Pijnlijke maandstonden tiener

• Pijnlijke maandstonden tiener

Mijn tienerdochter heeft sinds een 10-tal maanden haar maandstonden. Ze zijn nog héél erg onregelmatig qua timing en zijn soms heel erg hard en soms is het bijna niets. Bovendien heeft ze extreem veel buikpijn. De eerste keren dat ze ze had, had ze bijna geen buikpijn, maar nu meer en meer. Heeft er iemand tips om de pijn te verzachten? Ik geef nu ibuprofen 400 mg maar dit helpt niet voldoende.
  • Warmte op de buik leggen ( kersenpitkussen) en dafalgan.
  • Warmte helpt wel, maar op school is dat nogal moeilijk natuurlijk wink.gif
    Dafalgan werkt niet. Zelfs voor een gewone hoofdpijn is dat al niet sterk genoeg bij haar (bij mij ook niet trouwens), laat staan voor deze pijn. Blijkbaar reageert ons lichaam daar niet echt op.
    Ze valt soms bijna flauw van de pijn, dus het is echt wel heel hevige pijn.
  • Ik had dit als tiener ook. Mijn dokter heeft me toen pilletjes voorgeschreven specifiek voor pijnlijke maandstonden, en die hielpen erg goed ('gewone' pijnstillers hielpen bij mij ook onvoldoende). Ik kan me alleen niet meer herinneren wat de naam van deze pillen was. Misschien eens met je dochter langs de huisarts of gynaecoloog gaan?

Verder inderdaad warmte leggen (kruik, warm bad, …).

• Bij dochter helpt perdo femina heel goed!
    Ze heeft ze ook heel hevig en 2 dagen misselijk van de buikpijn.
    Heel even gedacht om de pil te starten omwille van haar maandstonden.
    Maar sinds vorige maand is ze gestart met cbd olie en dat werkt super goed.
    Ze neemt het niet voor die reden, maar is postieve bijkomstigheid.
    2 weken geleden voor het eerst haar regels gehad dat ze niet de eerste 2 dagen iets van pijnstilling moest bijnemen.

• @Ansel, spijtig dat je de naam niet meer weet goofy.gif

@Maaike, ik ben deze week bij de apotheek geweest om Perdo Femina te gaan halen, maar dat is niet meer beschikbaar tot december.
    Van iemand anders kreeg ik de tip Aleve Feminax, maar dat wordt niet verkocht in België, enkel in Nederland. Dat is dus ook geen optie.
    Waar kopen jullie cbd-olie? Maar dat enkel daarvoor gebruiken, lijkt mij wel wat overdreven.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld