlijk niet zo veel. af en toe de bekende harde/zachte/zichtbare/onzichtbare bewegingen van dochterlief. Verder af en toe wat krampen alsof mijn baarmoeder niet groot genoeg meer is en wordt uitgerokken.
    Harde buiken of iets anders weet ik niet of ik dit al gehad heb. Misschien zijn dit wel bovenstaande krampen die ik beschrijf, maar die zijn heel plaatselijk bij mij (zone van 5 à 8 cm²).

Galant beweeg ik niet echt meer, mijn schaambeen doet vooral pijn bij het draaien in bed, lang stappen (>1km), 's avonds rechtstaan uit zetel,... Maar bon, dat hoort bij mijn bekkeninstabiliteit dit volgens mij nog redelijk onder controle te houden is.
  • Ik voel wel onderaan een hardere buik, maar dat ga snel over. Als ik rust.
    Os beebtje voel ik ook veel bewegen (soms harder dan anders) en soms zijn men ribben het slachtoffer. Soms voel ik bovenaan men buik steken, maar denk dat door men baarmoeder komt

Galant beweeg ik ook niet meer hoor waka. Dit komt door men bekkenpijnen en lage rugpijnen.. maar die heb ik al even dus.
  • Hey,

Ik had vorige week, ook dat druk gevoel en harde buiken en ik dacht dat ze aan het indalen was(zie topic nu al indalen?)

Dat was de volgende dag over, ik voel nu soms nog wel wat druk op mijn bekken maar niet zoals die ene dag.

Volgens de gyn, was ze niet ingedaald en lag ze goed met haar hoofdje naar beneden.

Nu heb ik nog steeds last van harde buiken, ik voel ze goed als ik lig of zit dan komen ze ineens opzetten en dat duurt 1 of 2 seconden, een hele inspannende buik dat ik heel even moet puffen en dan is het weer weg, dat gebeurt misschien iets van 4 keer of iets meer of minder per dag, maar niet met regelmaat.

Dat galant lopen doe ik ook al een tijdje niet, en omdraaien in bed en opstaan en als ik veel heb gelopen is vaak met veel gekreun en gepuf!
  • nee,soepel lopen doe ik ook niet meer haha.
    ik probeer het niet eens mee,waggelen gaat veel lekkerder bigsmile.gif .
    Curly-naad;ik heb je topic over nu al indalen gevolgd.ik herken dat gevoel ook.
    we hebben dezelfde klachten.(wel een geruststelling wink.gif ).
    ik heb alleen geen idee hoe kindjelief ligt.volgens mij in stuit,want ik voel amper wat,alleen onderin.2/3 weken geleden was dat ookal en toen lag t hoofdje boven.
  • Hey,

hier ook al last gehad van drukgevoel onderin. Is wel terug weggeëbd en donderdag was er nog geen kindje ingedaald dus dat zegt niks. Ook heel veel harde buiken en als ik dan aan het stappen ben dan geraak ik bijna niet meer vooruit. Bij rusten en neerliggen wordt het vaak beter. Ook heb ik soms last van onderrugpijn ( zeurderige pijn en heb altijd al rugweeën gehad en geen buikweeën dus ik denk dat dat wel voorweeën zijn). Ik begin ook weer wat meer last te krijgen van witverlies. Tja, 8w zie ik het in ieder geval niet meer duren.

Haha, waggelen, das hier helemaal aan de orde. Normaal gaan das al lang verleden tijd en ook autorijden begint hier moeilijker te worden, mijn buik hangt wel letterlijk op mijn bovenbenen. En verbaasde blikken die krijg ik alom. Sommigen denken waarschijnlijk dat ik zwanger ben van een olifant wink.gif

Groetjes
  • Hier raden ze aan het de materniteit te bellen wanneer je pijnlijke harde buiken hebt die regelmatig terugkeren. Zeker als je nog voor 37 weken bent. Ik zou helemaal aanraden om te bellen als je je slijmprop al (voor een gedeelte) verloren bent.
    Beter eens teveel laten controleren en gerustgesteld worden dan onzeker rond te blijven lopen.
    Daar kunnen ze je al eens aan de monitor leggen en evt. ontsluiting meten en de dikte van de bmh.
  • Ja,ik had het bij de derde ookal erg en die is toch tot 40 weken blijven zitten.
    Ik had toen bij controle wel 6 cm ontsluiting en toen is de vk thuis mn vliezen komen breken.30 minuten later was ons prulleke er.1,5 uur na de controleafspraak.
    De vk houdt het nu ook wel in de gaten hoor,maar zolang het niet erger word kunnen
    zij er ook niks mee.elke keer voelen doen ze ook niet,want daarmee triggeren ze de boel juist.
    Slijmprop verliezen is ook niet erg.dat had ik alle keren al op deze termijn.
    Maar ik word er wel onrustig van en ik geloof ook niet dat het nog 10 weken gaat duren.
    Maar dat dacht ik de vorige keer ook en die bleef toch echt zitten.
    De eerste kwam wel met 37 weken.de 2e met 38+6.
    De derde met 40+2.als de trent zich voortzet gaat deze 2 weken over tijd haha.
    Voor jou zal het dubbel zwaar zijn belle,met 2.en spannend.want de kans op een vroegere bevalling is met een tweeling wel groter.
  • Wat grappig Nira dat het zo verschilt na hoeveel weken je bevalt, ik dacht eigenlijk steeds dat het bij elke kindje ongeveer hetzelfde is.
    Verschilt het gewicht ook heel erg? Ik ben daar een beetje bang voor.
    Mijn zoontje is met 37w6d gekomen en woog 3230gr.
    Hoe ik mijn kleine meid nu al een paar weken voel lijkt het alsof ze heel weinig ruimte heeft en zich in allerlei bochten wringt wat ik dus heel erg voel, iets wat ik bij mijn zoontje niet had.
    De gyn vroeg of de vader lang was en vertelde dat ze lang is voor deze periode, maar dat er nog heel veel vruchtwater is.
  • Ze waren bij mij steeds wat zwaarder,maar de tweede en derde hadden ook
    een veel groffer postuur dan de oudste.de oudste is heel smal met klein hoofd
    en woog 2880 bij geboorte.
    De 2e heeft papa's postuur;brede schouders,brede handen en groot hoofd.
    Hij was 3800 gram.
    De derde is een kopietje van de 2e en woog 3940.
    Het zijn 3 jongens en nu krijgen we een meisje,met volgens de metingen
    een fijn postuurtje en klein hoofd (hele geruststelling hihi),dus de verwachting
    is wel dat ze wat lichter is.
  • sinds 2 dagen heb ik soms immense pijnscheuten aan mijn schaambeen (symfyse) bij het rollen. 6-7 weken geleden begon mijn symfyse wat pijn te doen en mocht ik niet meer gaan werken. ik moest toen nog maar 2w van 3 dagen werken, dus op zich was ik gewoon iets sneller thuis en rusten kon ik dan genoeg. De bekkeninstabiliteit was dus ook vrij snel te herleiden tot quasi niets.

Maar nu, amai dat rollen, ik ben daarstraks met het verplaatsen in de zetel gewoon op mijn slapende kat gevallen van de pijn. ik kon me niet bewegen voor 5 minuten. gelukkig voor dat beest zocht ze gewoon een nieuwe slaaphouding en trok ze zich niets aan van mijn gedoe smile.gif
  • vervelend dat je daar zo last van hebt joh.
    hopelijk trekt het weer weg!
    een vriendin van me zat haar vorige zwangerschap op het einde in een rolstoel.dat lijkt me ook niks gedaan zeg.
    veel sterkte,en hopen op beterschap!je moet toch nog ff.
  • Jeetje Waka dat is ook wat.
    Dus zullen nog een paar hele zware laatste weken worden.

Ik ben ze echt aan het aftellen nu, ik heb denk ik geen bekkenstabiliteit maar soms is de druk en pijn op mijn bekken enorm!
    Dat begint soms al bij het opstaan, de ene dag kan ik me meer bewegen dan de andere dag.
    En dan kan ik niet te lang staan, laat staan het huishouden hier, of gewoon even in huis rondlopen.
    meestal als ik even ga liggen word het wat minder.

De gyn zei dat het me bekken zijn waar de last nu op komt en ze proberen/beginnen open te gaan/uit te zetten?
    Ik heb bij mijn eerste zwangerschap dit niet gehad.
  • hebben jullie meer last van de warmte dan anders?
    ik niet echt? ik heb ook geen vocht dat ik vasthoud of zo. hoewel ik me wel afvraag waar die 10kg allemaal steekt want zo gigantisch groot is mijn buik nu ook nog niet vind ik.
  • sad.gif Ik heb enorm last van de warmte. Weet met mezelf geen blijf meer. Thuis als ik kan stilzitten kan ik het wel uithouden, maar opt werk gaat het heel wat minder. Moet regelmatig in de volle zon gaan staan, en de meeste plaatsen hebben geen airco... Een koude natte handdoek brengt soms even soelaas...
    Daarnet op de materniteit een rondleiding gekregen en ook daar was het enorm warm. Ik hoop dat tegen de tijd dat ik daar ligt te puffen, dat het toch iets frisser is..
  • Ik heb absoluut geen last van de warmte(ga in de zomer vaak naar Tunesië waar het nog warmer is dus ben wel wat gewend)
    Van vocht heb ik wel last, me voeten zijn helemaal opgezwollen.
    Maar verder heerlijk, luchtige kleren aan jurken, geen broeken die knellen en moeilijk aan te doen zijn, en makkelijke slippers niet hoeven bukken om me veters te strikken.

Mijn buik daarintegen is wel heel groot, dat had ik bij mijn zoontje ook maar nu spant ie enorm en voel de kleine zo langs me vel zeg maar, volgens mij gaat het geen kleine baby zijn zoals me zoontje.
  • Last van de warmte heb ik wel, weet me men eige gene blijf, maar vochtophoping daar heb ik geen last van.
    Derstrax naar de gyne geweest en het kindje woog al 1,830kg, en 42cm groot.
    Alles was nog in orde, had nog geen opening dus das positief eh...

Moet wel spuitjes gaan hale tege kinkhoest.

Grz
  • ik had vooral in het begin last van mn bekken.maar dat is gelukkig over gegaan.ik voel de botten wel langs elkaar schuiven upset.gif ,en ik moet niks gaan tillen ofzo en goed op mn houding letten (bekken recht houden).dan gaat het goed.dus dat doen we dan maar braaf.
    last van de warmte heb ik ook niet.ik vind het juist heerlijk.
    alleen hou ik wel wat vocht vast in mn enkels.dat geeft soms een vervelend gevoel aan mn voeten,maar ook niet heel hinderlijk.
    afgelopen weken lag het kindje constant in stuit en voelde ik bijna niks.
    maar sinds een paar dagen voel ik het steeds salto's maken en regelmatig trapjes bovenin.gisteren ook flink geduw tegen mn ribben en vanmorgen voelde ik haar hikken onderin mn buik.
    ik was wel blij om haar weer even goed te voelen.ik vond het toch wel erg stilletjes.
    maar met de hoofdligging komt ook gelijk de druk weer onderin.dat is niet fijn,maar op zich wel noodzakelijk aangezien ze er straks op die manier toch uit moet goofy.gif .ik neem het dus maar voor lief.
    ik moet zeggen dat ik het nu ook beter kan hebben,nu ik de 30 weken gepasseerd ben.
    toen er nog een 2 voor stond voelde het allemaal nog zover weg en werd ik een beetje moedeloos van "nu al zulke klachten".
    maar nu ik bijna 31 weken ben komt het opeens toch wel dichtbij.
    over 6 weken zou ze al mogen komen,dat klinkt al veel positiever content.gif .
  • Ik ben de laatste paar dagen enorm moe, ik doe echt niks, verveel me eigenlijk een beetje hier in me eentje de hele dag, maar kan tegelijkertijd de hele dag in bed liggen...pff
    ondertussen voelt me buik heel hard aan altijd en heb ik meer het gevoel dat ze zich zo naar buiten duwt, of ze is misschien veel aangekomen..
    Nog even genieten en niet genieten pregnant.gif
    thumbup.gif
  • ja,ik ben sinds enkele dagen ook erg moe!kan zo een middagdutje doen.dat heb ik anders echt nooit.en als dat niet gaat omdat mn man er niet is en de kinderen rondlopen zit ik echt te knikkebollen.
    snachts slapen gaat ook minder,dat zal ook meespelen.
    verder veel krampjes,steekjes,druk van onder.net wat bloedverlies met naar de wc gaan.maar dat heb ik gedurende de zwangerschap al meer gehad.toch maar rustig aan doen vandaag.kindjes zo naar school,dan ff vluchtig door t huis poetsen en de rest van de dag zoveel mogelijk mn rust pakken.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld