geboortekaartje en suikerbonen

• Voila, gisteren beiden geregeld smile.gif
    Eindelijk

Maar eerlijk: zo veel mooie kaartjes vond ik niet in al die stapels catalogi. vaak net één dingetje niet goed genoeg of te rozig...

maar bon, uiteindelijk toch iets gevonden waarmee we gelukkig zijn smile.gif
  • Wij hebben het onze zelf late ontwerpe.
    Suikerbonen staan gereed dus... spannend....

Kinderkamer wat verder geplakt, moet hier en daar nog aangepast worde ma da komt wel goed.
  • hey, kan je wat meer info geven over dat laten ontwerpen? bij wie, hoeveel kost dat, hoe lang duurt dat?
  • Een vriendin van een oud schoolgenootje is drukker en ontwerpte men kaartje hoe ik wou, omdat ik het ongeveer beschreven had, ik wou natuurlijk geen standaard kaartje eh... het ontwerpen, drukken, naar ziekenhuis brengen kost juist geen 300 ben er dan ook al van begin wa mee bezig geweest....

In die prijs zit ook het snijden, het soort papier, speciale inkt, enz....

Moet ik is horen of ik haar persoonlijke gegevens kan doorgeven in pb?

Grz
  • Ik doe dat samen met de suiker. Niet teveel toeters en bellen, en ik hou niet van blingbling. Eerst dacht ik een foto vd oudste erop te zetten in een bepaalde opzet dat aansluit bij onze hobby. Maar dat word me allemaal veel te gek (lees: duur), ik geef liever mijn geld uit aan andere dingen. En er zelf veel tijd in steken doe ik al helemaal niet, als dat kind eruit is wil ik gewoon een telefoontje kunnen doen et voila: het wordt geregeld.
    Want als je zelf drukt kan het allemaal nog veel goedkoper maar nee daar begin ik niet aan.
    Vorige keer had ik er 170 nodig. Na serieus schrappen blijven er nu nog 90 over goofy.gif
    Ik hoef echt niet meer de hele familie met hun aanhang op mijn kot te krijgen.
  • Hier alles zelf gedaan. Het kaartje wat ik heb ontworpen laat ik drukken bij een drukker in de buurt van het ziekenhuis.

De doopsuikers zijn ook zo goed als af, nog een paar zakjes naaien, de naam er op borduren en vullen.

Ik kon mijn smaak ook niet vinden tussen de standaard geboortekaartjes van de drukkerij.
  • geboorte kaartjes vandaag gekozen en suikerbonen worden door mijn moeder gekozen content.gif
  • Hey

Vandaag heb ik een aantal voorbeeldjes gekrege van men geboortekaartjes. Allemaal op verschillende kleuren papier...
    Vind er 1 het mooiste en het is geweldig...
    Kei mooi ben er fier op!

Grz
  • suikerbonen kennen we hier in nederland niet,maar kaartjes vind ik ook moeilijk hoor. ik vind maar weinig echt leuk.
    wij moeten nog gaan uitzoeken.dat doen we pas met 30/32 weken ofzo,en ik haal ook maar 2,hooguit 3 boeken op bij de drukker. als ik er meer neem zien we door de bomen helemaal het bos niet meer sad.gif .
  • De geboortekaartjes hebben we ook gekozen. En ik ben ondertussen aan de doopsuiker begonnen. Ik ben echt tevreden van het resultaat. Nu nog iets moois zoeken om de doopsuiker te presenteren.
  • hejhej,

een vraagje; voorzien jullie iets van 'kado' voor de meter & peter? Bij de doopsuikerwinkel zag ik bij elk setje zo'n grotere versie of apart kado staan voor de meter of peter. Behalve bij dat van ons uiteraard smile.gif. Ik zou dus graag wat ideetjes opdoen.

Groetjes!
  • wij hebben niet echt iets speciaals voorzien voor de meter/peter.
  • Wij hebben een fles cava me de naam van het kindje en etiket hetzelfde als de suikerbonen. Daarbijhorend hebben wij bij de cave de doos ervan en een bouqetje met snoepjes
  • Aangezien de meter en petercadeautjes hier meestal in de kasten belanden hebben wij iets wat daarna ook zijn nut nog heeft, nl. een snoeppot. Model zoals oma vroeger had smile.gif

Ben vorige week mijn kaartjes gaan halen, en de enveloppen zodat ik de adresetiketten kan plakken. Hadden ze in eerste instantie de naam er fout op gedrukt! Nu had de tussenpersoon dat ontdekt en de nieuwe druk was ook al aanwezig. Daar hebben ze hun broek dus al aan gescheurd..
  • even een vraagje dat door mijn hoofd spookt.
    wij hebben de naam van ons kindje al doorgegeven voor de suikerbonen. maar stel dat ons kindje toch van het andere geslacht is dan dat ze ons al de hele tijd zeggen in het ziekenhuis?
    wij hebben zelfs nog niet nagedacht over een naam als het een jongen zou zijn.
    begon daarnet even te panikeren...
  • Stel je voor, ken een paar waar dat toch bij gebeurt is.

Ik zou ondertussen even bellen en informeren stel er gebeurt iets verandering van geslacht, we hopen het natuurlijk nooit maar stel het loopt toch niet zo goed af, hoe kan je dat dan regelen?
    Misschien dat ze je extra kosten rekenen om op het laatste moment nog alles te veranderen?

Misschien toch een samen kijken voor een naam stel het geslacht is toch niet wat jullie dachten dat het was?

Zo ben je tenminste voorbereid.

thumbup.gif
  • ach,in t ergste geval laat je nieuwe maken.kost alleen wat extra,maar t is niet onoverkomelijk.
    en een naam verzinnen kan na de bevalling ook nog.je hebt 2/3 dagen voor je je kindje moet aangeven (hier in nl althans).
    mn zusje beviel met 34 weken van 2 jongetjes.die was er ook nog niet uit.we kregen de volgende dag pas de namen te horen en van eentje is later de schrijfwijze nog veranderd.kaartjes kwamen pas na een week,want dat moest allemaal nog geregeld worden.

wij hebben het met de kaartjes,die zijn al gedrukt,alleen de geboortedag vul ik straks handmatig in.op het kaartje staat ... september.
    mn man zei al;en als t nou te vroeg komt en t word augustus?
    ik zei;nou,dat kost dan in t ergste geval 80 euro extra,aan nieuwe kaartjes.of we plakken er een plakkertje over.
    ik heb ookal labels met naam beschreven voor de traktaties op school.
    en de naam staat dus ook al op de kaartjes,en het spandoek voor het raam.
    mocht het toch een jongen zijn,of we ons van naam bedenken dan moet dat allemaal over.
    gaat wat extra tijd en geld kosten,maar uiteindelijk zijn dat ook maar relatief onbelangrijke zaken eigenlijk.
    maar wij krijgen overduidelijk een meid,dus daar zit echt geen twijfel.

maar toen ik zwanger was van de derde,en we uit de naam waren,heb ik een romper en mutsje met naam laten bedrukken.dat had me 30 euro gekost.op t eind van de zwangerschap ging ik twijfelen over de naam (vond er 2 geweldig),en in eerste instantie voelde ik me ook klemgezet door mezelf.ik kon de naam niet meer veranderen want ik had al een dure romper en muts.
    maar na een tijdje dacht ik;shoot die stomme 30 euro.een goed gevoel bij de naam is toch veel belangrijker.uiteindelijk toch bij de naam gebleven hoor,maar ik maakte me er opeens niet meer druk om.
    een partij suikerbonen en kaartjes zal wel wat meer kosten dan 30 euro,en t zal zonde zijn.maar paniek is het niet waard joh.go with the flow,je krijgt een baby! goofy.gif .Aangepast door Jo-eL op 19/08/2013 14:11
  • gewoon even melden dat ik gisteren de eerste exemplaartjes van ons doopsuiker heb gezien en ik werd helemaal week vanbinnen <3
    Tis prachtig smile.gif
    (Lang leve de hormonen)
  • leuk!!! <3
    je had het misschien al eens omschreven,maar hoe zien ze eruit?

ik had het ook met de geboortekaartjes en het spandoek met naam.heel ontroerend.
  • kzal dinsdag aan de gynaecoloog nog eens vragen of het nog steeds een meisje is (als het te zijn is).
    ik hoop dat ze ondertussen wat bijgekomen is dan op die 10 dagen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld