Verloren berichten

• Verloren berichten

Het is jullie waarschijnlijk opgevallen dat er een deel van de berichten van het forum verdwenen zijn.

Door een overzicht van mijnentwege is er na onderhoudswerkzaamheden "een deur open gelaten" waardoor onze database met de tekst uit het forum tijdelijk van buitenaf toegankelijk was. Helaas is daar een of andere persoon op gestoten. Die heeft zich uitgeleefd door het commando uit te voeren om heel de database te verwijderen. Daardoor hebben we onze backup van afgelopen zondag moeten terug zetten.

Zoals reeds hierboven vermeld: 9maand draait op verschillende databanken. De databank in kwestie bevat alleen de tekst van de forum berichten (en de bijhorende likes etc).
    Persoonsgegevens zoals emails etc zitten in een ander systeem. Mensen die zich na 5/2 geregistreerd hebben moeten dat dus niet opnieuw doen.

Alle details van de onrechtmatige toegang tot onze forum-database zijn al aan de ISP van betrokken persoon bezorgd.

Mijn excuses en slaapwel.

Edit: Intussen ben ik erin geslaagd om alle berichten van de hele week terug te zetten, uitgezonderd die van vrijdag overdag.
    Er zijn in totaal een kleine 50 berichten verloren gegaan (stuk beter dan de 600 origineel)

Steve.Aangepast door Steve op 12/02/2017 14:33
  • Wat vervelend voor je steve. Ik vond het al zo raar dat gister 9maand eruit lag.

Succes!
  • Zal voor heel veel werk gezorgd hebben voor jullie. Wat bereiken ze daar nu mee???

Maar op enkele berichten komt het niet he. We tetteren dat hier wel weer vol bigsmile.gif
  • Zag het gisteren dat er iets niet juist was dacht jullie eraan bezig waren ofzo en we even geen toegang hadden.
    Heel vervelend voor jou maar ben blij hij weer online staat en ja er zijn berichten verdwenen maar niet alles ik heb de indruk gewoon de laatste van de voorbije dagen.
    Komt goed wink.gif
    Dank je voor je werk in 9maand ik zou het niet meer kunnen/willen missen !
  • Ik kreeg al een tijd de melding dat de site onveilig was en iemand mijn gegevens probeerde stelen. Die persoon of personen waren er dus mss al een tijd mee bezig? Nu is de site bij mij nog steeds onveilig...

Wel goed gedaan om het hier zo rap terug op zijn poten te krijgen! Bedankt
  • Dank je voor je werk in 9maand ik zou het niet meer kunnen/willen missen !jessica @ Vandaag 09:08

Hier hetzelfde! Zou ook echt niet zonder kunnen. Al 11 jaar! Haha
  • Bedankt allemaal! Doet me plezier om te weten dat de mensen 9maand nog steeds zo appreciĆ«ren.
    We doen al bijna 17 jaar onze uiterste best om er voor jullie te zijn en houden veiligheid hoog in het vaandel.
    Spijtig genoeg is vergissen menselijk en je deuren mogen nog van 30cm dik staal zijn, als je ze laat open staan... Ik voel me wat dom momenteel. Maar goed, les geleerd.

@framboosje: Ik vermoed dat je Google Chrome gebruikt als je browser? Deze geeft vanaf de laatste versie melding als een site geen beveiligde verbinding aanbied. Wij doen dat sinds korte tijd verplicht (kan je normaalgezien zien aan het groene slotje bovenaan naast het adres van de site). Ik had daar hier al melding van gemaakt. Dat slotje zou je altijd moeten zien staan, we sturen namelijk iedereen die niet via beveiligde verbinding komt door. Indien dat niet het geval is, laat dan zeker nog wat weten.

Steve.
  • @Steve Bedankt voor de snelle actie! Zoals @AudreyN zegt: we tetteren de boel hier wel terug vol bigsmile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld