kleuterschool gezocht in Evergem

• kleuterschool gezocht in Evergem

Dag allemaal

Wij wonen in Evergem en zijn op zoek naar een kleuterschool voor onze zoon.
    We twijfelen tussen de gemeenteschool (erg veel leerlingen, camperen om in te schrijven maar goede naam) en het molenschip (kleine klasjes, rustige groene omgeving, maar slechte naam).
    Het molenschip is dichtst bij voor ons. We zijn al eens naar kijkdag geweest en beviel ons wel. We kennen echter geen ouders die ervaring hebben met deze school, en via via horen we verhalen dat ze niet zo'n goed publiek trekken.

Heeft iemand ervaring met deze scholen?
  • ik ken de scholen wel van naam ook maar meer weet ik ook niet
    (zelf van evergem (rieme))
    Maar ik vind om te beslissen moet je de school pakken da je beste bij voelt smile.gif
    De 2 scholen bezoeken en kijken wat je het meest aanstaat. Zo hebben wij dat ook gedaan.
  • Je hebt de gemeenteschool, het molenschip, Sint Franciscus dan heb je nog een in wippelgem de basisschool, meer naar ertvelde heb je de kleine prins je hebt er nog een in de burggravenlaan (daar gaan de kids van de Peter van ons ongeboren spruitje en die is er wel tevreden van) wij zelf gaan later kijken om ons kindje in te schrijven in wippelgem (dichter bij mijn werk) ik ken mensen met kinderen in de gemeente school en in wippelgem en allebei zijn ze er tevreden van. Ikzelf heb stage gedaan in st Franciscus en de werking is goed maar het klasje waar ik stond zag er oud uit (is ondertussenal enkele jaren geleden)
  • Molenschip

Onze zoon gaat naar het Molenschip in Evergem. Wij zijn heel tevreden van deze school. De leerkrachten en directie zijn enorm betrokken en gemotiveerd. Het is een erg persoonlijke benadering, waarschijnlijk ook omdat het zo'n kleine school is. Heel veel ruimte voor de kinderen om te spelen, moderne klasjes met de nieuwste snufjes (smartbord etc)... Niet twijfelen, doen! happy.gif
  • Ik ken kindjes die zowel naar St Fransiscus, Het Knipoogje of het Molenschip gaan en alleen maar goede commentaren!
  • Beste, onze zoon zit op het Molenschip en wij zijn heel tevreden.
    De school ligt in een groene/veilige omgeving. En de leerkrachten zijn heel erg begaan met de kinderen.
    Bovendien kennen alle kinderen elkaar wat een leuk gevoel geeft. Een aanrader
  • scholen

Hey,

Wij hebben ons zoontje ingeschreven in de gemeenteschool te Evergem, wij waren ÊÊn van de kampeerders voor de deur wink.gif (En het beste vanal, het was niet nodig want er waren nog 6 plaatsen over happy.gif )
    Wij zelf wonen in Sleidinge en voor ons ging het tussen De Bijenkord, GBS Sleidinge en GBS Evergem. Omdat vriendinnen kinderen hebben op GBS Evergem en wij daar het beste gevoel aan overhielden, is het dat geworden. Ikzelf heb op St.Franciscus gezeten en heb daar nooit graag op school gezeten, daarom was dat voor mij geen optie.

Over het Molenschip heb ik geen ervaring, maar zoals je zelf zegt, heeft dat inderdaad niet zo'n goede naam. En persoonlijk zou ik mijn kind niet willen naar een school laten gaan die geen goede naam heeft...

Succes!
  • Wij zijn ook van Rieme en onze zoon gaat volgend jaar naar VB Ertvelde in de Lindelaan. Wij wilden specifiek een katholieke school en hadden een erg goed gevoel bij die school.

Aangezien Evergem best groot is, weet ik niet uit welk deel je komt maar ik hoop dat de keuze gemaakt is? Ga in ieder geval op je gevoel af want waar jij je het prettigst bij voelt, zal je kind zich hoogstwaarschijnlijk ook het beste voelen.
  • Bedankt

We hebben uiteindelijk gekozen voor het Molenschip. Dank voor jullie reacties!
  • e-ke84, ik ben ook van rieme en mijn zoontje gaat ook naar vbs ertvelde..
    Is nu 3j en gaat naar juf Evelyn, mss da ze samen zitten? wink.gif
  • Roilfi,

de onze start nog maar in september dus eerst een jaartje peuter. Het zullen dus juf isabel en juf jana zijn dit jaar. Ik denk dat er een jaartje verschil op zit smile.gif
    Vandaag heeft hij trouwens zijn laatste dagje onthaalmoeder. Het gaat snel!
  • Aaah jammer. Veel succes allesinds voor de kleine man.
    Zijn hele lieve juffen 😉.
    Wie weet zien we elkaar eens aan de schoolpoort.
    Als je ooit ees wil afspreken. Stuur ma berichtje. Zoveel van leeftijd zullen ze ook niet schelen e 😉
    Grtjs
  • Dat is heel lief!
    Voor mij zal de schoolpoort niet zoveel lukken, ik werk van 8u30 tot 17u dus meestal zetten mijn man (ploegen) of mijn ouders hem af, en afhalen ook. Nadeel van fulltime overdag werken.

Maar ik laat zeker wat weten als ik er eens ga staan.
    De juffen zijn inderdaad lief. Onze jongen had het gisteren lastig met afzetten en dat zal nog wel eventjes duren eer hij aan het lawaai en drukte gewend is. Maar eenmaal binnen gaat alles super smile.gif

En komende maandag is er al oudercontact voor alle peuters dus dan zal ik er nog eens zijn wink.gif
  • Oh ere. Tis een grote stap e 😉
    Maar troost je, mijn zoontje weende ook weer effe ze.

Ik ben ook niet veel aan de schoolpoort ze.
    Mijn vriend zet hem in de opvang omdat wij allebei om 8u moeten beginnen. En alleen de maandag en vrijdag kan ik hem afhalen anders Is het men schoonouders 😉

Kan zijn dat ik ook op info avond ga zijn. Ma is nog niet zeker. 😉
  • hey paps, als je di nog zou lezen, wat is je ervaring n met het molenschip? ik twijfel ook om mijn zoontje er naartoe te doen.
    Het klinkt misschien verkeerd, maar wat is zo het publiek dat daar naartoe gaat? De directeur is alleszins heel erg sympathiek...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld