BV of FV

• bv of fv

Net zoals bij mijn eerste dochter zou ik graag uitsluitend borstvoeding willen geven tot ons baby.gif zes maanden oud is.
    Hopelijk gaat het deze keer ook zo goed.
  • Ik ga aan mijn twins ook proberen, ik zeg echt wel proberen content.gif borstvoeding te geven. Bij ons zal dit gaan zijn tot ze 4 maanden zijn want dan moet ik terug gaan werken en tijdens het werk afkolven is in mijn job echt niet haalbaar. Zijn mijn eerste kindjes dus ben benieuwd wink.gif
  • Hier deze keer echt BV, vorige keer door een zeer moeilijke bevalling mislukt. Nu ga ik er 200 % voor en het zal lukken ook wink.gif
  • Zou ook heel graag geven, maar hoe lang weetk niet, ben zelfstandige en weet niet hoe lang k thuis ben

Ik las dat iemand zei afkolve als ze ging werken maar is dit haalbaar? Je maakt toch niet aan vr 8 u weg te zn?

Ben ook super gvoelig aan tepels, wat gaat da geve? Zegge dat die gevoeligheid verminderd?
  • Vorige keer is de bv zo'n ramp geweest, pfff, het was zo stressig voor mij. Ik voelde me er echt niet goed bij sad.gif . Ben dan ook snel naar flesjes gestapt.

Nu wil ik het toch misschien een kans geven, heb dan ook een afspraak gemaakt met een lactatiedeskundige want ik wil voorbereid zijn deze keer.
  • ik ga vast en zeker terug bv geven.
    Het het bij de vorige 3 ook gedaan en zou het niet willen missen.
    Is zo een innige band met je kindje vind ik.
    en vond het snachts super makkelijk.
    geen gedoe met flesjes opwarmen, altijd eten bij de hand en altijd op temperatuur!!! content.gif

Na 3 maand bouw ik af en geef ik flesje want dan moet ik terug gaan werken, en afkolven zie ik echt niet zitten!
    Ben geen melkmachine hé!! blush.gif

Maar de ochtend en avondvoedingen blijf ik toch geven tot ze een maand of 6 zijn.
    Is nog even lekker genieten met ons tweetjes.
    ze worden al snel genoeg groot!!!
  • Borstvoeding

Heb mijn zoontje borstvoeding gegeven tot hij 1 jaar is geworden. Hoop het opnieuw te kunnen:

Op 3 maanden ben ik terug gaan werken, ben toen beginnen afkolven. Wat vrij goed ging (vond het niet zo fijn persoonlijk). Maar het is me toch gelukt om tot 6 maanden uitsluitend BV te geven.
    Vanaf 6 maanden heb ik het afkolven achterwege gelaten en enkel s' morgens en 's avonds de borst gegeven.

En voor mijn gewicht deed het wonderen, zwangerschapskilo's + extra kilo's kwijt.

Maar het wordt natuurlijk toch afwachten of het wel gaat lukken, maar we proberen!
  • Bij mij hielp BV niet om die extra kilo's kwijt te spelen, ik ben jaloers Tasha wink.gif

Mijn twee dochters kregen tot 6 maanden uistluitend BV, ben beide keren als ze 5 maanden waren terug beginnen werken. Uiteindelijk heeft mijn oudste dochter 13 maanden moedermelk gekregen en mijn jongste dochter 25 maanden. Van dat laatste jaar enkel 's morgens en 's avonds nog. Deze keer dus ook zeker BV en we zien wel of het ook deze keer vlot gaat.
  • @Goedele: Was dit haalbaar om enkel s'morgens en s'avonds bv te geven. Ik heb bij mijn eerste kindje ook tot ongeveer 6 maand bv gegeven en ook ik wou nog alleen s'morgens en s'avonds bv geven, maar dit lukte niet.
    Ik kan zeer moeilijk kolven op het werk, dus ik ben noodgedwongen eigenlijk volledig moeten overstappen op fv.
  • Ik heb bij mijn eerste ook bv gegeven tot een half jaar. Met 5 maanden kreeg ze tandjes en ze beet hier ook mee!dat was niet grappig want kon het haar niet aanleren om dit niet te doen omdat ze nog zo jong was. Toen ben ik gaan afbouwen maar zat wel elke keer inspanning of ze zou bijten. Bij dit kindje hoop ik langer bv te gaan geven omdat ik het wel een hele goede basis vind. Mocht het niet lukken dan is fv ook goed maar alleen als het echt niet lukt. Ik viel overigens ook niets af maar kwam juist bij!volgens mij zette mijn lichaam alles op alles om bv te kunnen geven. (kg bleven hangen!)maar goed, daarna zat ik al snel weer op de 64kg (ben 1.70) dus weet dat t goed komt. Succes alvast allemaal!
  • Enkel 's ochtends en 's avonds voeden deed ik vanaf dat mijn dochter een jaar was omdat de productie vanaf toen zo stabiel was dat die met minder voedingen niet kelderde. Ik denk dat ze voor het jaar toch nog op 4 voedingen zat tesamen met GP en FP na 6 maanden dan. Kolven deed ik niet graag maar het lukte me wel vlot, vond het nogal tijdrovend en zeker niet zo leuk om te doen.
  • bij onze alexander heb ik het geprobeerd, maar meer voor mijn man dan omdat ik het zelf wou. na 2 dagen zat ik er helemaal onder door! en ben dan ook op flesjes over gestapt.

dit keer ga ik mij echt goed voorbereiden en inlezen want wil echt wel dat die bv dit maal goed lukt, en ik hoop echt dat het lukt ook!
    ik ga bv geven tot ze 4 maand is en dan 2 weken afbouwen voor ik moet gaan werken, zou graag tegen dat ik moet werken het zo hebben dat ze juist nog 's morgens en 's avonds bv krijgt.
  • Hier zeker BV! In de hoop dat het lukt natuurlijk
  • Hier FV.

De natuur heeft mij geen tjoepkes gegeven en met ingetrokken tepels lukt dat niet,veel te pijnlijk.
    Mijn figuur was ook altijd vlug inorde en mijn gewicht ook.
    wave.gif
  • Amai, al die BV, ik durf bijna niet te zeggen dat het FV wordt...
    Heb al gehoord dat jonge mama's dit inderdaad meer en meer doen. Ik ben dan ook al een oude mama (ben vorige week 39 geworden blush.gif )

Vorige keer door 3maand platliggen werd me dat afgeraden omdat ik volledig verzwakt was (maar eerlijkgezegd had ik daar zelf geen zin in, raar, hé). Toen onze dochter een jaar of zo was had ik plots het gevoel dat ik iets gemist had. Nog raarder.
    Nu ik terug zwanger ben, heb ik het even overwogen en erover gelezen, maar omdat ik momenteel zo weinig voor de verzorging van onze meid van 2,5 kan instaan (mag ze al van eerste maand niet meer opheffen gezien voorgeschiedenis), heb ik het idee dat als ik borstvoeding ga geven ik haar nog meer achteruit steek. Heb met man besproken dat hij meer naar 'mini' zal kijken en ik meer naar grote zus om de verloren momenten in te halen. Want ze heeft er echt nood aan: ze zegt constant: mama kan me niet pakken, maar als zusje uit haar buik is kan ze me wel pakken, hé. Ze is dan ook volledig papa's kindje geworden. Hun band is mooi om te zien.
    Heb net de born free flessen in huis, was daar vorige keer héél tevreden over (met een refluxer in huis).

Alle BV'ers, veel succes !

groetjes,
    Lila
  • hey lila,

zo jong ben ik nu ook weer niet meer hoor.
    Word er binnen 3 maand ook 37, spijtig genoeg!
    blush.gif
  • ik heb bij onze alexander ook fv gegeven, heb 2 dagen bv geprobeerd omdat mijn man dat heel graag wou, maar had daar al snel spijt van! nu sta ik er echter voor 300% achter en wil ik het zelf heel graag doen, khoop echt dat t dit keer wel lukt.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld