Slecht slapen - 15 maanden

• Slecht slapen - 15 maanden

Hey allemaal, ik kom hier nog eens om raad vragen smile.gif

Ons jongste zoontje is nu bijna 15 maanden. Hij sliep minder snel door als baby dan zijn oudere broer en had tussen 6 en 9 maanden opnieuw een periode dat hij niet meer doorsliep. De maanden daarna sliep hij van 19u tot 7u, dus mooi klokje rond. Een vijftal weken geleden werd hij echter ziek. Hij kreeg eerst een verkoudheid, wat na enkele dagen roodvonk werd. Hier kreeg hij van de kinderarts antibiotica voor. De antibiotica was op, maar hij was nog steeds niet beter, verre van. Terug gegaan naar de KA, bleek hij een oorontsteking te hebben. Opnieuw andere antibiotica. Die moest hij weer een week nemen, maar na een week geen verbetering. Intussen zijn we nog een week verder, is de oorontsteking weg maar is hij weer verkouden.

En die vijf weken slaapt hij 's nachts enorm slecht. We leggen hem nu iets later in bed, rond 20u - 20u30. We proberen vroeger, maar dan stopt hij niet met huilen. Hij wordt meestal wakker rond 23u - 01u - 3u. Soms nog een keer rond 4 à 5u. Hij begint telkens heel erg hard te huilen. We proberen gewoon zijn tutje te geven, maar dan gaat het huilen meer over in 'in paniek slaan' en brullen. Als ik hem er even uit neem, tutje geef, hem wat troost maar wel in de kamer blijven, tja dat werkt ook niet. Vanaf dat ik aanstalten maak om hem terug te leggen, brult hij alles bijeen. We hebben nog een zoontje, slaapt in de kamer naast hem, dus hem laten huilen is geen optie. (Hebben dat ook al geprobeerd trouwens, maar onze jongste is nogal een volhouder en uiteindelijk wordt de oudste ook wakker, niet fijn... smile.gif ). Het enige wat helpt, en wat ik vrees dat een gewoonte is geworden, is met hem naar beneden gaan, een beetje pap geven, en dan terug in zijn bedje leggen met het mobieltje aan. Meestal helpt dat en valt hij weer in slaap, soms blijft hij ook huilen. Af en toe zit mijn man er een uur mee beneden, om dan pas terug te kunnen gaan slapen.

Na vijf weken begint het wel door te wegen, het lijkt alsof we weer opnieuw in de baby periode zitten, al moeten we nu allebei wel gewoon gaan werken en loopt het leven ook gewoon door natuurlijk smile.gif Mijn wallen zijn zo groot dat ik er bijna onder kan gaan liggen bigsmile.gif Kan er nu wel mee lachen, maar zou toch graag een oplossing vinden. Mijn man denkt hij wakker wordt omdat hij nog steeds ziek is, maar ik denk eerder dat het een gewoonte geworden is. Hebben jullie tips voor ons? Ik dacht om de oudste een keer bij de ouders of schoonouders te laten slapen, zodat we toch eens kunnen proberen van hem te laten huilen. Of zijn pap indikken die hij krijgt voor hij gaat slapen... Wat denken jullie? Zou hij nog steeds last kunnen hebben van die oorontsteking?
  • Als ze ziek zijn slapen ze automatisch minder goed he.. heb je al eens perdolan gegeven voor het slapen gaan? Bij onze dochter werkt dit soms wel. Ale ge kunt het eens proberen e bigsmile.gif snap het wel dat op de duur begint door te wegen. Onze dochter slaapt ook niet door en ze is niet ziek ponder.gif
  • @Amoxiclav Ja, ook al geprobeerd, helaas werkt dat ook niet. Misschien dat hij toch nog last heeft van die oorontsteking... Hij grijpt wel vaak naar zijn oortje ook en heeft af en toe wat koorts (niet hoger dan 38,3). Nog maar een paar dagen (nachten) aankijken denk ik en dan misschien nog maar eens langs de dokter. Kan er al een abonnement nemen haha tongue.gif Vind het ook zielig voor hem, is al bijna 5 weken dat hij constant ziek is, van de ene ziekte naar de andere sad.gif
  • Als hij nog meer dan 38° koorts heeft, dan is hij nog ziek hé.
    Oorontsteking doet vooral pijn als ze neer liggen, dus het is normaal dat hij 's nachts veel huilt.
    Geef je Perdolan of Nurofen? Perdolan helpt bij onze kinderen juist niets, Nurofen wel.
  • Ik zou toch ook nog eens naar de dokter gaan. Zo gedraagt mijn dochter zich ook bij een oorontsteking!
  • Nog koorts en nog schreeuwend wakker worden zou wel eens kunnen wijzen op oortjes die nog niet genezen zijn. Ik zou dan ook niet te lang wachten want oorpijn is vreselijk.
  • We geven Nurofen, hebben ook de indruk dat dat beter helpt dan Perdolan. Deze nacht is hij nog maar 1 keertje wakker geworden, dus dat ging al veel beter smile.gif Na een flesje ook meteen weer zonder protesteren gaan slapen en niet meer wakker geworden tot deze ochtend. De dutjes overdag zijn trouwens geen probleem, dan slaapt hij flink en wordt hij niet brullend wakker, daarom dat ik mijn twijfels had of het nog effectief oorpijn zou zijn... Koorts heeft hij ook niet meer, dus misschien is het over nu. En anders inderdaad maar weer naar de dokter. Onze oudste heeft ooit maar 1x een oorontsteking gehad, ik hoor dat er kindjes zijn die het heel vaak hebben maar had geen idee dat het zo lang zou kunnen duren. Denk dat we het bij de jongste maar goed in de gaten moeten houden, hij zal er misschien gevoeliger voor zijn dan grote broer.

• Staat het bedje wat schuin? Dat deed bij ons ook goed bij oorontsteking, omdat ze dan niet plat liggen.

Ik zou toch ook terug naar de dokter gaan, want lijkt me dat het nog altijd niet in orde is met de oortjes
  • Onze kinderen hebben allebei heel veel oorontstekingen gehad, maar de bijhorende rampzalige nachten. Ik denk ook dat er daar nog iets broedt. Door de oorontstekingen kan er ook vocht blijven zitten dat telkens terug voor ontstekingen zorgt. Ik zou toch eens naar een neus-keel-oorarts gaan als hij aan zijn oor blijft prutsen.
  • Bedje staat al schuin, maar dat hielp niet veel. Bedankt voor jullie tips wel allemaal, ik ga inderdaad een afspraak maken want ben al drie keer bij de kinderarts geweest en die antibiotica die hij telkens voorschrijft doet blijkbaar toch niet veel goeds... Ik informeer bij een NKO arts smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld