Mijn kind van 9 wordt gepest op school

• Hier zou niet beslist worden door de zoon zelf.
    Hier zou ik als ouder beslissen dat er niet gegaan word naar het feestje.
    Aantrekken en afstoten en dit op en af, wil niet zeggen dat het pesten voorbij is.
  • Zoon is ook erg gepest toen hij in het 5 en 6e leerjaar zat. Op een gegeven moment heb ik echt een aantal ouders een mail gestuurd, met de vermelding van het voorrval van DIE dag met de mededeling erbij dat dat op geen enkele manier grappig, hoe mijn kind er op dat moment ook op reageerde. De uitleg was altijd: hij lacht er mee, dus hij vindt het niet erg... er reageerde 1 persoon, met de vraag of ik die mail alleen naar hun stuurde of ook naar anderen. Die kleine zei waarschijnlijk direct, ja maar, den diene en den diene doen ook mee hoor. Mochten ze mij een mail sturen/ bericht doen dat mijn kind een bepaald gedrag stelt dat niet geapprecieerd wordt, is echt niet mijn eerste vraag " en wie doet dat nog?".

De directeur van de school is er zelf tussengekomen toen, omdat heel die " no blame ""aanpak dikke bullshit is wink.gif Hij is eens goed de levieten gaan lezen bij haantje de voorste en zijn trouwe volgers. Het was direct gedaan, met openlijk pesten, vanaf toen was het negeren, voor die laatste maanden dik ok.
    Nu, als ouders zelf toestaan, dat een kind de hele klas uitnodigt min1... dan zie je toch dat ouders het gedrag van hun kind steunen/ versterken? Ik heb dat toen ook zo naar zoon gebracht, dat je niet moet verschieten dat kinderen zo doen op school als hun ouders zelf pesters zijn.

• Gisteren nog eens met mijn zoon besproken. Hij zegt dat het nu wel goed gaat tussen hem en de pester. De pester vraagt bij het voetballen zelf dat mijn zoon bij hem in de ploeg gaat.
    Toch twijfelde mijn zoon nog altijd om naar dat feestje te gaan. Ik heb gezegd: van alle kindjes waarvan jij weet dat ze gaan, wie van hen zal voor u opkomen als er toch iets gebeurd? Hij kon niemand opnoemen.
    Dus heb ik de beslissing genomen in zijn plaats. Hij gaat niet.
    Ik heb gezegd: als het echt weer allemaal in orde is, dan kan het geen kwaad om niet te gaan. Ik zal gewoon zeggen dat het niet past. Maar als jij wel gaat, en er gebeurt iets en jij voelt je de hele namiddag ellendig en verdrietig, zal dat ook niet leuk zijn.
    Hij begreep het , en ik had ergens de indruk dat hij opgelucht was dat ik de beslissing voor hem nam (bedankt voor alle steun en goede raad van jullie hieromtrent).
    Mijn man vindt dat ik er te veel "spel rond maak", maar ik heb dus mijn veto uitgebracht.

We zien ondertussen op het Messenger-groepje dat er heel veel andere kinderen (die een beetje in dezelfde "kringen" als mijn zoon verkeren, de niet-zo-sterk-in-hun-schoenen-staanden) ook niet gaan naar het feestje. En hierdoor denken we dat er misschien wel meer kinderen gepest worden, dan dat er geweten is.
    Ik heb ook goed tegen mijn zoon gezegd dat het heel goed is dat het weer goed gaan tussen hun twee, maar als hij ziet dat er een ander kind gepest wordt, dat hij moet optreden, of indien hij dat niet durft (wat ik wel denk) dat hij het aan ons moet zeggen thuis. Dat hij nu weet hoe het voelt voor het kind dat gepest wordt en dat de volwassenen er zijn om te zorgen dat dit met NIEMAND gebeurt. Hij zegt dat hij het zeker zou zeggen.
    Ik hoop nu maar dat alles verder goed blijft gaan en dat er geen nieuwe pestgevallen naar boven komen.
  • @Saar82 oh goed zeg dat het beter gaat ! en Goeie aanpak van jou vind ik ! Je kent je zoon duidelijk heel goed.
    Goed van je dat je de beslissing toch bij jou hebt genomen. Feit dat hij er geen drama van maakt van niet te "mogen" gaan is zeker duidelijk genoeg dat hij opgelucht is !
    Flinke zoon dat je hebt ! En nu duimen omhoog dat je zoon verlost is en blijft van pesterijen !!! thumbup.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld