moet een communiekleed wit zijn?

• Hey meiden,

We zitten hier met een dilemma. Onze dochter doet binnenkort haar communie en we hadden in januari al een mooi communiekleedje gekocht van het merk Rita. Echt leuk en beetje stoer.

Nu kreeg ik twee weken geleden van mijn nicht een communiekleedje door van Benetton, ook een wit maar er zaten wat gele vlekken op. Ze gaf het eigenlijk zodat mijn dochter het als zomerjurkje thuis nog wel kon dragen.

Ik verf echter regelmatig kledij en omdat ik nog een aantal T-shirts olijfgroen ging verven dacht ik "ik gooi dat kleedje er ook bij dan zie je die plakken niet meer".

Komt dat kleedje toch wel niet prachtig groen uit de wasmachine zeker. Nu heeft mijn dochter het net gepast, samen met een lichtbeige bolerootje en het staat haar beeldig. Zelf vind ze het ook veel mooier dan haar witte maar nu rijst de vraag.

Gaat ze niet uit de toon vallen als ze geen wit kleed aanheeft.

Zijn er nog mama's die hun dochter een ander kleed (anders dan normaal wit) hadden aangedaan en wat waren de reacties.

We weten het nu echt even helemaal niet meer en we gaan zaterdag voor de rest van de familie kledij kopen en schoenen dus tegen dan moet de knoop doorgehakt zijn.

Groetjes,
    Ilse
  • hoi
    Ik zou er niets mee inzitten hoor!
    gewoon lekker doen waar je jezelf goed bij voelt!
    Als het kleedje zo mooi is en haar zo mooi past, waarom dan niet?
    Combineer het anders met een witte legging?

Vorig jaar waren wij op een lentefeest ... het meisje had een bruine tuniek aan met witte bollen en een witte legging, prachtig!!!!

Zelf droeg ik 20jaar geleden op mijn plechtige communie een broek!!! amai!!! revolutie!!! Nochtans waren mijn ouders niet tegendraads ofzo hoor ... gewoon in het achterhoofd: dit kan/wil mijn dochter nadien ook nog aandoen ... een kleed of rok zou zeker in de kast blijven liggen zijn!

Dus ik zou het zeker doen hoor!!!

NU ik er over nadenk, mijn nichtje, drie jaar terug droeg ook kleuren, niet fel maar ik geloof een soort turkoise-tinten en ze was héél mooi!!!
    Er zullen er altijd zijn met een mini-trouwkleed ... das niets voor mij ... maar als die mensen zich daar goed bij voelen ... dat is het belangrijkste hé

succes met je keuze ... ik zou zeggen, volg je gevoel en wat ze achter je rug zeggen ... pff de pot op!

groetjes, Lieze
  • Mijn oudste dochter droeg zacht-groen en ze was echt niet de enige die niet in het wit was hoor! Gewoon kiezen waar ze meest in straalt!
  • kheb er geen ervaringen mee , ma ik zou da gewoon doen ! lekker opvallend en als het toch zo mooi is ? waarom niet bigsmile.gif
  • vorig jaar in de groep vna ons dochter zat er iemand ook in het groen met beige bolerotje.
    Iemand in lichtroze
    ne jongen in het blauw
    en ons dochter had beige kleedje met bolletjes op, wit leggingske en wit bolerotje

alles kan tegenwoordig dus gewoon doen
    zeker als ze het zelf veeeeeeeeeeeeeel mooier vind hoor
    tis tenslotte haar dag eh en zij moet dan de allermooiste zijn

xxx
  • Waarom zou dat niet kunnen? Op mijn plechtige communie droeg ik een donkerblauwe rok, wit bloesje en blauw vestje. 1 van mijn zusjes had zelfs een fuchsia communiekleedje, en dat is intussen zo'n 17 jaar geleden, denk ik!
  • Ik was bij mijn eerste communie, 24 jaar geleden, het enige en eerste meisje ooit, dat een lange broek droeg.
    Ik vind het zelf niet echt van deze tijd meer om een wit kleedje te dragen met de communie.
    Met mijn plechtige communie droeg ik een legging met een tuniektruitje, en all stars eronder... Lekker stoer en sportief. Toen waren er meer meisjes uit de klas die ook een broek droegen.
  • Ik ben vorig jaar gaan kijken naar de communiekantjes aan de kerk, omdat ik er een kindje van kende, en er waren er maar weinig in het wit zelfs.Ik zou er dus niet mee inzitten!
  • Ik ben vorig jaar naar de eerste communie van een nichtje gegaan en daar hadden de meeste kindjes helemaal geen wit aan hoor. Vond het heel mooi allemaal die verschillende kleurtjes en motiefjes, veel levendiger dan als ze allemaal wit hadden aangehad... Zou dus niet twijfelen!
  • Antwoord nee.

Die van mij had zacht rose/geel/blauw aan en mooie wijde rok met een topje en een soort jasje die je ook normaal kan aandoen wel feestelijkmaar geen wit.

de andere had licht grijs aan ook een jasje/rok en truitje erg mooi zagen ze eruit

grt ilia
  • Dan ben ik ouderwets, want mijn voorkeur voor een 1e communie blijft een wit kleedje. Geen mini-trouwjurk, maar een heel lief of stoer wit kleedje.
    Voor een plechtige communie kies ik ook kleuren
  • Vorig jaar een communicantje gehad. Zelf was ze wel in het wit omdat ze dat nu eenmaal zo graag wou maar het hoeft niet hoor. De kerk was heel kleurrijk met al die verschillende kleurtjes. Wit hoeft echt niet
  • Ik zing zelf in het koor bij de communies, dus ik zie elk jaar de outfits en jurkjes. Ik kan me
    Zelfs 15 jaar geleden niet herinneren dat alle kindjes daar zaten in het wit. Het is nooit een zee van wit geweest.
    Trouwens op de foto's voor de kaartjes is kleur veel mooier, kan je veel meer leuke dingen mee doen.
    Ik zie blauwe kleedjes, groene kleedjes, beige, bruine of grijze kleedjes, kleedjes met bloemen, tunieken met leggings, of gewoon mooie outfits met een kniebroek en mooi hemd/blousje. Sommigen met een hoedje, sommigen met bloemen in het haar, sommigen met niets, enzovoort. Iedereen ziet er mooi een feestelijk uit gewoon zo.
    En bij de eerste communie zijn het allemaal nog echt kinderen, niet van die mega-oorbellen, minihandtasjes of volgeschminkt.
  • Los van het feit dat ik vind dat kleur best mag voor een communie, lijkt het me wel een beetje zonde van dat kleedje van Rita ('t is toch een hele andere prijscategorie als iets uit C&A)
    De foto's zijn ook nog niet gemaakt dan veronderstel ik? Anders kan je daarmee opnieuw beginnen.
  • Mijn dochter doet op 13 mei haar eerste communie en zij zal een knalroze jurkje aanhebben van Blue Bay en een wit bolerootje en witte schoentjes.

En tis echt prachtig (al zeg ik het zelf).

Groetjes
  • mijn zoontje doet ook op 13 mei zijn eerste communie, hij draagt een zwarte kniebroek, grijs gestreept hemd, grijze das, wit jasje erover en een hoed...en het staat hem goed
  • goh ,ik denk dat de tijd van alles in het wit en het klassieke communiekleedje allang voorbij zijn ,nu zie je in elke winkel fleurige kleding voor communiefeestjes,dus waarom zou jij dat kleedje niet aandoen...doen zou ik zeggen.
  • ik denk ook niet dat alles nog in het wit is hoor.
    het kindje van een vriendin van me is alvast in het bruin , een kei mooi kleedje van de jbc !

veel plezier met de communie !

wave.gif
  • Ik heb vroeger mijn communie (eerste) gedaan in een roos kleedje met gekleurde printen. Echt zo mooi kleedje!
    het moet niet altijd saai wit zijn...

groetjes
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld