hoe liggen jullie kindjes?

• kon je niet slapen ellen,of ben je altijd nog zo laat op? wink.gif

ik voel ook wel overal gefriemel hoor,maar dat zijn gewoon de beentjes die van kont naar neus bewegen.en als de voetjes bij haar neusje liggen,dan trapt ze haar kontje zo lekker omhoog.dan voel ik tegelijk in mn zij/lies en onder mn ribben geduw.en dat onderin gaat er nogal eens een handje heen en weer langs haar hoofdje.
    wel machtig hoe goed je dat allemaal kan voelen zo op het eind.mn man heeft gisteravond wel een kwartier met haar voetje liggen spelen <3 .

maagzuur is bij mij gelukkig stukke minder.maar af en toe nog wel.vooral na het eten.en koffie sla ik ook maar even over de komende weken drunk.gif .
  • Vandaag ben ik nog eens naar de gynaecoloog geweest. ik heb 1 cm ontsluiting en kindje ligt nog steeds goed. Ze weegt enkel vrij weinig en zit overal 2-3 weken achter op schema bij de metingen.
    Op zich niet zo bijzonder aangezien wij 1m55 en 1m68 groot zijn.

Maar ik moest binnen 10 dagen op extra controle en nadien aan monitor als ze zo klein blijft.
    Momenteel weegt ze 2100 gram
  • fijn dat je kindje er goed voor ligt waka.je bent nu 37 weken,dus laat maar komen he? goofy.gif

wij verwachten ook een licht kindje,maar hoef daar niet voor op extra controle.onze verloskundige is daar ook wel nuchter in en zegt altijd;ze hoeven niet allemaal 8 pond te wegen.
    onze oudste was ook maar 5,5 pond bij geboorte en aangezien ik erg tenger ben en t een meisje is vind de vk het niet zorgelijk.
    aangezien jij ook maar klein bent is het idd niet zo gek als je een klein kindje krijgt.

gisteravond voelde ik een knoepje in mn buik alsof mn vliezen knapte en daarna had ik de rest van de avond menstruatiepijn upset.gif .
    maar er gebeurde verder niks en ik verlies ook geen vocht,dus t zal wel niks geweest zijn.maar ik schrok wel.
  • Amai Waka, al ontsluiting, dan komt het er echt aan smile.gif. Ik las ergens dat het wel nog even kan duren, maar bij ons is alles nog 'pottoe' en daardoor heb ik het gevoel dat ze nog wel even zal blijven zitten. Spannend dat de eerste beebjes van onze groep eraan komen!

@ Nira K: slapeloze nachten zijn een beetje de rode draad doorheen m'n zwangerschap, helaas. Ik vermoed dat het voorbereiding is op wat komt...

En over die gewichtjes; no worries, die knallers van 4 kilo (ik durf er stilaan geld op te zetten dat die van ons zo een zal zijn) zullen het gemiddelde wel omhoog trekken wink.gif
    Voor de rest denk ik dat er zijn nu eenmaal verschillen tussen mensen zijn.
    Overigens, ik ben de laatste week een kilo afgevallen, zal wel geen kwaad kunnen zeker?
  • en nog een vraagje voor de ervaren mama's: die menstruatiepijn; als je die maal 10 keer erger doet; is dat dan hoe weeën voelen? Of is het nog iets anders?
  • (oefen)wee volgens mij smile.gif
  • Waka, alweer een cm minder moeten puffen!

Ik kan niet echt omschrijven hoe een wee voelt. 't Is voor iedereen anders volgens mij.
    Je hebt buikweeën, rugweeën en beenweeën.
    Bij mij voelde buikweeën (op het hoogtepunt) aan alsof ik acute buikgriep had, niet echt als menstruatiepijn. Rugweeën alsof mijn rug doormidden brak, keer op keer. Beenweeën heb ik niet gehad.

Maar elke wee begint heel rustig, wordt sterker, komt op een hoogtepunt en ebt dan weer weg. Tussen de weeën door heb je in het begin nog heel wat minuten om te rusten, doe dat zeker!!, maar naar de 10cm ontsluiting toe kan het gewoon even zijn dat er maar een minuut rust tussen zit. Dan is het erg moeilijk om terug op krachten te komen, maar je weet dan al dat de bevalling niet meer zo heel lang duurt.
  • Wat spannend allemaal!!
    Hier zit alles ook nog helemaal dicht, kijk wel elke keer ik naar het toilet moet of er geen slijmprop op het toiletpapier zit..

De eerste keer begon het heel rustig, echt opbouwend en ik twijfelde ook enorm of het niet weer voorweeën waren.
    Moest om de seconde naar het toilet en het was steeds wat rozig van kleur, heb maar de materniteit gebeld en ze zeiden dat ik best moest komen want het was waarschijnlijk vruchtwater.
    Eenmaal in de kamer van het ziekenhuis kwamen de weeën steeds sneller.
    Mijn weeën waren met 2 cm al om de minuut leek wel(heb me stopwatch er niet bij gehouden) maar heel veel tijd tussen had ik niet.
    Maar toch wou het maar niet snel vooruit gaan.
    Het was een combi van buik en rug, ik weet dat ik me geen enkele houding kon aannemen alleen zittend, liefst op het toilet!
    En dat mijn man steeds maar moest rennen om me in me rug te masseren en duwen, die had ook geen moment rust.

Voor mij kruipt de tijd een beetje voorbij, ik kan niet wachten tot vrijdag! Een foto van me bekken, ben zo benieuwd!
  • spannend curly-naad.hopelijk neemt het onderzoek de onduidelijkheid weg.lijkt me wel spannend als je niet zeker weet of t wel past.

weeën voelde bij mij niet als menstruatiekramp.meer op enorme buikpijn als je heel erg naar de wc moet of bijv diarree hebt blush.gif .
    die menstruatiekramp had ik wel vooraf,toen ik een scheurtje in mn vliezen had.dat bleek achteraf wel voor ontsluiting te zorgen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld