Geboren

• Ja klopt, Kenza heeft ze gisteren gehad.

Ze is 58 cm en weegt 4750 gram ongeveer.

Ze heeft flinke uitslag rond de luierstreek, bijna 2 weken nu en sinds eergisteren een beetje in haar rug.
    eerst was het eczeem soort uitslag en toen was het ineens open.
    Ze denken dat het van de billendoekjes komen.

Hier nog volledig BV maar pff ze heeft echt geen regelmaat! om de 2 a 2.5 uur voeden, moeilijk inslapen, ze heeft een tuut maar snachts is alleen de borst die ze wil bijna om half uur...
    huishouden die blijft liggen waar ik niet aan toe kom, en als ik even tijd heb dan wil ik even rustig zitten ontbijten(om 10 a 11 uur).
    s avonds dan rond 17.00 uur begint K nog steeds aan haar moeilijk inslaap moment en ben ik ook doodop, dat duurt tot ik met haar in bed ga liggen en haar voed en dan zelf ook in slaap val, als het aan mij lag dan is dat altijd rond 18.00/19.00 maar ik heb ook nog me zoontje hier dus moet avondeten enz.

Kan ik me dag niet goed inplannen of zijn er nog mama's die het zo hebben?
  • Mijn dochtertje heeft het vorige week gehad, toen mat ze 60,5cm en woog ze 5,4kg,
    Ook heeft ze haar 2de spuitje gehad, wat ik wel jammer vind is dat haar stoelgang ni in orde komt, vorige week echte kleibolletjes en kreeg ze het er ni uitgeperst, nu gebruik ik heparwater met evian om het ander flesje en 2x/dag een 2ml lactuosesiroop in haar papje, en nog maakt ze ni veel stoelgang.
    Ze krijgt van pap omneo dus normaal moet da wel makkelijk stoelgang geven....

Pffff zit daarmee wel me men hande in men hare ze...

Slape doet ze wel goed nu 22u laatste pap en rond 6u s ochtends word ze weer wakker

Ik geef sinds eind oktober gedn bv meer, dus kan er. Iet meer over mee spreken curly. Sorry

Ik heb ook nog een vraagje,
    Is het normaal dat ik nu nog niet ongesteld ben.??

Alvast voor iedereen een fijne kerst gewenst xmasblink.gif en fijne feestdagen.

Grz lesley en linde
  • @curly-naad, misschien eens contact opnemen met vroedvrouw. Als ze heel klein zijn is het normaal dat ze zo weinig tijd tussen laten, maar ze is toch al 3 maanden. Ze mag toch al wat meer tijd tussen laten. Misschien krijgt ze te weinig melk binnen, waardoor ze zo snel terug om voeding vraagt.
    Neemt ze een tuutje?
  • Hej,

Het voedingsritme is ook hier behoorlijk wat chaos; weliswaar enkel tijdens de dag. Soms 2u tussen, dan weer 6u tussen. Het nachtritueel loopt heel vlot. We hebben haar van zo goed als bij de geboorte ingebakerd en dat brengt haar nog steeds tot rust. En ook beetje gek; wij slapen met zo'n wake-up light van lumie en tegen dat dat lichtje uit is slaapt zij ook.
    Morgenmiddag gaan we naar een feest op restaurant, ik kan niet inschatten of ze nu zal slapen, eten, huilen of spelen. Dat ritme en de voorspelbaarheid is nog wat zoeken. Aan de andere kant herken ik haar huil wel; is het voor te eten of vecht ze tegen de slaap etc.

Bezoekje aan k&g is goed verlopen; ze woog 5,6kg en meet 62,5cm. Ze was supersnel getroost na de prik en geen koorts, joepie!
  • @lesley Ik zou het eens aan je dokter vragen, mijne zijn al terug. En pff ze mochten best nog wel even wegblijven wink.gif

Hier gaat alles best goed. Ze eet flink, zit nu op 5 flessen van 150 die ze niet altijd helemaal leeg drinkt. En ik kan ze 9/10 mooi op het uur geven dat ik wil (7-11-15-19-23). Slapen doet ze snachts ook prima, wordt wel eens even wakker voor een tutje maar niet gans de nacht. Overdag is slapen dan weer een heel ander verhaal...

Ze kon steeds mooi 1,5u wakker blijven na haar voeding en dan weer slapen tot de volgende maar tegenwoordig is ze een beetje in de war denk ik. Of ze valt gelijk in slaap na haar pap, of ze is 2u wakker, of in blokjes van een half uur. Ze is eventjes haar ritmekwijt.

Van haar spuitjes heeft ze geen last gehad, een flinke meid. Ze mat 57cm en woog net 5 kilo. @belle dokter hier zei ook dat Amélie erg sterk is content.gif heel actief ook, altijd op haar beentjes willen staan en op 4 weken rolde ze al van buik naar rug. Geen fluke want ze doet het nu bijna op commando, hehe.
  • Hier ook tweede spuitjes gehad. Ons julia woog 6kg 30g en mat 62cm en marie 5kg540 en mat 61 cm maar dat schreef ik misschien al ( niet veel vooruit gelezen). Marie is idd heel gespierd zei de dokter.

Verder nog niet veel wijzer geworden rond julia al dachten ze aan een probleem met de calciumhuishouding. Maar als ik nu lees hoeveel calcium er in hepar water zit dat ze ook half en half eens een week moest drinken van de KA ivm met het moeilijk maken van stoelgang vraag ik me soms af of ze daarop geen niersteentjes heeft ontwikkelt. Ga het toch een voorleggen aan de prof.

Verder doen ze het goed, ze slapen 13uur per nacht en drinken goed. Ze beginnen ook mooi te spelen en vooral marie huilt ook veel minder. Julia was zowiezo al heel rustig.

Gestopt met de BV rond al de onzekerheid van de calciumopname en eigenlijk wel wat spijt van toen ze in K&g zeiden dat het niet nodig was maar ja... kheb het toch bijna 4 maanden volgehouden.

Prettige feesten!
  • Wow Belle 13 uur per nacht slaap!! Wat heerlijk!
    Jammer dat je gestopt bent met BV kan je er niet meer mee beginnen dan?(Heb ooit zoiets gelezen of gehoord, maar of dat echt kan??)

Kenza krijgt genoeg melk binnen ze krijgt nu nog alleen BV, aan de hand van haar pipi en kaka pampers te zien, ook is ze een tevreden kindje dat er niet uitgehongerd uitziet, ze word elke week of om de 2 weken nog opgevolgd door een vroedvrouw die bij me thuis komt, en ja ieder kind zijn ritme.
    Kenza die ligt niet lang aan de borst een voeding is vaak korter dan 10 min en dan begint ze los te laten en te trekken en weer aan happen en rond te kijken..

Maar heb bij haar al van het begin gehad dat ipv moment dat ze een groeispurt heeft het eerder is momenten dat ze ff rust neemt..

Haar slaap was al moeilijk en ik denk dat ik het moeilijk gemaakt heb, toen ze rond 2 maanden was en nog geen tuut had viel ze gemakkelijk soms vanzelf in slaap en daarna met tuut ook af en toe maar nu! tuut en rondlopen of in slaap wiegen en vooral als we naar buiten zijn geweest en ze in de wagen heeft gezeten of in slaap is gevallen, dan is het in slaap komen thuis helemaal een ramp.

Trouwens degene die een ks hebben gehad, hebben jullie nog last van de wond? Ik heb soms dat het zo pijn doet en dan onder de snee, de rand van me ondergoed zit precies op de plek van de snee en me broeken ook.
    Ik draag nog steeds zwangerschapsbroeken omdat het gewoon lekkerder zit en niet op die plaats drukt.
    Ook al 7 keer naar de kinesist geweest voor de buikspieren, maar ik voel die niet.Aangepast door curly-naad op 27/12/2013 10:00
  • Vandaag dopen we onze kleine vriend. Deze avond ons huis vol volk voor het doopfeest.
  • Aan allemaal de beste wensen voor 2014!!! Dat onze kindjes goed mogen groeien, niet te veel ziek zijn en nog fantastische momenten mogen beleven. Ook de papa's en mama's een goede gezondheid en alles wat jullie maar wensen kunnen!!!!
  • gelukkig nieuw jaaaaar!!!
  • Hej,

M'n beste wensjes!
    Hier het jaar iets minder enthousiast ingestapt met borstontsteking. Is al tweede keer. Balen! Doordat ik griep had, had ik geen energie om dochterlief eten te geven en heb ik één voeding overgeslaan... Daarna was het hek van de dam sad.gif.
    Soit. Nu geen koorts meer dus lijkt goede kant op te gaan.

Maandag moet ik geopereerd worden en onze kleine meid mag mee, ben eens benieuwd of dat vlot gaat lopen. Ik twijfel om haar toch thuis te laten slapen omdat dat toch haar vertrouwde nest is...

En keizersnede-lotgenote; ook ik zit er nog wat ongemakkelijk mee, al kan dat gevoel ook eerder in mijn hoofd zitten... Ik draag ook nog steeds zwangerschapsbroeken. Achja; dan worden die kleren goed afgedragen wink.gif.

Binnenkort gaat onze meid naar de crèche, spannend!
  • De beste wensen voor 2014! Dat het een vreugdevol en bovenal gezond 2014 mag worden.
  • De eerste crechedag is achter de rug. Ons bolleke heeft er geen last van gehad. Die heeft gespeeld, geslapen en gegeten. Heeft geen traan gelaten (tenzij het was om eten te vragen). De mama daarentegen... die heeft meerdere traantjes gelaten en heeft s middags toch maar effe gebeld om te informeren hoe het ging. Hopelijk volgen er zo vele crechedagen...
  • Onze kleine man stelt het ook heel goed in de crèche. Het afscheid was moeilijk, vooral voor de mama. Intussen zijn we het al gewoon. Morgen weekend en dan is hij weer 2 dagen bij ons.
  • Hallo allemaal, t is alweer lang geleden en ben eigenlijk eens benieuwd hoe al onze kleine schatten het doen.
    Onze kleine schat is na een dipje weer goed aant bijkomen en groeien. De hamsterwangen en stevige billetjes zijn terug. Ze weegt al een goeie zes kilo zeven en is alweer 65,5 cm groot.
    Ze slaapt meestal zalig goed en lang, wat ik op een vrije dag zeker kan appreciëren bigsmile.gif
    De patatjes gaan er de ene dag beter in dan de andere. Heb ook de indruk dat het op de crèche zoieso beter gaat dan thuis. Maar ook daar hebben ze de indruk dat mevrouw het zich liever makkelijk laat maken door van een fles te willen drinken dan moeite te moeten doen met die lepel... maar helaas voor haar... bigsmile.gif Van kind en gezin mogen we binnen een paar weken starten met fruitpap. Ben eens benieuwd...
    En ze leren toch zoveel elke dag. We hebben al een keer van buik naar rug gerold, maar het is ons nog geen tweede keer gelukt. Wel weet ze al een manier om zicht iets of wat te verplaatsen. Ze probeert ook volop haar stemvolumes uit en al haar verschillende stemmetjes... t is een echt deugnietje aan t worden. Die gaat ons nog veel pret bezorgen. bigsmile.gif
    Maar ze steelt wel overal alle harten onze lieve schat.. <3
    Ik hoop dat jullie schatten het even goed doen!! Of zelfs nog beter.
  • Met ons meiske en gezinnetje gaat het ook heel goed. Ze is veel ziek geweest in het begin (luchtwegen) en 2 keer in het ziekenhuis opgenomen, maar nu ontwikkelt ze zich super. Ze rolt van buik naar rug en sinds gisteren ook van rug naar buik (en daar houdt ze ook niet meer mee op, haha). Verder brabbelt en speelt ze er aardig op los, en lacht ze vriendelijk naar iedereen die haar aandacht geeft. Ze huilt bijna niet meer en slaapt makkelijk, dus we zijn in een rustige en fijne fase belandt. Echt genieten!

Ondertussen krijgt ze nog volledig borstvoeding. We zijn nog niet gestart met bijvoeding. Heeft ze ook nog totaal geen interesse in, terwijl met de oudste 2 ik nu al wel met groente en fruit was begonnen. Alles op zijn tijd. Het is een vrolijke meid, dus we zien wel, zij mag bepalen. Ik heb volledig ouderschapsverlof en nog vakantie erachteraan, dus ik hoef pas weer in augustus te beginnen met werken. Voorlopig kan ik nog lekker blijven genieten. smile.gif

Groetjes,

Inkie
  • Wat leuk om te lezen hoe de kindjes het doen!!!
    Ik moet in maart pas weer op controle.
    Kenza heeft een tijdje geleden toen ze nog net geen 4 mnd was zich omgerold van buik naar rug 2 x en ook weer eens 2 x terug maar dat was het ook. Nu ligt ze weer op haar rug en is het alsof ze alles weer helemaal opnieuw moet leren en ze niet meer weet hoe het moet, ze ligt er wel steeds anders bij.
    Liggen doet ze niet erg graag, nog steeds niet. Af en toe speelt ze wel in de box of als ik haar naast me op de bank leg vind ze het ook niet erg.
    veel brabbelen en lachen en er vooral bij willen horen.
    Slapen vind ik een regelrechte ramp! ze slaapt nauwelijks overdag ik krijg haar ook niet meer in slaap zonder de borst, en als ik haar dan wil verleggen word ze weer wakker, ze wilt de hele tijd aan de borst lijkt wel, tuut spuugt ze uit maar toch wilt ze die soms wel.
    ze is nu een beetje verkouden, verstopte neus en heb haar in de draagdoek, nog de enige plek waar ze dan slaapt. S nachts word ze nog vaak wakker voor een voeding of om te tuuteren(?) aan de borst natuurlijk...
    Volgens een vriendin leer ik haar dat aan en omdat ik haar soms draag in de draagdoek word dat maar moeilijk straks, maar ja allemaal leuk en aardig iedereen die het beter weet maar dat geeft mij geen oplossing hoe ik het dan afleer, heb al van alles geprobeerd het lijkt alleen maar erger te worden..( ik mis de smileys onderaan of ligt dat aan mij?)
  • Na een hele tijd PC-loos te zijn, kom ik toch nog eens piepen.
    Fijn dat jullie kindjes het goed doen.
    Hier echt twee schatten van meiden in huis. Omrollen doen ze nog niet maar beginnen wel heel goed te spelen en dingen vast te grijpen en handjes en voetjes bestuderen blijken ze heel leuk te vinden.

Verder werd julia donderdag opgenomen voor 24u-urine en weten we daar komende dinsdag het resultaat van. Pfff eigenlijk wel bang afwachten maar misschien weten we dan wel waar de niersteentjes en de extra calciumvorming vandaan komt en kan er een behandeling worden gestart. Over het genetisch onderzoek weten we nog niks eerst spraken ze van 6 maanden, nu spreken ze van minimuum 6 maanden, om gek van te worden toch.

Ondertussen proberen we van elke dag te genieten. Patatjes en groentjes en fruitpap zijn hier een wisselend succes.
  • Wat ben ik blij te lezen dat ze het allemaal zo goed doen.
    @curly-naad: das niet fijn dat ze zo weinig slaapt. Niet voor haar, maar zeker ook niet voor jullie. Of je het haar aanleert weet ik niet, maar ik zou denk ik hetzelfde doen. Onze meid heeft ook constant aandacht nodig s avonds als ze van de creche komt. Dan wil ze ook niet meer slapen en dan zeul ik haar ook een ganse avond rond. Mijn man reclameert hier ook op, maar een andere oplossing heeft hij toch ook nog niet gevonden. Ze zal die warmte en nabijheid nodig hebben zeker. Ik probeer haar in een bumba stoeltje te zetten of hare wipstoel,... maar ze moet om de zoveel tijd dan toch verzet worden. En dat blijkt in de creche ook zo te zijn. Ligt aan de nieuwsgierigheid.
    @Belle: wat vervelend dat je nog steeds niets meer weet. Ik hoop dat ze snel met wat informatie komen. Dan weet je toch waar je voor staat, ipv nu in toch wel wat onzekerheid te leven.
    @Inkie33: Gelukkig gaat het alweer beter met je kleine spruit. Hopelijk blijft ze nu wat gespaard van allerlei kwaaltjes.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld