Sint Jozefcollege Aalst

• Sint Jozefcollege Aalst

Vandaag in de krant: het Sint Jozefcollege Aalst is een elitaire school.
    Waarom eigenlijk?
    Worden de leerlingen daar beter voorbereid op hogere studies dan het gemeenschapsonderwijs, wordt de leerstof daar uitgebreider en grondiger gezien?
    Ik heb schuldgevoelens dat ik mijn kind niet naar het Sint Jozefscollege Aalst gestuurd heb en dat ze nu achteruitgesteld is qua hogere studies.
  • De meeste scholen die elitair genoemd worden, vinden zichzelf gewoon elitair. Niet meer en niet minder dan dat.
    Dit heeft meestal puur en alleen te maken met het publiek dat ze willen aanspreken en vooral ook het publiek dat ze willen afschrikken (lees: allochtonen) en veel minder met het niveau van de studies.
    Wij hebben ook zo'n collega in onze gemeente dat zich jaar en dag zo profileerde en zei dat hun niveau veel beter was dan dat van het GO! in de buurt. Helaas voor hen is ondertussen (via doorlichtingsverslagen en resultaten van oud-leerlingen van beide scholen in het hoger onderwijs) gebleken dat de werking en het niveau van het GO! in de gemeente veel beter/hoger is dan dat van hen. Waar er dus vroeger gekampeerd werd voor het college, wordt er nu gekampeerd voor het GO! en heeft het 'elitaire' college jaarlijks meer en meer plaatsen over smile.gif
    Dus zolang je je kind niet ingeschreven hebt in een school van echt bedenkelijk niveau, zou ik me daar verder geen zorgen over maken.
    Lees misschien de doorlichtingsverslagen van de school waar je kind gaat eens door? Daaruit kan je al veel halen over het niveau van de school.
  • Hier in de buurt ook zo een elitaire school. Vooral een witte snobschool eigenlijk.
    Een vriendin van me gaf er ooit les. Als het klasgemiddelde onder de 80% lag, kreeg zij over haar oren van de directie. Ze had niet goed genoeg les gegeven. Met als gevolg dat veel collega's de testen en examens gewoon bewust eenvoudig maakten. Zo goed werd er les gegeven, iedereen scoorde hoog!
    Topschool denk ik dan!
    Aangepast door Goeleg op 13/03/2018 18:26
  • Zelf naar zo een school geweest
    Strenge katholieke uniform school.
    Heel veel leerlingen op internaat .

Wat goeleg zegt, herken ik niet.
    De grote groep stuurde zijn kinderen naar daar voor de strenge aanpak.
    Dan ga je net niet gaan klagen maar verwacht je van uw kinderen meer en beter.

Maar of dat nu en in de schooo van de opstarter ook zo is ?
    Geen idee natuurlijk.

Ik herinner mij vooral streng, zusterkes en uniform 😄😃.

Ohja wat ik destijds wel zielig vond. Is dat je sowieso kritiek kreeg of te horen kreeg dat je een snob was en direct vooroordelen en van die indiane verhalen. Ik vrees dat dit nog altijd zo is 😄.

2 keer aangepast. Laatste keer door Neuzeke op 13/03/2018 18:25
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld