(Ontstoken) insectenbeten / allergische reactie

• (Ontstoken) insectenbeten / allergische reactie

Hallo!

Ons zoontje van 15 maanden heeft nu sinds bijna 3 maanden last van 4 rode vlekjes in het gezicht. Volgens mij zijn het insectenbeten. Probleem is dat hij die al maandenlang zit open te krabben, hij heeft echt last van de jeuk. Pleisters voor kindjes onder 3 jaar lijken niet te bestaan (ik heb ze toch niet gevonden) en een zalf wrijft hij er zo af. Op zijn armpjes, handjes, beentjes en voetjes heeft hij ook zulke bultjes en die jeuken ook heel hard, maar die kan hij niet constant openkrabben omdat zijn kleertjes erover zitten. Af en toe komt er een (heel klein) bultje bij, en daar ontstaat dan een rode vlek rond. Maar na een dag is dat gewoonlijk verdwenen. Misschien is dat nog iets anders...
    De kinderarts dacht dat het een allergische reactie was, maar daar heb ik zelf sterk mijn twijfels over. We hebben een afspraak bij de dermatoloog, maar daarvoor moeten we nog 2 maanden wachten sad.gif
    Ik ben het echt beu en wil dat er nu snel iets aan gedaan wordt. Ons zoontje heeft er veel last van en ik ben ook wel een beetje bang dat het littekens gaan worden.
    Alvast bedankt voor een reactie!

Groetjes,
    Karolien
  • Bij kindjes onder de 3 jaar gebruik je toch gewoon dezelfde pleisters als bij oudere kinderen? Ik heb nooit aparte pleisters voor de kinderen in huis gehad.
    Als hij die bultjes overal op zijn lichaam heeft en in deze tijd van het jaar, lijkt de kans mij toch klein dat dat insectenbeten zijn. Tenzij vlooienbeten, maar dan zouden jullie er ook moeten hebben.
  • Zeker dat het insectenbeten zijn ?
    Onze dochter had er ook een aantal (vooral gezicht en paar op de arm) in een periode waarin muggen of dergelijke nu niet meteen talrijk aanwezig waren. Aantal dagen later ook korstjes op, dus dachten dat ze gekrabd had. Omdat ze maar niet leken weg te gaan of te genezen toch mee verder gegaan en bleek impetigo (bacteriƫle infectie van de huid) te zijn
  • ik zou toch ook eens terugbellen en zeggen dat je een vermoeden van impetigo hebt...
  • Terug naar de dokter.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld