lui oog

• lui oog

hallo,
    toen ons dochtertje klein was, had ze een lui oogje. Eerst heel veel plakken, en dan in het 2de kleuter oogje dmv operatie rechtzetten (keek scheel naar binnen).
    Zicht OK, stand OK, dus iedereen tevreden.

rond 8 jaar begon oogje meer en meer naar buiten te kijken. Rond 10 jaar was oog 'volgroeid' en dit terug dmv operatie rechtgezet.

jaren goed geweest, alleen bij vermoeidheid zagen we dat oog nog wel eens naar buiten keek.

maar laatste jaar staat ze bijna constant naar buiten. In het begin denk je dat ze vermoeid is, dus wat vroeger naar bed en dergelijke.
    We durfden er ook niet teveel over zeggen. 16 jaar is niet altijd makkelijke leeftijd voor een meisje. haar zelfvertrouwen en zo.
    vorige week dan toch eens voorzichtig aangekaart of ze nog altijd goed zag. en ze leek precies opgelucht dat we erover begonnen waren.
    ze zei dat ze vond dat haar oog altijd wat naar buiten stond, en of het sterk opviel en zo.
    We zeiden van soms wel, en dat we misschien beter eens afspraak maakten met oogarts. ze ging meteen akkoord.
    vraag me af: zou ze nu nogmaals operatie moeten ondergaan??
    iemand ervaring hiermee?
  • Onze kleine meid heeft ook een wegdraaiend oog. Ook bij vermoeidheid opvallend.

(Ze is 7)

Wij zijn naar 2 oogartsen geweest en die zeiden beide van het niet op jonge leeftijd te laten opereren wegens gevaar dat de operatie voor niets geweest zal zijn tijdens het opgroeien. Dat het op latere leeftijd nog steeds kon.

Onze dochter draagt een plakker om het luie oog sterker te maken, niet om het wegdraaien tegen te gaan. Ze heeft nu dus goed zicht op dat oog, wat niet zo zou geweest zijn zonder de plakkers.

Ik zou nog eens een afspraak bij een oogarts maken, eventueel bij 2 om te horen of ze hetzelfde zeggen.

Als een operatie zinvol is volgens de oogarts misschien toch nog doen?

Want we leven in een harde wereld. Is een van de eerste dingen die opvalt vb tijdens een sollicitatiegesprek sad.gif
  • Hoi!
    Ik ben nu 32 en ben toen ik 5jaar was (zo ongeveer denk ik) ook geopereerd aan een lui oog. Ook plakkers gehad enzo (bah...).
    Het is gelukkig wel goed gebleven. Ik denk wel dat ik opnieuw een operatie zou overwegen, mocht mijn oog opnieuw scheef staan.

Het kan volgens mij geen kwaad eens met de oogarts te bekijken wat de opties zijn.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld