Peuter van bijna 2 elke nacht nat in bed

• Peuter van bijna 2 elke nacht nat in bed

Hoi allemaal,
    Een beetje en einde raad, elke nacht is onze zoon van bijna 2 nat. Ik gebruikte eerst pampers van de Aldi nr 5. Altijd heel goed mee geweest, tot voor kort. Dus ik dacht we nemen van een ander merk een maatje groter. (Colruyt maat 6) toch nog een klein beetje nat. Dus terug naar de winkel, deze keer van pampers zelf baby dry 6. Hij is nog nooit zo nat geweest. Alles was klets nat tegen 4u. Kunnen jullie mij nog andere pampers aanbevelen? Of tips? Elke keer bergen was, een peuter die veel te vroeg wakker is... En een mama die veel te weinig slaap heeft..
  • geef je nog melk vlak voor het slapen?

twee pampers over elkaar? Een wolbroek over de pamper?

Als je wakker wordt, moet je ook wel meestal direct plassen, wordt hij dus wakker van de nattigheid, of begint hij te plassen omdat hij wakker wordt, dat hij nu gewoon meer wakker wordt?
  • Hier had onzr middelste dat een tijdje ook gehad. Maakte ook niet zoveel uit welke pamper we haar aangaven. Uiteindelijk besloten we de regel toe te passen, na 18:00 geen drinken meer. sindsdien nog wel natte pamper maar geen natte kleren meer.
  • Klinkt misschien stom maar het is maar een gedacht:
    ligt zijn piemeltje "goed" in de pamper? want anders plast hij misschien rechtstreeks in de richting van de randjes van de pamper…
    zo ja, nog iets dat bij ons wel eens voorkomt is dat ik de pamper vanvoor wat laag heb aangedaan, dus meer pamper vanachter dan vanvoor (hopelijk duidelijk bigsmile.gif) en dus soms dan een natte pyjama aan de buikstreek als ze een veel pipi heeft gedaan.
    en de lipjes aan de beentjes moeten zeker goed zijn…. ik heb hier al een paar keer gehad dat er daardoor lekkage was. Toen DL Klein was lette ik daarop maar nu is het soms raprap een andere aan en let ik er niet zozeer op

Verder is het niet altijd nodig een grotere maat te nemen… tegenovergestelde zelfs is de kans soms groter dat de randjes niet goed aanspannen en er langs daar dus lekkage is. Heb je de 5+ al eens geprobeerd? Is qua maat dan aangepast voor je zoon maar heeft iets meer absorptie vermogen….
    Maar ik denk dat het niet zozeer aan de pamper ligt in dit geval.
  • Hier dat probleem ook gehad. Dan maar verschillende pampers geprobeerd en momenteel zijn wij goed met de "beregoede broekjes" van de albert heijn smile.gif
  • Paar tips:
    Extra inlegluier gebruiken, verkrijgbaar bij kruidvat of zo
    Ik hoorde ook om de pamper achterstevoren aan te doen
    Als hij bijna 2 is, 's avonds misschien beginnen met op het potjes eens te laten plassen?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld