Eerste draadjes zijn een feit. Welke littekenzalf gebruik ik best?

• Eerste draadjes zijn een feit. Welke littekenzalf gebruik ik best?

Mijn zoontje is gevallen op een kast en heeft nu 4 draadjes (verticale wonde deels door zn wenkbrauw). Iemand een tip welke zalf ik best gebruik nadat de draadjes eruit zijn zodat het littekentje zo mooi mogelijk geneest?
  • Hallo,

Ik ben een verpleegster en hier heb ik al de beste resultaten mee gezien:

Neocutigenol
    De klassieke donkerblauwe pot nivea !

Andere duurdere merken: cicaplast bv. De zalf of patches vind ik geen beter resultaat hebben en je betaalt er wel voor.

Wat vooral belangrijk is: een dikke vette crème gebruiken, en goed inmasseren, liefst 2x /dag.
    En je litteken voor een jaar zo goed mogelijk afdekken/weghouden uit de zon en met factor 50 smeren.

Los daarvan is de genezing ook vooral afhankelijk van: de plaats en elasticiteit van het weefsel (persoons en leeftijdsgebonden, kinderleeftijd geneest beter), voldoende vochtinname (water !) en gezonde voeding.

Succes er mee. smile.gif

• Bedankt voor de tips. Ik zal proberen inmasseren alhoewel ik vrees dat hij het niet goed zal toelaten (hij is bijna twee en heeft een sterkte eigen wil wink.gif). Gelukkig is het nu herfst en zal hij vanzelf al minder in de zon lopen, maar we zullen erop letten dat we hem toch insmeren met factor als we buiten komen wink.gif.
  • Zelf ooit goed op mn kin gevallen, dokter heeft het gelukkig kunnen oplossen zonder draadjes (was een twijfelgeval maar litteken ging duidelijker zijn met draadjes)

Opt werk hebben wij ook soms brandwonden patiënten en 2 belangrijkste principes:
    - goed hydrateren
    - zeer goed beschermen tegen de zon

Zelf prikte ik vitamine e capsules open en smeerde ik mijn litteken daar regelmatig in met veel succes
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld