Spam

• spam

Veel topics worden beklad met spam: nietszeggende teksten en dergelijke.
    Kan daar iets aan gedaan worden?
  • Ik ben er mij ook vreselijk aan aan het ergeren! Zijn dat mensen die zich daar mee bezighouden!?
  • Ja is mij ook opgevallen en enorm storend!
  • Er zijn er inderdaad vandaag een aantal opgedoken. Gewoon rapporteren door op het rode uitroepteken te klikken.
  • Hoi dames,

Intussen hebben we alle gemelde berichten verwijderd. Mochten julie er nog tegenkomen, gewoon even melden met het "rode uitroepingsteken" en dan ruimen we ze ook daar op smile.gif Alvast bedannkt!!

Groetjes,
    Eva
  • Bedankt Eva!
  • Dank u wel.
  • Dankjewel. Maar ik vraag mij echt af, wie houd zich daar nu mee bezig? Wat is er nu leuk aan iets nietszeggend te posten? Of is het een bug?
  • Er is deze nacht weel veel spam geschreven. Ik heb de berichtjes gemeld. Op een ander forum probeerden ze dit op te lossen door bij nieuwe leden van het forum de eerste berichtjes te laten valideren door de moderators. Maar dat is hier misschien niet echt haalbaar?Aangepast door nala op 23/10/2012 04:21
  • Hey Nala,

Via moderatie is vrij moeilijk omdat het meestal om niet geregistreerde "mensen" gaat. Je kunt dan moeilijk zeggen van: we modereren de eerste 5 berichten bvb, want het is elke keer "iemand anders".

Ik ben al een tijdje aan het overwegen om een CAPTCHA (dat is zo'n verificatiecode zoals bij de registratie) toe te voegen aan anonieme reacties. Het probleem is dat we een vrij groot percentage mensen hebben die als niet geregistreerde reageert. Deze mensen gaan dan ook allemaal voor elk bericht die controle moeten invullen. Ik ben er nog altijd niet 100% van overtuigd dat de reclame de extra last voor hen waard is.

Er zijn nog een paar andere idee├źn zoals bvb een reactie die meer dan enkele keren gemeld wordt automatisch verbergen enz. Helaas zijn die dingen niet op 1 2 3 te maken. Ik heb het momenteel zeer druk bij een klant van me, er blijft weinig tijd over voor 9maand. Ik doe m'n best.

-S.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld