Buggy in de winter...Let op!

• Hallo,

Er moet mij even iets van het hart. Als kindertjes nog heel klein, worden ze vaak lekker warm ingepakt in de wagen, maar als ze eenmaal peuters zijn wordt dat ineens anders! Ik zie heel veel moeders nu met deze kou en wind met een buggy lopen zonder dekentje of voetenzak. Zij realiseren zich niet hoe gevaarlijk dit voor een klein kind kan zijn, zij kunnen hier snel van onderkoelt raken!

Ik denk altijd zo, als ik het zelf te koud vind om buiten stil te zitten op een stoeltje zonder dekentje, dan moet ik mijn kleintjes ook toedekken.

Ik schrijf dit niet als commentaar, maar meer als advies omdat ik het idee heb dat veel vrouwen zich niet realiseren hoe koud t kan zijn als je stilzit in de wind.

Groetjes,

Carlisle
  • Ben eigenlijk blij dat ik dit lees hoor!
    Dacht al dit ik zo'n 'overdrijfmama' aan het worden was. Ons zoontje (15m) ligt lekker ingepakt in zijn buggy. Als ik dan andere mama's zag daarentegen... Blijkbaar valt het mij dan toch niet alleen op en overdrijf ik toch niet...
  • Hier inderdaad ook een lekkere voetenzak hoor. Soms i.p.v. die voetenzak een skipak, maar in ieder geval lekker warm.
  • Hallo,
    Dit heb ik een tijdje terug ook opgemerkt. Tygo zat in een buggy, zonder voetenzak. Echt koud vond ik het niet.
    Na een tijdje gingen we een kop koffie drinken, nog op een terras buiten. Pas toen kreeg ik het wel echt heel erg koud, zo stilzittend. Sinsdien ligt hij gewoon altijd weer in zijn lekker warme voetenzak. Zelf vind ik het erg moeilijk in te schatten of het te koud of warm is. Vooral aan het eind of begin van een ander seisoen.
    wave.gif
  • Hoi

Het is ook moeilijk in te schatten. Ik heb een keer bij EHBO een lijst met temperaturen en "ervaringstemperaturen" bij het zitten in een kinderwagen of fiets. Daar was ik toen erg van geschrokken. Ik hou eigenlijk gewoon aan of het warm genoeg is om zelf buiten stil te zitten. In overgangs-seizoenen neem ik altijd gewoon een dun dekentje, dat kan nooit kwaad.

Op mijn fiets heb ik een soort hoesje die over die beentjes van de kleine gaat. Die is lekker warm en als het regent kun je ook een poncho uitklappen, ideaal ding. Ze zijn echter alleen voor de Bobike stoeltjes.

groetjes,

Carlisle
  • Oooooh waar vind ik die hoesjes? Ik hijs hem nu altijd in zijn skipak op de fiets. Maar als ik mijn oudste van school haal gaan we gewoon even snel zo. Ik voel daarna dat zijn blote beentjes onwijs koud zijn inderdaad.
  • is er hier iemand die ook een quinny buzz heeft als buggy.
    Ik wil mijn dochter (15m) altijd met winterjas in buggy met voetenzal erin zetten, maar ik krijg haar er nog met moeite in.
    we vinden niet hoe we de linten moeten verlengen. en het is niet dat onze dochter zodanig groot en dik is want ze zit op P10 op schaal van kind en gezin.
    Hopelijk kan iemand ons helpen.
    alvast merci content.gif
  • petoetje, wij hebben het zelfde probleem als die zak er in zit krijg ik ook met moeite de gordel in dat klik systeem heel vervelend en het zit dan op het langste thumbdown.gif ik kan je ook niet helpen sorry
  • Voor het Quinny Buzz probleem: Je kan verlengstukjes aanvragen voor de riemen, gewoon je probleem uitleggen en dan krijg je als het goed is de verlengstukjes gratis opgestuurd. Ligt overigens wel aan je soort Buzz, van welk jaar hij is. Even op de site kijken en dan een mailtje sturen. Wordt goed en snel afgehandeld.
  • Hallo,

De voetenzak voor de Bobike kun je kopen bij de halfords of eventueel bestellen bij een fietsenzaak. Ik zet hem er in de winter op, en laat hem altijd gewoon tot in het voorjaar zitten.

(als je op google zoekt op voetenzak Bobike vind je hem wel)

ik vind het echt een topproduct.

Over de Quinny, ik heb hier geen ervaring mee maar t lijkt me wel vervelend. Mijn vriendin heeft er ook zo een en die had van Fleece zelf een zak voor over de benen gemaakt.

groetjes,

Carlisle
  • Hoi,

Ik heb zo'n voetenzak woor de quinny (speedi) maar het probleem is nl dat onze meid er absoluut niet in wilt, ook niet onder een deken, die gooit ze resoluut weg.
    Als het echt te koud is, ga ik ook niet met haar naar buiten, toch niet lang. Maar om haar te beschermen tegen de kou, doe ik haar een lekker warme kousebroek onder haar broek aan. Muts, sjaal, kap op. Handschoentjes wil ze ook niet, maar koude handjes zijn het ergste nog niet eh.
    Wat ik ook soms doe als ik het te koud vind worden of er is veel wind, de regenhoes over de buggy, dat houdt ook veel kou tegen.
    wave.gif
  • Ja hier op de fiets kleed ik ze ook warm aan!

eerst een marjo! en dan een 2/3 dubbel gevoerde broek! speciaal gekocht voor op de fiets z'n heeele dikke broek en ook beetje te lang zodat ze geenn koude enkels krijgen he!
    en dan natuurlijk een shrit dikke trui en dan een winterjas sjaal muts handschoenen en dan hebben ze het niet koud!
  • hey hey

wij hebben gewoon de wandelwagen waar dus een voetenzak in zit.

maar ook wij hebben een buggy..en daar zit geen voetenzak in.
    om te beginnen zit sterre niet de hele tijd stil want als we gaan winkelen kan sterre zo nu en dan eruit om lekker naast ons te lopen wat ze al erg goed kan en graag wil.

om te beginnen heeft ze dan een maillot onder haar broek..wantjes aan..muts op..en sjaal om..dus zo zielig zijn kindjes zonder voetenzak niet hoor.

ik neem aan dat jij niet aan alle kindjes kan zien of ze wel of niet wat onder hun gewone broek aan hebben.
    dat maakt iemand niet meteen een nare moeder.
  • Volgens mij was dit niet beoordelend bedoeld, maar meer een tip.

Ik vind het wel een goed tip, want mijn man zag de zin ook niet echt in van die voetenzak nu mijn dochter groter is. Maar nu hij dit gelezen heeft begrijpt hij het beter (haha eigenwijze mannen)
  • Tijdens mijn opleiding als verzorgende moesten we in een rolstoel gereden worden door de stad , om te ervaren hoe dat was qua hobbels, kou, beleving enz.
    Nou, kan je zeggen dat je benen heel snel koud worden als je stil zit en je alleen een broek aan hebt, dat had ik niet verwacht!
    Dus hier ook een voetenzak gehad in de buggy of een maillot onder de broek of ski pak, afhankelijk van de duur van het ritje en de kou.
  • Ik heb hier een kinderwagen waar geen voetenzak bij zit. Dus hoe doe je het dan als je kind de deken er steeds van afschopt?
    Ik doe hem kniekousen aan, dikke trui, lange jas, sneeuwschoenen (van die laarzen), sjaal, muts en wanten.

Als hij koud is laat hij het wel merken trouwens.
  • Ik heb een standaard voetenzak gekocht bij de prenatal. Die past bijna overal op. Echt ideaal.
  • Hi,

Ik schreef dit stukje inderdaad niet als kritiek maar meer als informatief Ik zie toch echt veel kindjes zonder maillot (als kindjes zitten die je vaak stukje blote been) of skipak. Ik was er zelf ook niet echt van op de hoogte totdat ik EHBO voor kindjes kreeg en wij het onderwerp onderkoeling bespraken. Daar schrok ik van, en toen ik het met mijn vriendinnen besprak bleek dat zij ook niet wisten dat de ervaringstemperatuur zo enorm laag kan zijn.

Voor degene die kindjes hebben die niet in een zak kunnen of willen, is denk ik een skipak de beste oplossing...en het staat nog lief ook, een kleine smurf in een sneeuwpak:)Ze zijn te koop bij de H&M, Hema, Prenatal en nog tal van andere winkels.

Leuk om te lezen dat nog meer mensen zich hier mee bezig houden! thumbup.gif
  • Tip voor kindjes die hun dekentje wegtrekken : bij ons hangt aan beide zijden van de buggy zo'n fopspeenketting. De lus hangt aan de buggy en de knijper is vrij, daar knijpen we dan het dekentje aan vast.
  • Onze zoon past niet meer in de voetenzak van de wandelwagen (Mutsy Cargo) een slechte zaak vind ik, want mijn zoon is nog geen 2 en zit onder de curve met zijn lengte.
    Een goede oplossing: de Bunker van Lodger. Ik heb hem nog niet maar ga hem zeker kopen. Nu loop ik nog te hannesen met een dekentje die ik 20x van de grond kan rapen. goofy.gif

Ik hoorde van de week dat een capuchon op een jas ook niet zo goed is. De meeste capuchons zijn vrij groot en dan kan de koude lucht langs het hoofd naar binnen, wat de kans op oorontsteking vergroot. Alleen mijn zoon wil wel een capuchon op maar geen muts, dus daar moet ik nog wat op vinden. Een muts is dus wel goed omdat die goed aansluit op het hoofd.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld