examens

• Jongensintwild, wat ik ook nog wou aanhalen : Het is niet zo'n makkelijke beslissing als het voor jou misschien lijkt.... Er "naast gaan zitten" en alles komt wel goed...

Ik kan Vanessa het boek "als leren pijn doet" aanraden.... Je hele gezinsleven draait rond het schoolwerk van één kind. Je partnerrelatie kan eronder lijden, broers en zussen vallen uit de boot. Je sociaal leven gaat er ook onder lijden. En heel je omgeving heeft ook een mening over wat je zou moeten doen.... En soms is het beangstigend voor het kind zelf dat geholpen wordt en tast het eerder diens zelfvertrouwen aan dan dat het dat bevordert.... Mijn dochter bijv. heeft zich soms echt afgevraagd wat ze ervan zou terecht brengen als ik er niet meer zou zijn voor haar.... Als ze een goed resultaat haalde, zei ze :"ja maar ik heb dat niet zelf gedaan, jij hebt dat eigenlijk gedaan....". Niet makkelijk hoor !

• Dat beweer ik ook niet, Ise, ik wou alleen zeggen dat ik mensen ken die ook nog hun kinderen heel hard helpen in ASO en het geen kwestie is van niet aankunnen.
    Daarnaast ben ik echt wel blij dat ik die problemen niet heb, dat ze op dat vlak wel zelfstandig kunnen studeren.
  • Hallo,

Aller eerst,Ise;;dank je voor je begrip.
    Ik heb die job dus niet aangenomen.Nu ben ik al een paar dagen proef aan het doen in een bakkerij.De job op zich valt wel mee,het uurloon is ook beter dan mijn vorig werk.Het is niet dichtbij..waar mijn vorig werk was. 'Smorgens een uurtje rijden (fille) en 'savonds ben ik op 25 min thuis.
    Maandag en dinsdag zijn ze gesloten,woensdag werk ik van 8.30u tot 16.30u. (kinderen zijn dan al van 7u in de opvang en ben rond 17u thuis). Donderdag en vrijdag is van van 10.15u tot 18.15u. de ene week zaterdag van 9.15u tot 17.15,de andere week zondag van 8.15u tot 16.15u.
    Woensdag vind ik het wel spijtig omdat wij woensdag altijd veel voorbereiding deden voor andere dagen omdat we een namiddag thuis zaten..(Dat kan nu niet).
    In het weekend is het ook spijtig..

Nu ben ik aan het twijfelen of ik deze job toch zou aannemen of zou gaan poetsen.
    Poetsen is misschien niet zo heel leuk,maar ik heb wel tijd voor de kindjes dan.Ik kan ze zelf afhalen,mee helpen (ondersteunen) voor het leren,
    weekend meer tijd voor studeren/plezier.
    Het loon is wel serieus minder (20u per week) .
    Dus voila..de dees i weer serieus aan het twijfelen?

Waarom is het toch zo moeilijk? Mijn man zegt dat ik het zelf moet beslissen. (ik begrijp hem wel) maar ik kan zo moeilijk knopen doorhakken en zijn het dan wel de juiste knopen?
    Iedereen zegt:"Je kinderen komen er wel zelf." Maar sommige kinderen hebben in het middelbaar de juiste ondersteuning nodig en zeker kinderen met een leerstoornis.Moeten ze dan laag gaan zitten,omdat ze wel willen, maar niet kunnen?

Groetjes,
    een mama die het allemaal niet goed meer weet...

• Er zijn mss nog wel bakkerijen, slagers of wat dan ook in de buurt?
    Mss zelfs met woensdag sluitingsdag?
    Langs de andere kant, met poetsen is ook niets mis.
    In onze buurt kan je bij verschillende poetsbureau s ook per 3 uur werken.
    Als je dan bijvoorbeeld 7uur zou werken. Dan werk je van 08u30 tot 16u. Dan ben je er ook altijd voor hen en kan je meer dan die 20uur doen?
  • Hey,

Ja dat is waar.
    Allen het probleem is dat veel bakkerij's vragen om heel vroeg te beginnen (6u) en dat kan ik niet.Mijn man is heel vroeg naar zijn werk,ouders wonen niet in de buurt,opvang start pas om 7u.
    Ik weet niet goed wat ik van poetsen moet denken.
    Ik hoor veel mensen daar slecht over praten..vuil werk,geen respect,weinig betaald,dat je bijna niets gedaan krijgt in de uren wat je moet doen.
    Ik heb een beetje schrik als ik daar aan begin,dat ik na een maand misschien denk,dat het toch niets voor mij is?
    Terwijl ik nu de kans heb voor een vast contract voor onbepaalde duur.
    Ik heb net mijn stoute schoenen aangetrokken en gebeld naar de bazin of het mogelijk is om woensdag wat vroeger te stoppen. (nooit gedacht dat ik dat dierf te vragen!)
    Ze ging me terugbellen en alles even bekijken,ben benieuwd!

Zijn er nog mensen die poetsen? En wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes Vanessa
  • Dat was ook mijn idee. Als je wil blijven poetsen, kan je, eventueel bij een ander poetsbureau, toch meer uren doen en misschien ook wel dichter bij huis?
    Poetsbureaus zijn altijd op zoek nieuwe werkkrachten. Je kan je uren dan indelen zoals je zelf wil, dus kan je vragen om enkel tijdens de schooluren te werken zodat je woensdagnamiddag thuis bent en de andere dagen ook op een mooi uur thuis.
    Zoek eens naar poetsbureaus in je buurt en spring daar eens binnen om te bespreken wat de mogelijkheden zijn!
  • Ik kan niet helpen wat betreft je beslissing om al dan niet voor de bakkerij te gaan. Dat is iets dat je alleen zelf kan beslissen.

Wat betreft je angst bij het poetswerk (vuil werk, geen respect, ...): daar zal je waarschijnlijk een dosis geluk bij nodig hebben. Ik hoor van onze poetsvrouw inderdaad ook wel eens dat ze in het verleden posts heeft gehad die niet echt OK waren, maar gelukkig zijn er ook veel posts waar dit wél het geval is. En doorheen de jaren heeft ze haar cliënteel kunnen uitbouwen (bv. via mond-aan-mond reclame, waarbij geïnteresseerden bij het poetsbureau dan specifiek naar haar vroegen): ik denk dat ze nu overal deftige posts heeft. Zelf zijn wij alleszins héél blij met haar hulp, respecteren we haar, en is er doorheen de jaren ook een zekere 'band' ontstaan (ze is bv. altijd blij als ze 's ochtends onze kindjes nog even ziet). We laten haar ook merken dat we blij zijn met het werk dat ze doet, en ik denk dat ze hier ook voldoening uithaalt (je kan als poetshulp soms echt een wereld van verschil maken voor bv. gezinnen met jonge kinderen, hulpbehoevende mensen, ...).

Een dosis geluk dus, mogelijk wat zoeken, je weg maken, ... maar zeker niet onmogelijk om als gedreven poetshulp een fijne werkweek te kunnen beleven (al heb ik de job natuurlijk zelf nooit uitgevoerd, dus misschien wel zinvol om eens met poetsbureaus contact op te nemen, te luisteren naar ervaringen van mensen in de sector, …).

Succes!

• Voor zover ik hoor, valt het respect krijgen van poetsvrouwen wel mee. Ik denk dat de meesten ondertussen wel weten dat je geen heel huis kan poetsen op 3u.
    Zoals iemand al aanhaalde, kan je idd wel 7u per dag werken dan, bvb van 8u30 tot 11u30 en van 12u tot 16u ofzo. Ik zou het werk echter niet onderschatten en niet meer dan 30u per week doen (mss zelfs minder, want het is zwaar werk).
    Een uur rijden om in een bakkerij te werken zou ik ook niet direct doen.
    Inderdaad mss eens rondkijken in uw buurt, bakkers, slagers, warenhuizen? Je hebt dan soms wel late uren, maar dat is ook zeker niet elke dag, dat wisselt. Bij ons beginnen ze wel om 6u, maar kassiersters beginnen pas om 7u45.
  • onze poetsvrouw slaagt daar dus wel in party.gif
    Ze komt 8 uur per week en eigenlijk is het de bedoeling dat 2/3de van de tijd in het poetsen gaat en 1/3de van de tijd in het strijken. Zij strijkt liever en zal nog extra was gaan zoeken om meer strijk te hebben.
    Ze doet maar. het is voor ons proper genoeg. Ze heeft hier wel de vrijheid
  • Je kan toch nooit een heel huis deftig poetsen op 3u?
    Ramen, badkamer, keuken, ...
  • Net telefoon gekregen dat ik 'swoendags niet vroeger kan stoppen.tegen 17 u moet ik beslissen of ik morgen vast begin..
  • Dat is te zien wat mensen verwachten e.
    Ieder zijn huis is anders.
    Ieder zijn rommel gehalte is anders.
    En als je iemand voor 3 uur vraagt, dan weet je dat vooraf e.

Zoek gewoon wat eerder.
    En dichterbij.
  • Neuzeke, natuurlijk.
    I wilde maar zeggen dat ik de indruk heb dat mensen tegenwoordig wel weten dat een poetsdame op 3u geen heel huis gedaan krijgt. Vroeg hoorde je vaker dat dat wel verwacht werd van poetsvrouwen. Ik denk dat bureau's daar ook wel meer op hameren nu.
    Ons huis is volledig opgeruimd tegen dat de poetsvrouw komt zodat ze direct kan beginnen, maar op 3u krijgt die niet alles grondig gedaan, logisch.
  • Wij respecteren onze kuisvrouw ook enorm.
    We hebben wat moeten zoeken voor we iemand vonden waar we tevreden over waren.
    Onze kuisvrouw vertelde dat ze nu blij is met het bureau waar ze werkt (solidariteit van het gezin)
    Ze respecteren haar keuze van uren, zijn flexibel en eerlijk.
    Ze heeft wel even moeten zoeken naar goede klanten, maar als ze ergens niet tevreden was, kon ze dit zeggen en werd er veranderd.
    Zij heeft haar uren zo afgestemd dat ze haar kinderen steeds kan halen aan de schoolpoort
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld