kindje durft niet eten na verslikken

• kindje durft niet eten na verslikken

hoi,
    Mijn dochtertje (2j3m) heeft zich 10 dagen geleden verslikt in een snoep, ik moest haar uit haar stoeltje halen, op haar rugje kloppen en dan even bekomen. Blijkbaar was dit voorval voor haar nog traumatischer dan voor mij, want sindsdien is ze bang om zich te verslikken, ze zegt het ook zelf 'kan niet knabbelen, kan dat niet eten' en weigert bijgevolg alles behalve melk uit een papfles...
    En nu???
    Iemand tips om haar terug vaste voeding te laten eten??
  • Ai, , vervelend zeg.
    Ik zou beginnen met zachte dingen als brood, cake/eierkoek en zacht fruit. En zeggen dat ze zich daar niet in kan verslikken.
    Mijn zoontje heeft met 4 jaar een dropje in zn keel gehad. We moesten naar het ziekenhuis omdat het maar bleef hangen en hij bleef overgeven.
    Naderhand vroeg hij ook bij alles:is dat hard? Kan ik daarin stikken?
    Hij heeft maandenlang geen taaie dingen gegeten. Bij zachte dingen zei ik gewoon dat hij zich daarin niet kon verslikken. Puur om hem geen complex aan te praten. Op een gegeven moment zei hij zelf:ik kan nu harde dingen eten mama! En toen was hij over zn angst.
  • Denk ook dat dat zijn tijd nodig heeft. Mijn zoontje heeft dat gehad met een letterkoekje. Heeft dan ook enkele maanden geen 'harde' koekjes gewild en plots ging het volgens hem terug en nooit meer problemen mee gehad. Zou gelijk al gezegd ook beginnen met zachte dingen, soep met bescuit in misschien heeft ze toch groenten binnen.
    Maar niks forceren kan ook dat het nog wat geïrriteerd is en gevoelig is misschien.
  • het heeft inderdaad een week of 2 geduurd maar nu durft ze terug iets hards zoals een koekje proberen, het is wel nog wat aarzelend en ze kauwt heel goed, en als het lukt dan zegt ze 'niet verslikken mama' - dus ze is er wel nog mee bezig...
    al bij al 'oef' !
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld