Blijven overgeven

• Blijven overgeven

Beste , zoontje van 6 is donderdag middag van school gekomen met hoofd en buikpijn , heeft sindsdien niets meer gegeten , drinken komt er telkens weer uit , ik geef hem cola en Aquarius , ben vandaag 'aar dokter geweest deze heeft antibiotica gegeven maar daar ben ik niet echt iets mee want hy eet niet en kan zo al niks binnen houden , is nog niet aan t uitdrogen , paar is n hoopje ellende , nu ga ik morgen naar onze eigen huisdokter .
    Kan ik het vragen om hem te laten opnemen en paar dagen infuus toedienen , voor weer op krachten te komen ? Je ziet zo zijn ruggenwervels en ribben voor de moment , hy heeft ook nog eens ass en praat niet wat het nog eens zo moeilijk maakt , ik ben ten einde de raad en kan zo beginnen huilen 😥😥
  • naar de spoed gaan, zou ik durven aanraden.
    Soms ben je 'net iets te vroeg' bij de dokter, en kan die nog niet inschatten dat het erger wordt, als het erger is geworden, gewoon je buikgevoel volgen.
  • Heb je hem al iets gegeven tegen het braken? Motilium? R-calm? Primperan?
    Dat zou bij mij al het eerste zijn dat ik zou doen. Zolang hij blijft braken, zit je in een vicieuze cirkel, want door het weinige eten wordt hij nog misselijker. Met een middel tegen het braken kan zijn lichaam opnieuw eten opnemen en verdwijnt de misselijkheid.
    En nee, braken helpt niet om het virus dat dit veroorzaakt uit het lichaam te verwijderen zoals sommigen denken. Het virus zit in het hele lichaam en het braken is een symptoom, maar 't is dus niet zo dat hij door het braken sneller van het virus verlost zal zijn en dus sneller zal genezen, integendeel.
  • Ja jy krygt motilium
  • Normaal zou Motilium na een dosis of 3 toch moeten werken. Neemt hij het sinds vandaag of al sinds donderdag?
    Als het pas sinds vandaag is, moet je het even kans geven om het te laten werken, maar als dat morgen nog niet het geval is, zou ik wel terug contact opnemen met je dokter.
  • Morgen terug naar je eigen arts.
    Spoed en opname zou ik zo lang mogelijk uitstellen!
    Alles ligt vol en de kans dat hij een bijkomend virus oploopt is bijzonder groot, zeker nu hijal zo zwak staat.
    Zolang hij drinkt, ondanks het overgeven, en alert blijft, zou ik niet in paniek naar spoed gaan.

Er zijn heel wat met gelijkaardig virus.. zie het overal op facebook verschijnen. Het duurt lang...
    Bij sommige is het buikgriep die lang duurt, andere virale infectie met hoge koorts waar medicatie bv niet bij helpt,maar ook makkelijk aantal dagen duurt.
    Bent dus jammer genoeg niet alleen 😞
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld