ik ga bevallen en ik neem mee ...

• heb rondleiding gehad vorige week ja, maar die vraag niet gesteld hoor, ze zeggen je krijgt verzorging voor de baby enkel kleding moet je hebben, maar ja wat moet je daar onder verstaan hé

beval gasthuisberg in leuven
  • Slabben en tetradoeken: neem ik niet mee want mag je van kliniek gebruiken hier.

Tut: neem ik mee (2 verschillende soorten) en ik geloof dat er in die blauwe doos die je in de kliniek krijgt ook ene zit.

Knuffel: neem ik niet mee want daar heeft de baby nog niets aan wink.gif .

Slaapzak: neem ik ook niet mee, ze liggen daar onder een laken en dekentje. Zo doe ik het de eerste weken ook thuis (zolang ze nog stil liggen in hun bedje).

wave.gif
  • ik ga toch nog eens naar materniteit bellen om te horen, zou graag binnenkort mijn valiesje maken, kwestie van alles klaar te hebben.
  • Wij nemen ook schuimwijn en fruitsap mee+bekertjes(voor de bezoekers).
  • bevalling:
    - id kaart
    - siskaart
    - verzekeringskaart
    - ruim nachthemd/t-shirt
    - pen en papier
    - flesje water
    - deo
    - eerste kleertjes beebje
    - fototoestel
    - camera
    - haarspeld of elastiek
    - lipbalsem

verblijf mama:
    - pyama's
    - makkelijke kledij overdag
    - toiletgerief
    - handdoeken & washandje
    - haarborstel
    - sloefen/kousen
    - badjas
    - boek
    - kledij om naar huis te gaan
    - zwangerschapsondergoed (de eerste dagen noodzakelijk!)
    - foto oudere kind(jes)
    - eigen kussen
    - slangenkussen
    - haardroger
    - lader gsm
    - lader kodak / batterijen
    - dun en dik maandverband
    - borstcompressen(lekkende borsten)

verblijf baby:
    - body's
    - pyama's
    - krabwantjes
    - haarborsteltje
    - kleertjes om naar huis te gaan
    - mutske
    - maxi cosi om naar huis te gaan.
    - fopspeen

andere:
    - doopsuiker
    - hap en drank voor bezoek
    - afwasproduct
    - keukenhanddoek
    - kurkentrekker/flesopener
    - adressen en telefoonlijst
    - laptop of andere
  • Mijn vorige bevalling was een onverwachte spoedkeizersnede en had daarna geen gepast ondergoed bij. Een hoge of verstevigende elastische slip.

bevalling:
    - id kaart
    - siskaart
    - verzekeringskaart
    - ruim nachthemd/t-shirt
    - pen en papier
    - flesje water
    - deo
    - eerste kleertjes beebje
    - fototoestel
    - camera
    - haarspeld of elastiek
    - lipbalsem

verblijf mama:
    - pyama's
    - makkelijke kledij overdag
    - toiletgerief
    - handdoeken & washandje
    - haarborstel
    - sloefen/kousen
    - badjas
    - boek
    - kledij om naar huis te gaan
    - zwangerschapsondergoed (de eerste dagen noodzakelijk!)
    - foto oudere kind(jes)
    - eigen kussen
    - slangenkussen
    - haardroger
    - lader gsm
    - lader kodak / batterijen
    - dun en dik maandverband
    - borstcompressen(lekkende borsten)
    - Een hoge of verstevigende elastische slip in geval van (geplande)keizersnede

verblijf baby:
    - body's
    - pyama's
    - krabwantjes
    - haarborsteltje
    - kleertjes om naar huis te gaan
    - mutske
    - maxi cosi om naar huis te gaan.
    - fopspeen

andere:
    - doopsuiker
    - hap en drank voor bezoek
    - afwasproduct
    - keukenhanddoek
    - kurkentrekker/flesopener
    - adressen en telefoonlijst
    - laptop of andere
  • Dames,

Voor diegene die gehuwd zijn,vergeet u trouwboekje niet.Deze moet je bijhebben om u kindje erin te laten zetten als je het gaat aangeven in het gemeentehuis.
    Voor de samenwonenden,vergeet u document niet met de erkenning van de vader.

wave.gif
  • Tasha: kon jij de dagen na je ks een pyjamabroek verdragen?
    Ik heb altijd al trainingsbroek gedragen in ziekenhuis overdag, maar vraag me nu af of dit bij ks mogelijk is.
    Heb al slaapkleedjes met knopjes gezocht (voor bv) maar is bijna onvindbaar of het zijn echt van die bomma modellen!!! wink.gif
  • Sofie,ik heb een snede juist boven mijn schede en mooi in mijn bikinilijn.Komt niet boven mijn slipje uit.Ik kon broeken verdragen,zowel met mijn bbz als ks. wave.gif
  • Sofie: misschien eens gaan kijken bij Hunkemoller, heb daar leuke losse broeken met bovenstukjes op gevonden, ook enkele shortjes met bijhorende t-shirtje. Is zo tussen pyjama en huiskledij. Kan je ook in het ziekenhuis overdag dragen...
    Hier ook een ks gehad bij L, kon best wel een joggingbroek verdragen hoor, snede zit idd in je slip, heel laag. Vroedvrouwen deden dan eerste dagen dik maandverband ertegen dat je geen last had met het randje van je slip.
  • Mams en karolien: bedankt voor de info.
    Heb idd van die huispakjes gekocht maar wist niet of dat mogelijk was bij KS.
    Een geluk, want zie mij daar overdag echt niet in een slaapkleed liggen.
    Ik ben bevallen, niet ziek hé!!!! wink.gif
  • wat zijn huispakjes?
  • Een kruising tussen een pyjama en een jogging. content.gif

Zachte comfortabele pakjes dus die je niet de indruk geven dat je in je pyjama zit.
  • hmm, zal ik ook is moeten achter kijken dan smile.gif
  • ik ben eerder bang dat die kleding die ik meeheb me niet gaat passen horror.gif gelijk joggingbroek die nu begint te spannen aan de band dat k dat dan ook niet verdraag? of e rokje met top

ik kan in bijna niks meer in nog 5 kleedjes en that's it !! ggrrr en 1 paar schoenen en dat z'n defige teenslippers
  • Ik heb me pas nog een zwangerschapsjoggingsbroek aangeschaft en ben van plan er nog 1 of 2 bij te halen, want die zit zalig! Die wat ik al had, begonnen ook serieus te spannen thumbdown.gif . Eigenlijk begint alles te spannen! Veel blijft er niet over om aan te doen. En van schoenen al helemaal niet. Ben blij dat het vandaag wat frisser is, zodat mijn voeten weer niet zo zwellen!
  • Zwangerschapsjoggingbroeken, zalig he! Zitten zo comfortabel! Ik ben er mij al een paar gaan bijhalen, ze gaan in het ziekenhuis goed gebruikt worden denk ik...
  • Ik heb de eerste dagen in het ziekenhuis na de keizersnede eigenlijk veel in mijn onderbroek gelegen content.gif Gewoon dun laken over mijn benen, ik vond die steunkousen (die je na de operatie moet aandoen) al warm genoeg.
    Als er volk kwam, deed ik een lekkere losse pyjamabroek (met losse buikband) aan.
    Eens thuis heb ik in joggingbroeken rondgelopen tot de wonde wat minder gevoelig was.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld