Inderdaad @sarah van mij zou die voorlichting ook vroeger mogen. Mijn zoontje kreeg zijn eerste natte droom toen hij net in het zesde zat en toen was hij geestelijk echt nog een klein kind. Absoluut niet bezig met zijn lichaam, seksualiteit of dergelijke, wel met samen kampen bouwen met zijn vrienden. De eerste keer stond hij 's nachts huilend aan mijn bed (ik ben alleenstaand), ik wist zelf niet goed wat er aan de hand was, tot ik naar de binnenkant van zijn pyjama keeken mijn frank viel. Ik heb hem dan bij mij in bed genomen en wat uitleg gegeven maar ik had er eigenlijk heel veel spijt van dat ik dat niet eerder heb gedaan. Het kan allemaal heel impressionant zijn, zeker als ze wakker worden als het aan het gebeuren is. Ik heb het ook aan de huisarts voorgelegd en die zei dat het zesde studiejaar heel normaal was.
Dat masturbatie hielp wist ik ook niet dus dat is nooit ter sprake gekomen, maar zelfs als ik het wist denk ik niet dat dat een onderwerp is dat ik zomaar zou hebben aangehaald. Qua andere tips, gewoon niet teveel aandacht aan besteden nadien, het is vaak beschamend genoeg. Papieren zakdoekjes is een goed idee, en laat hem gewoon discreet een nieuwe pyjama pakken indien nodig.
Dat masturbatie hielp wist ik ook niet dus dat is nooit ter sprake gekomen, maar zelfs als ik het wist denk ik niet dat dat een onderwerp is dat ik zomaar zou hebben aangehaald. Qua andere tips, gewoon niet teveel aandacht aan besteden nadien, het is vaak beschamend genoeg. Papieren zakdoekjes is een goed idee, en laat hem gewoon discreet een nieuwe pyjama pakken indien nodig.