Ik snap het niet meer "dochter 14 van anorexia naar overgewicht"

• Ik snap het niet meer "dochter 14 van anorexia naar overgewicht"

Ik snap het niet meer, ik zal bij het begin beginnen.
    Mijn dochter (nu 14), heeft sinds haar 10de een eetstoornis wat zelfs zo uit de hand is gelopen dat ze een tijdje is opgenomen voor anorexia.
    Maar nu is ze her afgelopen half jaar juist 15 kg aangekomen. (van 50 kg naar 65 kg (6 kg overgewicht))
    Ik ben natuurlijk superblij dat ze geen ondergewicht meer heeft en volgens mij gaat het op het moment ook heel goed met haar, maar ben zo bang dat ze een terugval krijgt en zichzelf weer gaat uithongeren en het weer word zoals vroeger.

Ik vind haar nu eerlijk gezegd ook wel een beetje te dik en heb dit al van verschillende mensen gehoord.
    Maar ik weet niet zo goed of ik dat nu tegen haar moet zeggen.....

Ik heb zelf op mijn 15de ook anorexia gehad en ben toen in die tijd ook een keer van 40 kg gegaan naar 70 kg en heb mijzelf daarna ook weer uitgehongerd, en viel weer terug in mijn oude gewoontes, ik ben zo bang dat dit ook bij haar gaat gebeuren......

Wie weet hier raad mee?
    Wat moet ik doen?
    Moet ik het zeggen tegen haar?

Aangepast door Yada op 15/11/2017 17:46
  • Hoi,

Is je dochter in behandeling geweest voor haar anorexia? Misschien kan je die arts of de huisarts telefonsich om raad vragen, en daarna haar aanspreken. Want het lijkt me geen gemakkelijke situatie.
  • 6kg overgewicht is geen overgewicht.
    Ik denk dat hoe ze zich voelt het belangrijkste is toch? zolang je daar zicht op hebt en dat ok zit, zou ik over dat gewicht niets zeggen.
  • hallo,
    Ik zou zeker terug contact opnemen met de psychiater/psycholoog bij wie ze toen in behandeling was!
    Groetjes
  • Gezond eetschema aanbieden zodat ze een houvast heeft, een structuur zonder de nadruk te leggen op grammen
  • Persoonlijk zou ik je dochter er nog niet over aanspreken.
    Wel zou ik contact nemen met huis- of kinderarts, en de mensen die haar vroeger behandeld hebben
  • -,.,.,..,
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld