Jeeuuj!

• Hey dames,
    Hier gisteren de vroedvrouw geweest en os prutske zit boven haar geboortegewicht. 3580gr. Hoe groot ze nu is weet ik ni, maar maatje 56 is nog veel te groot voor haar.
    Ze moet ook 1x per nacht teruggeven, hoop dat het snel stopt, maar daar vrees ik voor.

Ze slaapt wel goed snachts altijd 5,5 tot 6u ertussen derna 4u en dan begint het dagritueel weer... dus ben wel trots.

Oh ja, vroedvrouw zegt dat ze al heel allert is, en dat merk ik ook, ze kijkt graag rond en wil precies alles meemaken. Wij zijn zondag gaan winkele me os kleintje, en iedereen keek os aan, precies of we iets misdaan hadden, maar ook reacties gekregen van zo klein en dat je er al mee gaat winkele, da moet thuis zitten. Vond da wel ni leuk, maar trek me er niets van aan.

Grz
  • Hey,

@ lesley: goed dat je meisje zo alert is. Niks aantrekken van de reacties.

Al ben ik vandaag voor het eerst eventjes naar de winkel geweest en naar mijn gevoel was ik beter thuis gebleven. Precies of iedereen hier loopt te hoesten. Hebben jullie dat ook zo dat overbeschermende. Ik had het al heel de zwangerschap en nu is het precies nog erger. Ik lijk wel smetvrees te hebben. Ik hoop dat mijn ukjes niet verkouden worden ( en alst zo is dat het daarbij blijft). Misschien is het doordat de tweede op 8w RSV had ( maar erachtert wel nooit veel ziek geweest) of door heel de toestand rond kinkhoest enzo, dan mag je jezelf nog inenten als anderen lopen te hoesten en het niet nodig achten hun hand voor hun mond te doen waar sta je dan op gebied van ziektepreventie. pffffffff ik word er groen van maar waarschijnlijk overdrijf ik hoor en zijn het de hormonen.
    Voor mij dus de eerste weken zeker geen winkelen meer. Ik ga wel nog op stap met de kids in de wijde natuur als het weer het toe laat.

Groetjes
  • fijn dat het zo goed gaat lesley.gezellig dat ze al zo wakker is.
    als ze zich goed op temperatuur kan houden en het niet te vermoeiend voor haar is kan je toch prima lekker winkelen?lekker hobbelen in de wagen is juist rustgevend.
    onze meid moet 4 keer per dag mee naar school.steeds aan en uitkleden en in en uit de kinderwagen.vind ze verschrikkelijk en moet dan hard huilen.zo zielig.maar als we eenmaal op weg zijn valt ze in diepe slaap en slaapt ze daarna nog lange tijd in de wagen.dus als ik in de gelegenheid was ging ik ook gerust een middag met haar winkelen hoor.ze ligt er dan heerlijk bij.

ik kan me voorstellen dat je het vervelend vind als mensen boven je kinderen lopen te hoesten en snotteren belle.ik vind dat ook niet fijn hoor.
    hier was echter onze dochter de eerste die verkouden werd nervous.gif .daarna volgde kleine broer en ik.van de week waren opa en oma hier,die ook verkouden bleken.maar toen had ze het al,dus maakte ik me er niet zo druk om.het is gelukkig alweer aardig over.ik spray haar neusje paar keer daags met zoutoplossing en dat lijkt zn werk goed te doen.
    ik ben ook wel benieuwd hoe groot ze nu is.ik heb nog geen afspraak op het consultatiebureau gekregen,maar ik denk dat ik volgende week donderdag gewoon even binnen loop om te meten en wegen.dan is ze 4 weken.qua cm is er volgens mij nog niet veel bij.ze draagt nog met gemak maatje 50.en vorige week dinsdag woog ze 3010 gram.daar zal nu dan 200/300 gram bij zijn denk ik.
  • hoi,

vandaag kind en gezin over de vloer gehad..
    Kato doet het heel goed, ze drinkt elke keer 90ml en ik mag zelfs al meer beginnen afmaken en aanbieden..
    Ze weegt ondertussen al 3kg480 dus ze zit al goed boven haar geboorte gewicht. Meten heeft ze nog niet gedaan, dat is vr volgende week na haar gehoortest.
    Ze vond ook dat Kato al heel alert en "bij de zaak" is om nog maar 10dagen te zijn. Ze draait echt haar hoofd in mijn richting als ik praat, ze kijkt met een "wakkere" blik en als ik haar op haar buik leg dan tilt ze haar hoofd al op en kan dat zo even houden.
    Ze is eigenlijk heel rustig, alleen af en toe krampen ma ja.. dat hebben ze allemaal wel denk ik
  • een vraagje: hoe krijg ik mijn zwangerschapsbanner weg?
  • morges,

hier is het leven weer van alle dag!

onze man doet het super, t is ( klop klop ) zo een gemakkelijk kind... elke ochtend zelfde tijd dat hij komt ( 7 uur ) dan netjes elke 3,5 a 4 uur... en savonds na 9 gaat hij naar zijn bedje en komt in de nacht 1 keertje .... overdag telkens een half uurtje wakker, flesje en dan weer goed slapen, tussen de middag in zijn bedje, de rest in het park.... huilt amper, nog nooit krampjes, en maakt mooi de flesjes leeg ( krijgt nu 90 cc ) ... dat was bij onze meiden wel anders, ben wel blij toe te zien dat het toch niet aan ons heeft gelegen, dat ook wij rustige kindjes kunnen maken wink.gif whahaha

de jongste vind het nog wat lastig, ze is super lief, geeft veel kusjes, maar vooral bij de nachtvoeding huilt ze veel, dan wil ze gewoon lekker "alleen" zijn denk ik.... zo om de paar dagen nemen we haar een nachtje bij ons tussen en dan kroelt ze ook helemaal tegen je aan en slaapt heel de nacht door, beetje extra verwennen zal geen kwaad doen wink.gif

de oudste doet net alsof het nooit anders is geweest "oja k heb n broertje" .... lekker belangrijk... wink.gif ze is zo in haar eigen wereld,.... ze gaat nu naar groep 3 ( 5 jaar ) dus leert ineens rap schrijven, rekenen, ze zit op 2 sporten wat ze helemaal geweldig vind en alle vrije tijd word besteed aan spelen met vriendinnetjes en uit spelen gaan, feestjes enz smile.gif .... ben blij dat ze het zo goed oppakt!

de middelste dochter gaat sinds een week volledig naar school en moet daar vooral qua energie nog even aan wennen, dus thuis is het vooral huilen en slapen, maar dat is een kwestie van een ritme vinden, de balans is een beetje verstoord omdat ze tot vorige week smiddags nog op de bank sliep en niets hoefde en moest... nu moet ze ineens 3 halve en 2 hele dagen naar school, en dan is het thuis ook nog iets drukker dan ze gewend was..... maar dat zal loslopen smile.gif
  • @ Els: vul bij de zoekfunctie 'zwangerschapsbanner' in. Dan kom je op de pagina waar je ze aan kunt maken en verwijderen. Om te verwijderen moet je naar de link ' deze pagina' gaan, waar je ze ook kunt aanmaken. Succes! wink.gif
  • @INKIE33 bedankt!

Hoe gaat het ondertussen met iedereen??
    Hier gaat alles goed, de tijd vliegt voorbij...
  • Hier gaat het redelijk goed, os prutske slaapt al 8u aan 1 stuk door, alleen in slaap krijgen is moeilijker. Eten doet ze ook nog goed. Alleen mama is soms beetje heel moe, m1 dat komt wel in orde...
    Vandeweek naar kind en gezin gaan... ben benieuwd...
    Morgen komt de vroedvrouw weer eens piepen naar os linde...

Grz
  • Hey iedereen,

Hoe is het ondertussen met de kleine(snelgroeiende) baby's? Kenza groeit zo snel vind ik, ze is al zo veranderd.
    Hier gaat het allemaal heel goed alleen overdag het in slaap vallen is moeilijk, en s avonds na 20.00 valt ze ook moeilijk in slaap en heeft ze een lastig moment. Ze huilt zodra ik haar neerleg en als ik haar oppak stopt ze, heb het nu met een fopspeen geprobeerd maar moet zeggen dat dat niet veel helpt, ze wilt opgepakt worden en in mijn armen valt ze dan in slaap.
    Het helpt wel even bij die zuigbehoefte, ze ligt nu niet elk uur aan de borst...

Ze slaapt nog bij mij in bed, manlief is dat ondertussen een beetje beu ehm, want zolang zij in bed bij mij slaapt, slaapt hij er dus niet!
    Maar ben nu een beetje bang met die co-sleeper, hij staat niet vast aan mijn bed en kan dus zo wegschuiven, en hoe moet dat s'nachts met BV? Dan moet ik haar toch ook bij me in bed nemen, want nu voed ze 2 x s'nachts een keer rond 2 uur en dan rond 5 uur en bij de voeding om 2 uur val ik in slaap en zij ook direct, ik word dan ineens wakker en zie haar slapen, en leg haar meteen hoger.
    Maar stel bij die co-sleeper gebeurt dat ook en hij schuift weg horror.gif Iemand nog ervaringen hiermee? Nira jij hebt toch ook een co-sleeper? Hoe doe je dat met s'nachts voeden en wisselen van borst? Vind het een beetje eng, durf hem niet te gebruiken down.gif
  • hier gaat het super!Lotte-Marijn is ook een heel zoet kindje.vraagt wel veel om voeding,paar keer daags na 2 uur alweer,en snachts nog 2 keer,8 keer 90cc.
    maar omdat mn man en ik afwisselen slapen we om beurten 6 tot 8 uurtjes en zijn inmiddels redelijk uitgerust.ze heeft af en toe wel krampjes,maar niet zo erg als onze jongens toendertijd.
    ik vind Lotte-Marijn nog steeds wel t zelfde kleine meisje als 4 weken geleden.ze is wel wat aangekomen,maar nog steeds klein,en weinig veranderd.maatje 50 is nog steeds wat groot,hoewel sommige truitjes die precies paste nu wel net-aan beginnen te worden.
    ze kan wel heel helder rondkijken en af en toe lachen.maar de meeste tijd slaapt ze nog.t liefst op papa's buik content.gif .

curly;ik heb een commodekast tegen de cosleeper staan.hij staat dus klem tussen de kast en ons bed.de kast staat wel iets van de muur,anders staat hij alleen tegen de rand van het hoofdbord en toen schoof het bedje ook weg inderdaad.maar nu heb ik de kast iets van de muur,en tegen de spijlen geschoven,en nu staat het stevig.op de kast heb ik een plank gelegd,zodat er geen spullen achter vallen.
    en misschien kan je een touwtje om de bedbodem van de cosleeper en de rand van jullie bed doen?dat wou ik aan het voeteneind doen,maar zoals de kast nu staat is dat niet eens nodig.
    toen ik nog borstvoeding gaf gaf ik maar 1 borst,daarna viel ze in slaap en legde ik haar in de cosleeper.
    nu met de fles val ik ook weleens in slaap hoor goofy.gif .als ik dan wakker schrik is de fles meestal wel leeg en leg ik Lotte-Marijn ook weer in haar bedje,en geef ik haar haar speentje en een handje.dan valt ze meestal wel in slaap,met haar kleine handje om mijn vinger <3 .
    heel soms wil het slapen niet,en dan neem ik haar op mn arm,aan de buitenkant van t bed,dus aan de kant van de cosleeper.zo komt ze nooit onder de deken,en als ze van mn arm rolt,rolt ze haar bedje in.maar dat is nog nooit gebeurt.mn man heeft er zo ook geen last van.

borstvoeding ben ik sinds een paar dagen mee gestopt.aanleggen vond ik niet meer fijn,omdat mn tepels zeer gingen doen en lotte-Marijn er er een half uur aan hing en daarna nog een hele fles wegdronk.
    met kolfen kolfde ik 20 a 30 per keer uit mn ene borst,en 5 uit de andere.dat moest dan aangevuld worden met flesvoeding.
    eerst was ik blij met alle beetjes bv die ze toch maar mooi binnenkreeg.maar na bijna 4 weken had ik er geen zin meer in,en mn borsten bleven ook pijn doen,ook na het kolven.alsof ze nooit leeg waren.maar volgens mij was het gewoon irritatie,van het getrek met die kolf.de productie nam ook niet toe,maar liep juist terug.toen was t voor mij klaar.
    maar ze heeft het toch maar mooi bijna 4 weken gehad thumbup.gif .Aangepast door Jo-eL op 07/10/2013 11:41
  • Hallo meiden... het is alweer even geleden he! Het is hier ook lekker rustig precies? Gezellig terug zoveel (klein) leven in huis he!

Ondertussen in mijn pruts al 1 maand oud!!! Het vliegt aan me voorbij heb ik de indruk! nervous.gif
    En hij doet het super goed... doorslapen, lekker eten en knuffelen; het is zo een rustig kindje! Net als zijn broer thumbup.gif
    Alleen badjes zijn nog steeds geen groot succes tongue.gif

Hoe is het met jullie en jullie kleine bollekes??? Hopelijk vlot alles goed en kunnen jullie er net zo fel van genieten als ik?

Tot gauw en genieten he content.gif

x
  • fijn dat het zo lekker gaat!
    onze kinderen hielden ook niet van badjes hoor.daar zijn we na de 2e dan ook maar mee opgehouden,en hier gaan ze vanaf dag 1 met papa lekker onder de douche.dat vinden ze wel heerlijk.
    tegen dat ze 1 zijn en niet meer op je arm passen is t badje weer in trek.hier vechten ze om de teil goofy.gif .

hier gaat het ook heerlijk.ons meisje is ook een heerlijk rustig kindje.
    ik heb net een heel verhaal bij geboren neergetypt.ik zal het niet herhalen,om verveling te voorkomen bigsmile.gif .
  • Hey,

hier zijn de meisjes volgende week maandag alweer 2 maandjes. De tijd vliegt voorbij. Het is echt genieten met hen erbij. Ik weet natuurlijk wel goed wat gedaan maar vind het superleuk.
    Het zijn twee totaal verschillende persoontjes zowel qua uiterlijk en qua persoonlijkheid. Julia is een rustige baby die heel veel drinkt ( onze slokop zeggen we altijd) en absoluut nog haar flesje of borst nodig heeft snachts. Marie is dan overdag weer veel wakkerder en heeft soms wel wat last van haar spijsvertering maar slaapt dan wel weer bijna de hele nacht door.

Groetjes
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld