de schoolse vaardigheden bepalen niet een mogelijke achterstand.
Peuterklasje van zoon was dikke flop
Maar lag niet aan de inzet van de juf, ik had zelfs wat medelijden met die juf!!
Einde van het jaar met bijna 40 peuters, waarvan er maar 8 zindelijk waren.
Het was wel een massa-school en 2 jaar later, als zusje ook moest gaan, besloten te veranderen van school.
Het ligt dus zeker niet altijd aan de juffen, maar ook aan de school zelf, de ondersteuning en welke peuters/kleuters er zijn.
Die massa-school, 75% van instappertjes was anderstalig. Dat is een ramp.
Mijn zoon heeft niets geleerd, enkel dat school niet leuk was (gelukkig veranderd!)
Ik heb luisterstage gedaan in kleuterscholen.
Zeggen dat een kleuter niets leert, dan raad ik die ouders aan hun kind thuis te houden tot hun 6 jaar en zelf les te geven.
Simpel als dat...
Diegene die denken dat kleuterschool enkel kliederen met verf is, toiletbezoekjes en speeltijd.. tja, die kijken vooral dan neer op een kleuteronderwijzer. Dat soort mensen is totaal niet mijn ding.