My first smart trike driewieler

• Hallo,
    Mijn dochter heeft een driewieler gekregen "my first smart trike".
    Nu zou je de pedalen kunnen vastzetten naar het schijnt. Er is sprake van een vrijloopfunctie. Maar ik heb geen handleiding erbij gekregen.
    Heeft iemand ook zo een fiets en weet je hoe ik de pedalen zou kunnen vastzetten zodat ze niet moet trappen, want dat kan ze nog niet.

Merciekes!
  • Moet je niet aan die pedalen trekken (of duwen) zodat ze een beetje uit elkaar komen (of in elkaar gaan). Onze kids hadden vroeger zo'n driewieler van Berchet en daarbij was dat in ieder geval zo.
  • Ik denk (ben niet helemaal zeker) dat we hetzelfde driewielertje hebben. Op de stang van het voorwiel (waar de pedalen aan vastzitten) zit het systeem om de pedalen vast te zetten.
    wave.gif
  • Wij verkopen deze driewieler en hebben deze vraag ook al eens gekregen. Dit was het antwoord van de leverancier om het op te lossen:

Tussen het geribbelde gedeelte zitten aan beide kanten een klein lipje. Wanneer het oranje gedeelte wordt ingedrukt, blijft dit achter een gedeelte haken. Door 1 lipje met een kleine schroevendraaier iets omhoog te wippen en dan tegelijk het oranje gedeelte in te drukken, moeten het lukken. De lipjes zijn namelijk eerst vrij stug en gaan dan moeilijk over het gedeelte heen wat het tegen houdt.

Succes!
  • My first smart trike driewieler pedalen in vrijloop zetten

Aan de rechtse kant van het voorwiel zit een schijf die je moet uittrekken en dan staat hij vrij
  • Het voorwiel van de 4 in 1 smartrike

Het voorwiel van de Vanila smartrike 4 in 1 valt steeds uit het fietsje als ik het voorwiel optil. Bv bij de stoep op. Echt heel gevaarlijk met een baby van 10mnd er in. Het wiel zit niet vast. Wie herkent dit ? Gezmpa
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld