peuter 13 maanden flesje 's nachts

• peuter 13 maanden flesje 's nachts

Dag mama's

Mijn dochtertje van 13 maanden is de laatste 6 maanden met ups and downs een moeilijke slaper.
    Het in slaap vallen 's avonds loopt inmiddels vlot nadat ik enkele dagen heb doorgebeten en haar heb genegeerd als ze huilde.
    Ze wordt bijna elke nacht wel een keer of 2/3 wakker, maar de afgelopen drie weken ging ze wel vanzelf weer slapen of in het slechtste geval nadat ik haar ging neerleggen en tutje gaf.
    Nu, sinds deze week, wordt ze echt weer 's nachts wakker en ondanks ik haar negeer, na 5 a 10 min ga troosten, tutje geven, neerleggen... zonder oogcontact, zonder te veel poespas... Ze gaat echt krijsen! Het enige wat dan helpt is een flesje melk. Meestal is dit tussen 3u30 en 5u.
    Ik ben absoluut tegen het geven van een nachtflesje bij een kind van deze leeftijd, maar ik weet niet goed wat ik anders nog kan doen? Het negeren heb ik een nacht volgehouden en duurde toen 3u, en toen ben ik gebogen en heb ik het haar alsnog gegeven. Ik ben ten einde raad...
  • Waarom ben je tegen een flesje 's nachts? Geef het haar toch gewoon... Hier wordt m'n zoon over een maand 2j en hij is sinds een goeie maand pas aan het doorslapen. Van de ene nacht op de andere geen flesje meer nodig.
  • @teemo Ik heb maanden lang uren rondjes gelopen met mijn zoontje omdat ik hem niet getroost kreeg, hij natuurlijk nog niet kon zeggen wat er was en ik niet wou beginnen met een nachtelijke fles. Had ik het toch maar eerder gedaan. Eens ik toch probeerde was het 5 min drinken en hij sliep zo weer verder. Wij zijn die fles tot zijn twee├źnhalf blijven geven, sindsdien heeft hij ze niet meer nodig en door het schoolgaan slaapt hij nu beter. We moeten er enkel nog uit voor nachtmerries nu.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld