HELP!!! driftbui voor te gaan slapen

• HELP!!! driftbui voor te gaan slapen

Mijn zoontje van 3 jaar wil sinds 3 weken niet gaan slapen. Hij gooit zich op de grond, slaat in het wilde weg, schreeuwt... We zijn echt ten einde raad. Er voor ging alles goed. Dan zeiden we ook van ter voren, nu gaan we slapen. En dan ging hij mee, tanden poetsen, potje, verhaaltje en bedje in.

Maar nu is het een complete hel. Ik ben nu 8 weken zwanger, en het is nog af te wachten of het blijft zitten want heb een bloedklonter tegen mijn baarmoeder, en heb heel veel schrik door hem op te tillen da ik iets mis doe zodat ik een misval zou krijgen.

s' morgens is het net hetzelfde, wil hij ook niet uit bed komen, niet aankleden, niet op potje, niet schoenen aan doen, niks eigenlijk. Ook als ik hem er wil bij betrekken van wil jij helpen, nee zegt ie dan. Hij gaat altijd om 18.30u - 18. 45u naar boven. Ik heb al geprobeerd hem te negeren en hem in de gang te laten liggen, maar dan blijft hij daar ook gewoon liggen... soms een half uur. Bij zijn oma gaat hij altijd mooi mee naar boven en al. Ik weet echt niet wat te doen. Het is een hele strijd nu en ik ben gewoon op hierdoor. Ik vind dit zo erg, kheb echt het gevoel een slechte moeder te zijn, dat het mij niet lukt...

Alle tips zijn welkom
  • Hier ongeveer zelfde verhaal met de dochter. We staken ze gewoon in haar kamer met de deur op slot.
    Afhankelijk van haar bui was dat soms met pyjama aan en soms met pyjama erbij gegooid. We konden gelukkige wel altijd haar tanden nog poetsen.
    De deur is aan vervanging toe kan ik je wel zeggen tongue.gif

Dat duurde hier ook vaak langer dan een half uur. Volhouden heeft hier gewerkt. Gewoon wachten tot ze te moe zijn om nog tegen te werken en na een tijdje werd dat hier wachten tot ze zin had om te luisteren, dat noem ik vorderingen bigsmile.gif
    In de vakantie voerde ik haar soms gewoon naar mijn mama, waar ze ook gewillig ging slapen. Ik heb dat eens 4 nachten na elkaar gedaan en toen was ze ineens veel inschikkelijker. Ik ben ook maar mens hé. Ik zat elke avond op de trap te wachten tot ik haar in bed kon steken. Nen mens wordt dat wel eens moe.

Nu nog weinig problemen. Ze weet dat ik het langer volhou dan haar. Als ze zich in een strijd wilt gooien dan kijk ik haar aan met een blik van 'zeker weten dat je het hard wilt spelen meid?' De goesting is bij haar snel over.
    Ze blijft een koppige meid met een sterk karakter en ze probeert constant tegen te spreken. Maar op de meeste dagen blijft het bij spreken en doet ze toch wat ik vraag.

Onder normale omstandigheden zal de driftbui steeds minder lang duren, ze leren het wel. Maar je mag niet toegeven. (Ik zeg onder normale omstandigheden omdat mijn zoon autisme heeft en dit soort truken bij hem totaal niet werken).

Grts
    G
  • Hier twee jaar half en ze zit ook in die fase, slaan, schoppen enz. Dan word ze apart gezet moet ze nadien sorry zeggeb en een knuffel geven. Bedtijd is ook een ramp. Ik leg haar gewoon in bed, wil ze niet luisteren dan zeg ik haar dat ik wegga zonder knuffel of kus meestal draait ze dan bij, zo niet zeg ik slaapwel en ga ik uit de kamer, grenzen testen hé. Ik heb het hier ook moeilijk mee, gewoon doorzetten tot ze bijdraaien denk ik. Opstaan ging ook niet dus nu doe ik het gordijn open en ontbijt klaarmaken dan komt ze uit zichzelf uit bed en is ze een stuk welgezinder, bij mij zijn geen trappen dus dit gaat dus ze kan zelf komen naar de woonkamer
  • Voor dat ochtendhumeur dat beter is als ze zelf uit bed komen kan je op termijn ook een wekker gebruiken. Daar is het nu natuurlijk nog wat vroeg voor. Maar mijn oudste heeft het ook erg lastig als ik 's ochtends op zijn kamer kom. Hij heeft een wekker op zijn kamer en die loopt af op het moment dat ik normaal op zijn kamer zou staan en hij komt dan helemaal zelf naar beneden. En dan is hij een stuk welgezinder.
    Dat doen we sinds hij 6 is.
    De jongste geniet net heel erg van mama die haar 's ochtends uit bed komt knuffelen. Elk kind is verschillend happy.gif

Grts
    G
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld