September 2012

• Hey,

Mag ik mij ook eventjes voorstellen. ik ben Sophie en ik ben mama van twee dochtertjes Alexia en Kyara. Alexia is vier en half en Kyara wordt overmorgen tien maanden (ook een september 2012 kindje dus). ik ben vertaalster van beroep en kan drie dagen per week van thuis uit werken en voor de kindjes zorgen. De andere twee dagen worden zij opgevangen door mijn schoonmoeder. Als bijberoep ben ik tupperware consulente. Toch nogal een luxe hé, de kindjes veel zin en toch twee jobs kunnen combineren. Ik prijs mij alvast gelukkig.

Kyara is dus bijna tien maanden, een schat van een meisje dat sinds een paar dagen het kruipen ontdekt heeft en nu supergelukkig is dat ze haar eindelijk kan verplaatsen, weg met die frustrtaties tongue.gif

Morgenvroeg afspraak bij k&g, ben benieuwd
  • dag dofientje, welkom !

Hier ook ééntje dat kruipen ontdekt heeft. Amai, op een paar dagen kan die er serieus weg mee ! Ze is niet meer te houden. In de crèche laten ze haar samen met nog een baby kruipen in een afgesloten ruimte, maar bij ons is't ofwel in't park of in de eetstoel of kruipen op de mat als wij er bij zijn, want voor je't weet zit ze onder de tafel of onder de piano, dus van de mat. Dus zoveel laten we haar niet kruipen en madam is dan niet content. Maar nu het verlof voor de deur staat zullen we meer tijd hebben, hé. Ben bijna 7 weken thuis. Ben echt content.

Groetjes,
    Lila
  • Hey dames,

Geniet van het zonnetje hé allez het goede weer.L.jij zit volop in de soldes zeker.
    Hier een grote trampoline gekocht voor de kids en ons meisje zit er ook graag op,dan springen de gasten niet hé maar erop zitten vind ons meisje al geweldig.Ik laat haar ook niet rondkruipen in huis,vind dat maar niets op die stenen koude vloer.van de week stond ze recht aan de salontafel maar alles wat erop stond was niet veilig.lol.Ze begint zich meer en meer los te laten om alleen los te staan.
    Morgen het zwembad plaatsen,laat de zomer maar beginnen.
    wave.gif
  • Hey dames!

Dolfientje welkom! Dat je de groep niet eerder ontdekt hebt?

Dames hier drukke weken braderie gehad, solden nu, vandaag geen volk sad.gif te warm vroeger gesloten maar heel mn dag was erdoor wel omzeep gggrrrr

Ons meisje kruipt nog steeds niet! Begin me wat zorge om te maken, maar sinds vandaag ineens zet ze nu 2 handjes vr iets dat verder ligt en ineens lag ze op hare buik! Dus laat ons hopen dat begin is? Ze is enorm boos als ze ergens niet aankan maar echt moeite doen doet ze niet, tis eigelijk rustige baby boekjes kijken is ze verzot op en hoor je ze niet!

Ze stapt wel aan onze handen niet heel huis rond maar zo ene kant mat andere kant meer laat k niet toe, ben ni zeker of dat al goed is? Ze staat ook stevig aan salontafel of in park of bed maar je moet ze zo zetten zelf trekt ze niet op, denk dat ze bang is ofzo of niet nieuwsgierig genoeg

Ik durf ze nog niet buite in zwembadje zetten, doen jullie dit? In zon of schaduw dan?

Ik wil soms iets leuk doen met haar maar weet niet goed wat, vr te gaan shoppen vindk eigelijk moeilijk omdat ik sta op middagdutje in haar bed en erna is bijna moeite ni en ervoor is bijna nog niks open gggr hoe doen jullie dat? Ik denk dat k mn leven te stil leg vr haar comfort en leven smile.gif vind dat ze defitg thuis moet kunne slapen en eten nadeel dan kan je nooit veel doen he smile.gif we zn met vriende nr plankendael geweest en dat was leuk en sliep ze buggy en hadden we eten mee, maar vr zo te gaan shoppen? Mmmhhh

Fijne avond nog!
  • Thx voor de verwelkomingen! Nee had de groep nog niet eerder ontdekt. Ben bij de zwangerschap van mijn tweede FB verslaafd geworden en 9maand is daarbij achtergebleven. Tot mijn grote schaamte moet ik toegteven dat ik op het werk geen FB heb (werk twee dagen per week in brussel, de rest van thusi uit) en dus mijn vertier elders moest zoeken, waarmee ik terug hier ben terechtgekomen.

Kyara is echt een luie kruiper. Ze kruipt enkel als ze het de moeite waart vindt. Thuis staan de meubels aan de kant (in de mate dat het wel leefbaar blijft voor ons) en liggen er zo van die speeltegels op de grond. Daar kruipt zij meestal op. Ze gaat er gelukkig zelden vanaf en haar grote zus houdt ook altijd een oogje in het zeil.

Shoppen met de kindjes is hier een grote ramp en wordt eigenlijk zelden of nooit gedaan. Als ik kleren shop, dan ga ik alleen tijdens mijn middagpauze op het werk, dan ben ik meer op mijn gemak. uitstapjes met de kindjes doe ik wel supergraag. Of 's middags mee op restaurant is tot nu toe ook een succes (wij gaan regelmatig wokken, dus geen stijf gedoe). Kyara slaapt dan ook meestal rustig in de buggy, eet overal goed en slaapt zowiezo heel weinig overdag, maakt niet uit of we thuis zijn of niet. Zwemmen doet ze ook supergraag, heb met haar babygewenning gedaan en ons juffrouwke is een echte waterrat. Ik ga mij voor thuis zo'n opblaasbaar zwembadje aanschaffen en uitstallen, ik zou het wel in de schaduw zetten, want zon en water is geen geslaagde combinatie.

Groetjes
  • Hier staat ook het zwembadje klaar. Is ééntje van 1.5m breed, dus eigenlijk voor grote zus. Ga het wel in de zon zetten, zodat het water wat warm wordt. Maar ja, goed ingewreven en een t-shirt aan + hoedje, zo lang blijven ze er toch niet in, hé. Is meestal toch in en uit voor bloemekes water te geven enz. Allé, dat denk ik toch, want het is het eerste jaar dat we er ééntje zetten. Maar eerst gaan we nog een weekendje centerparcs doen in Frankrijk, dus 't zal voor erna zijn.

Hier zijn daguitstapjes ook héél goed doenbaar. Zus slaapt in auto of buggy. Als ze maar kan rondkijken in de buggy is ze content. Ik neem wel draagdoek mee om efkes af te wisslen dat ze niet constant zo lang in zelfde positie moet zitten.
    Hier een hele snelle kruiper. Mag geen 2 seconden haar uit het oog verliezen of ze is weg. Grote zus zou ze wel op het terug op de mat willen zetten, maar dan pakt ze haar bij de buik en zusje zou nog snel met haar hoofdje op de vloer landen, dus niet aan te raden. Ze stapt ook al klein beetje rond in park. Aan salontafel kan ze zich niet rechttrekken want hebben ze in de gang gezet wink.gif
  • Hey dames,

Hier staat een heel groot zwembad voor de grote kids maar ons meisje mag daar nog niet in,is veel te koud voor haar.Hebben voor haar ook een plonsbadje voorzien maar ik zet haar toch in de schaduw en uit de wind,ik doe er lauw water in(emmer of 4a5),onze meid is een bibbermieke.

Wij gaan ook gewoon shoppen enzoverder.Ik neem dan fruitpap of een flesje mee of beiden.Ons meisje en onze kids doen dat heel graag, ons meisje die slaapt ook in hare buggy.Sinds kort gaat ze gewoon mee de winkel in in het stoeltje van het karretje,fier dat ze dan is,ze houd zich heel goed vast.

Wat ik wel niet doe is op het heetst van de dag in de klare zon wandelen of bij 30 graden uitstappen plannen want ik sta niet graag in de file met de kids of ergens aan te schuiven(pretpark).
    Is gaan fietsen in de avond als de hete zon weg is is zalig.Heb nu een fietsstoel voor ons meisje.
    Hebben nu ook hare maxi-cosi weg gedaan en een autostoel geplaatst,wel ene die in 4 standen kan gezet worden zodat ze kan slapen ook als ze in slaap valt.

wave.gif
  • Kyaraatje begint serieus last te krijgen van de warmte ocharme; Gisteren heeft ze een half uur geweend voor ze in slaap is gevallen. Dat ben ik van haar echt niet gewoon.
    ik zet ze nochtans 's avonds voor ze gaat slapen in een lauw badje en dan flesje en in bed. Ik heb boven op mijn kamer airco staan en die staat ook op met de deuren naar de kindjes hun kamer open.
    Ooi krijgt ze bijna elke avond tijdens haar fles een hoestbui waarbij ze een heel deel melk weer teruggeeft. 's Morgens heeft ze dat niet. Snap er niks van. Voor de rest is ze wel happy. soms wil ze op mijn schoot zitten, maar dat vindt ze dan weer te warm; Gelukkig kan ze nu kruipen en zich rechttrekken, zodat ze toch een beetje zelf kan bepalen wat ze wil doen.
  • Oh ja, volgende week fotoshoot met mijn twee meisjes in openlucht. Zo benieuwd!!!!
  • hallo iedereen !
    ja, warm, hé ! Na onze 4daagse naar Frankrijk waar het ook al goed weer was, gebruikt Anaïs haar zwembad ook goed, zulle. De eerste dagen moesten er een paar emmers heet water aan toegevoegd worden, maar nu natuurlijk niet meer, hé.
    Onze meisjes waren super flink op reis. Ja, onze kleinste meid zit ook wel eens gewoon recht in de buggy. Maar onze maxicosy wordt nog rap weer uit de mand eronder gehaald als ze een dutje wilt doen.
    Ik doe haar ook altijd een lang broekje aan. Dan moet ik ze niet insmeren en voor de rest zit ze onder de kap. Maar ik tracht uitstappen bij felle zon ook te vermijden.
    Om te slapen heeft ze precies nog geen last, wat niet van ons gezegd kan worden. ook grote zus begint er last van te krijgen, daarmee dat ze vanavond nog om 22u efkes naar beneden kwam om af te koelen. Iets wat we anders nooit toestaan, want waar begin je aan, hé, maar ja, 't is daar nu zo warm...

voor iedereen hopelijk een goeie nachtrust wink.gif

groetjes,
    Lila
  • Hoe gaat het met jullie???
    Hier alles oké,wat drukker nu de kids thuis zijn maar alles verloopt hier prima.
  • Hey mams,
    't valt hier zo wat stil, hé.
    Ben net 5 weken thuis geweest, maar 2x weggeweest (Frankrijk met de kids, Londen zonder) en ondertussen nog verbouwingswerken door waterlek, dus ook weinig tijd gehad om hier te komen.
    Bij ons ook alles goed. Onze meid wordt een tempramentvolle dame die niet meer te houden is qua kruipen en zich optrekken en zo probeert te stappen. Een pamper verversen is een ramp: ligt nooit stil en op de schoot zitten wil ze al helemaal niet meer. De fruitpap geven we in kleine brokjes als bezigheidstherapie anders is die te rap op. Ook kinderkoekjes eet ze graag en boterhammen met smeerkaasje snij ik ook in kleine brokjes. Nadien eet ze de korsten apart op. wink.gif En dat lukt allemaal héél goed ondanks het feit dat ze nog steeds geen enklele tand heeft !

Jij bent je al aan't voorbereiden op de start van het nieuwe schooljaar, zeker? Zal plots veel rustiger zijn daar bij u.

groetjes,
    Lila
  • hey hey

ikke nog even content.gif sorry dames maar heb het zo druk, door die facebook te starten met de winkel handen vol werk, nieuwe collectie enz, dus tis pokke druk

ons meisje doet het ook super heeft 4 tanden vanboven, 3 vanonder, en denk dat er nog aan het kome z'n

ze trekt zich op sinds 10 weken en half, ineens had ze het door int park en nu doe ze het overal, in bad (vreselijk gewoon zo gevaarlijk ) aan de zetel, salontafel alles wat ze vastkrijgt probeert ze smile.gif ze stapt ook aan een babywalker, dan zie je ze openbloeien hoor, ze stopt bij de dingen dat zij leuk vind, raam voor op te plakken met haar handen, het optreksysteem van onze rolletjes in huis hihi, de stopcontacten

tis kleine deugeniet geworden, en van die pamper verversen is hier hetzelfde ongelofelijk gewoon ! fles drinkt ze alleen uit op hare rug 2e helft van de fles dan

gp iets minder geblend geven we die, fruitpap ni meer geblend maar geplet, dat er meer structuur nog inzit

maar ze at boterham, banaan allemaal zo uit de hand, en nu ineens niet meer, ze begint kieskeurig te worden ! zo alles eens pletten tussen haar vingers betasten en dan misschien eens proeven maar gene vette, ze drinkt nog steeds 3 flessen van 240 ml, laat die late weg van 22u30 en ze is 's nachts wakker ponder.gif dus blijven we die maar geven, ze heeft tijd wakker geweest telkens 4-5 u en gaven we haar fles en sliep ze verder dat heeft ze gelukkig afgeleerd en slaapt ze 6u30-7u fles en dan terug wat slapen

ze slaapt heel goed en goeie middagdut ook

tis echt super brave pop !! ze is ook eerst naar de kapper geweest op haar 11 mnd minipuntjes er af content.gif

we zijn haar eerste verjaardag al aant voorbereiden <3
    het begint soms toch meer en meer te kriebelen voor nog eentje, gistere baby gepakt van 46 cm en nog geen 3 kg man wat was dat klein ! en dan overbuurvrouw die bevallen is beleefde het precies terug bigsmile.gif

mams daar zal binnekort het kaften ook weer kunne beginnen goofy.gif
    geniet nog van de vakantie !!
  • Hey dames,
    Leuk nog eens van jullie te horen.
    Ja, ze zijn druk nu hé eens ze op ontdekking gaan hé.
    Ons meisje wil niet graag haar fruitpap eten, ze eet liever zoals wij een boterham s'middags.Haar patatjes hier nog steeds gemixt, stukken wil ze nog niet en o wee als ik haar iets opdringt, a zo'n petemieke, lol.
    Hier ook nog 3 flesjes hoor.Drinken gewoon doet ze uit een beker met een teutje aan.
    Koekjes eten doet ze ook graag maar ik moet toch zien wat ik haar geef, op sommige dingen gaat ze wat platter af.

Lynthe, kriebels????
    Ik wou mij laten steriliseren maar mijn ventje wil dat ik dat niet doe,(nu nog niet)hij zou nog wel ééntje willen(groot verhaal rond) nu begin ik ook te twijfelen. wave.gif
  • O ja, school, heb wat nieuw moest gekocht worden al gedaan en de boekentassen zijn klaar, boeken is als het school terug begint.

Ik vind het spijtig dat ze al gaat verjaren, is zo vlug voorbij gegaan maar ben wel fier erop. goofy.gif
  • ja, het gaat vééél te snel ! Heb den indruk dat je bij je eerste kindje alles zo goed kan bijhouden en opvolgen en bij een 2° is het zo voorbij omdat je met je eerste ook bezig bent. En jij hebt er dan nog 4 die aandacht nodig hebben !

Hier is onze meid echt een 'sterk' karakter aan't krijgen. Staat het haar niet aan, amai, je zal het geweten hebben. Nu graait ze telkens naar de lepel bij de groentenpap ook ! Vroeger gaf ik haar een lepel om vast te houden en dat hield haar zoet maar werkt niet meer. En wenen omdat ze hem niet kreeg en ook geen eten meer kreeg, want telkens ze tegen de lepel botste vloog het in het rond. Ja, ze wilt het zelf doen. Maar dat kan toch niet, hé op die leeftijd, 't zou hier schoon zijn !
    De blokjes banaan, nectarine en meloen die gisteren klaarlagen op haar tablet (want op een bordje vliegt het sowieso direct op de grond) die belandden ook al allemaal op de grond omdat ze het zo plezant vond om met haar handjes en armen er doorheen te wrijven. Dus 't was hier een plezante boel. Raar dat ze er nu zo begint mee te morsen want ze eet zo graag !
    Hoe is het eetmoment bij jullie? Zijn jullie dochters ook zo wild ?

Wij hebben het park verzet. Niet dat ze er nog inwilt maar we gebruiken het als afbakening samen met de poef en een klein tafeltje van Anaïs. Zo zit ze nu gevangen daar tussen en tussen de 2 zetels op de mat. Zo heeft ze nu meer ruimte en kan ik met een gerust hart toch eens voor een paar minutjes verdwijnen als't moet... wink.gif
  • Hey,

Hier ook één met karakter;ze wil alleen maar eten als wij eten.
    s'Middags een boterham en fp en s'avonds de patatjes en nog 3 flesjes.

De box blijft hier nog wat staan,ik zet haar erin als ik eten maak of effe vlug iets doe,ze protesteert dan wel effe maar daarna speelt ze toch effe mooi.Voor de rest speelt ze gewoon op de grond,heb wel alles babysafe gemaakt,lol.stopcontacten,salontafel enz.onze kasten krijgt ze (nog)niet open want zijn zonder handvaten.
    Maar toch heeft/had ze iets nieuws gevonden,hare relax stond naast de zetel en madam klom erin omhoog en zo de zetel in,de klevere,is wel effe schrikken maar ook weeral grappig want zo fier dat ze was op zichzelf.
    Ze begint nu ook gezang na te doen,zingen en dansen,zo grappig.
    Het mag dan mijn 5de zijn maar ik ben blij dat ik het nog eens opnieuw mag beleven,alleen spijtig dat ge niet constant alles kunt filmen hé.
    Ook de kids vinden het grappig en leuk allemaal maar je merkt het wel hoor de leeftijdverschillen,tieners,de andere twee en dan ons kleintje.Het zal haar poepje varen als ze allemaal terug naar school zijn/gaan. wave.gif
  • Hey mams,
    blij te horen dat alles daar ook goed gaat.
    jaja, die kleine pruts zal inderdaad niet weten wat er gebeurt als iedereen naar 't school is. Zal héél stil zijn. Maar ook een uitgelezen moment om eens mama voor haar alleen te hebben, hé wink.gif

wij hebben de gewone nutrilon eens geprobeerd ipv de soja. Omdat ze zeggen dat rond 1jaar de meeste gevallen (75%) al tegen melk kunnen. Ze kreeg veel slappere stoelgang en wou flessen nooit uitdrinken. Hebben dat een paar dagen volgehouden en zijn gestopt. Ze eet nochtans boterhammen met smeerkaasje en dat gaat goed. Hoe zit het bij jullie?

groetjes,
    Lila
  • Hier ook eens de gewone nutr.geprobeert maar was hier geen succes,ze moest het niet hebben thumbdown.gif .
    Ik moet toch zien wat ik haar geef,is nog altijd niet duidelijk of het nu lactoseintollerantie is of KMA bijna overal zit er wel iets van in bvb.Ze had van papa zijne chocomelk geproefd,ja je kent die blik he zo van mmmm,proef,zegt ze dan.Een paar lepels maar nog geen dik uur daarna,platte stoelgang.Ook kwa eten heeft ze verschillende dingen waar ze op reageert zelfs op een gewoon koekje en ik heb de indruk op banaan ook.
    Volgende maand nog een prikje en dan ga ik aan de KA toch eens vragen voor een bloedtest.
    wave.gif
  • Hier heeft ze nog niet echt veel extra dingen gegeten buiten haar fruit en groentenpap, boterham met smeerkaasje en babykoekje. Babykoekjes vindt ze superlekker en ze weet het al goed als de verpakking bovenkomt. Dan zit ze nogal te springen. Heb niet den indruk dat ze daar reactie op maakt. Ook niet op het smeerkaasje, maar is natuurlijk kleine hoeveelheid, hé. Zal zoeken zijn, hé. Ik ben van plan nog eens dezelfde doos nutrilon te proberen, want diene moment was er ook een genre buikgriepje of zo in de crèche, dus wie weet was het dat. Maar ze at er niet zoveel van, vond ik, dus misschien toch nog wachten...

Ik moet de 16° naar K&G.

Hoe was de eerste schooldag? Druk zeker om iedereen op tijd klaar te krijgen? Hier was Anaïs super enthousiast. Ze stond te huppelen van ongeduld. Zij gaat nu naar de 2° kleuterklas. In welke klassen zitten de jouwe nu al?

groetjes,
    Lila
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld