Eerste papje

• Hey dames

Mijn prinsesje is intussen bijna 4 maanden oud en we zouden dus bijna met de eerste papjes beginnen.
    Hoe is dat bij jullie verlopen? Begin je best met groenten of fruit? Ik hoor daar verschillende meningen over en weet niet goed wat eerst te proberen...

Groetjes!
  • Wij zijn hier donderdag begonnen met groentepapje. Ik heb al eens wortel en courgette geprobeerd. Enkel de groente voorlopig geen aardappelen. Veertig gram heb ik in een bordje, en twintig blijkt er toch uit te zijn. Vraag me nu niet hoeveel ze van die twintig gram effectief binnen heeft, het hangt overal. bigsmile.gif Maar het belangrijkste is wel, vind ik, dat ze er wel van proeft. Ze doet haar mondje nog altijd open. Het vraagt soms wel wat geduld. Na de groentjes geef ik haar nog gewoon een fles.... Morgen krijgt ze in de creche haar eerste patatjes, ben eens benieuwd hoe het daar loopt.
  • Hier al dag vijf van de patatjes smile.gif
    Gaat vlotjes, dag 1 was wennen maar ze heeft toch de helft gegeten (150 gram). Dag 2 was ze eigenlijk veel te moe maar alsnog de helft op en op dag 3 at ze alles op en vroeg ze ook niet om een extra flesje.
    De eerste 3 dagen heb ik 50 gram aardappel en 100 gram wortel gegeven.
    Nu gisteren en vandaag aardappel met rode biet, dat ging er vlotjes in!
    De lepel moest continu in de mond zitten en maar smakken.

Inderdaad, laat ze gewoon maar proeven en ontdekken.

Hier trouwens ook alles vol content.gif mama kan weer wasjes draaien.
  • Ik wacht tot 6 maanden met vast voedsel, ik hoor en lees zoveel over het vroeg beginnen met vast voedsel en veel raden het af, dus wacht ik liever die 2 maandjes af voor het zekere smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld