Sluiten van topic

• Ik vind het woord" langvoedster" echt een lelijk woord. Dan zie ik altijd een dik groot albino konijn voor me met zo een lange dubbele rij tepels met allemaal konijntjes aan. Ik heb mijn zoontje borstvoeding gegeven tot ik enkele maanden zwanger was van mijn dochtertje. En toch vind ik het een lelijk woord.
  • Goh, beledigd, ik vind het ongepast, zeker voor mensen die een punt proberen maken over respect.

Het gaat niet om er zwaar aan tillen hè, het gaat erom dat je met dergelijke uitspraken gewoon niet respectvol aan het dicussiëren bent, dat de hele discussie totaal uit de hand loopt en neerkomt op een hoop heen en weer gescheld. Lijkt me duidelijk dat dat niet de bedoeling is van 'voer voor discussie'

Dan kan je wel gewoon wegblijven maar als je wel openstaat voor een echte, interessante discussie is het zonde dat je weg moet blijven omdat iemand anders ervoor kiest je een freak te noemen, niet?
  • Kimmi, ik denk dat er ook een aantal mama's zich aangevallen of beledigd voelen door sommige uitspraken. Je hebt geen voeling met de natuur, niet voldoende geprobeerd,... Die dingen komen ook hard en kwetsend over. Maar dat is nu eenmaal een discussie
  • Daarom dat ik het heb over 'heen en weer gescheld' Persoonlijk vind ik het in een discussie niet nodig dat er kwetsend uit de hoek gekomen wordt, van geen van beide kanten, dat draagt niet bij en zorgt alleen voor kwetsende antwoorden.
  • goh, dat is iets dat zichzelf opbouwt he. Het begint met relatief nette conversaties, dan komt er al eens een woord tussen dat andere'n heftiger interpreteren dan bedoeld, een paar misverstanden (eigen aan virtuele communicatie met onbekenden),...

Ik denk dat een discussie over hetzelfde onderwerp ergens op een terrasje er heel anders zou uitzien, ookal hebben we dezelfde mening als we hier verkondigen.
  • Ik vind inderdaad ook dat de bvmama's ook heel denigrerend deden tov de mama's die voor kv kozen (of moesten kiezen in mijn geval).

'niet dicht genoeg bij je natuur staan' en 'niet voldoende proberen' waren voor mij ook kwetsend, vooral omdat ik de keuze niet vrijwillig heb gemaakt.

Van tepelkloven, naar geen melkproductie, naar ontelbare bezoekjes aan de lactatiedeskundige, naar voeden + kv geven + kolven, naar ongelofelijk verdrietig zijn omdat je je kind niet zelf kan voeden... ik kan niet zeggen dat ik niet genoeg geprobeerd heb!

Als je dan zo'n opmerkingen krijgt is dit voor mij (en met mij waarschijnlijk vele anderen) even kwetsend als de opmerkingen die jullie krijgen...

Just sayin' wink.gif
  • Sorry hoor Leke, maar het verwijt van seksueel grensoverschrijdend gedrag is nu toch wel van een ander kaliber.
    Dat zou het zelfde zijn als er geschreven had geweest dat kv gewoon mishandeling is van je kind.
    Je gaat me nu toch niet komen zeggen dat als iemand je verwijt van ongepast SEKSUEEL gedrag met je kind, je ook nog steeds kalm zou reageren en het bekijken als 'ieder zijn mening' en het plaatsen op dezelfde lijn als 'kv is onnatuurlijk'.
  • Goh, en dan kan je weer argumenteren dat iemand "een slechte moeder" noemen het ergste is dat je kan zeggen...
    En zo blijven we bezig
  • Duidelijk geval van 'pot verwijt de ketel'.
    Overigens noemde Kimmie KV op een gegeven moment 'aanstootgevend' (of iets dergelijks, ben te lui om te gaan herlezen)... om daarna te stellen dat het was om reacties uit te lokken... yeah right.. goofy.gif
  • Gaan we hier nu verderdoen? Echt? bored.gif
  • Ik geef Mira toch gelijk, ook al heb ik bij mijn kinderen flesjes gegeven toch vond ik het er ver overgaan wat er verteld werd over bv, net of je incest pleegt met je kind! Afschuwelijk eigenlijk dat iemand dat insinueerde. Maar op dergelijk forum kan je dit wel verwachten want hier durven mensen meer zeggen dan in het dagelijkse leven. Zo simpel is dat!
  • 'Het gaat niet om er zwaar aan tillen hè, het gaat erom dat je met dergelijke uitspraken gewoon niet respectvol aan het dicussiëren bent, dat de hele discussie totaal uit de hand loopt en neerkomt op een hoop heen en weer gescheld. Lijkt me duidelijk dat dat niet de bedoeling is van 'voer voor discussie''

Met een uitspraak als 'KV is aanstootgevend' ben je ook niet respectvol aan het discussiëren. Wat je een ander verwijt, doe je zelf. Zo eenvoudig is het. Wat jouw probleem is, is dat je het niet kan hebben dat iemand er een andere mening op nahoudt dan jij...
    Ik ben het overigens niet eens met het feit dat BV zou grensoverschrijdend sexueel gedrag zijn, maar vind toch dat oudere kinderen geen bv nodig hebben in het openbaar... Maar voor mij eindigt de discussie over de manier van discussiêren hier...
  • Ik heb wel de hele discussie gelezen en ik vind dat er langs beide kanten dingen gezegd zijn die misschien niet kunnen (of ze kwetsend zijn laat ik dan nog in het midden). Maar enkel het bv-kamp komt hier eisen om het topic te sluiten omdat ze zo overtuigd zijn van hun gelijk. Terwijl er geen gelijk is, enkel een eigen mening.
  • Ik volg het topic ook en ik vind dit topic dan weer onnozel. Hoe kan je iets kwetsend vinden op een online forum?? Je kent elkaar niet en het 'online discussieren' is totaaal zinloos en betekenisloos, ook al is het wel een leuk tijdverdrijf. Iedereen doet toch waar hij zin in heeft.
    Ongeacht mijn mening, vind ik dat beide partijen recht hebben op hun mening. Ik vind dat de pro bv-mama's ook tegen kritiek en meningen moeten kunnen, net zoals zij meermaals op dit forum zeggen dat je egoistisch bent als je voor kv kiest.
    Dat is EVEN erg en kwetsend als bv bij oudere kinderen als iets sexueels te zien.
    Kom dan aub niet zagen hier als je niet tegen een discussie kunt. Waarvoor dient zo'n forum anders?
  • @leentje: kv is aanstootgevend is gezegd in de zin van ... Kijken hoe jij zou reageren als iemand kv aanstootgevend vind want dat werd gezegd van bv geven in het openbaar. Dus je zit hier totaal naast de kwestie te praten.

Iemand egoïstisch noemen of insinueren dat je bepaalde seksuele handelingen hebt met een kind vind ik dan weer persoonlijk van een totaal andere orde. Raar eh.

Het topic moest niet gesloten worden, maar op een gegeven moment was het gewoon maar zo sterk en ordinair mogelijk uit de hoek komen. Nut had het toch niet meer ...
    Maar wat echt erg is ... Dat het hier weer gewoon opnieuw begint met beschuldigingen naar elkaars hoofd te gooien. Sterk!
    Anneke had de juiste uitdrukking in het andere topic: bende kinders ...
  • Dat werd niet in die zin gezegd en daar gaat het me net om... Het is Kimmi ontglipt. Achteraf zei ze dan dat het zo bedoeld was, maar dat was niet zo...
    Ik ben het wel met je eens wat de bende kinders betreft: eerst worden er langs beide kanten klappen uitgedeeld en dan gaat er ééntje klagen bij de juf.
  • Hoi dames,

Nu pas deze topic hier gezien en gelezen:
    Ik schrok echt van deze topic (en hoop dat het hier ook geen discussie wordt want dit is niet de goede plaats en dan ga ik hier wel sluiten).

Waarom schrok ik: in de eerste plaats omdat we geen enkele (!) moderatieaanvraag gekregen hadden over de andere topic.
    De moderatieaanvragen bekijken we meermaals per dag en grijpen in waar/indien nodig, plus ze geven ons een teken van: hou dit in de gaten, er kunnen problemen zijn...

Nu ben ik even gaan lezen op de laatste pagina('s) en heb het gevoel dat het terug een normale discussie waar mensen hun standpunt kunnen en mogen uitleggen, dus wordt ze nog niet meteen gesloten (en hopelijk hoeft dit ook niet).

Er zijn op de jaren dat 9Maand bestaat, al meerdere discussies geweest tussen bv en fv-mama's. En steeds blijkt dat er grote verschillen zijn in de standpunten van deze "2 groepen". Maar 9Maand wil er graag voor iedereen zijn en hoopt dat ze kan meewerken om deze "groepen" dichter bij elkaar te brengen door de mensen hun verhalen en ervaringen, zonder verwijten allerhande.
    Het is dan ook heel jammer dat mensen weg zouden blijven omdat ze zich niet kunnen vinden in onze visie en we hopen van harte dat we ons forum aan iedereen kunnen blijven aanbieden en we ze min mogelijk topics moeten sluiten/verwijderen!

Groetjes,
    Eva
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld