Werelddierendag... welke dieren hebben jullie??

• Werelddierendag... welke dieren hebben jullie??

Eventjes luchtig topic..
    Welke dieren hebben jullie?
    Welke zouden jullie wel willen?
    Ik hoor vaak mensen zeggen: we zien ons dier doodgraag, maar als hij/zij sterft, komt er geen andere meer..
    Nog mensen die zo denken?

Wij hebben 2 jongens. en 4 jaar geleden ons laten overtuigen om een kat te halen, smiley.
    Kan ze niet meer missen, maar wat een kwaad beest!! Ze kan komen knuffelen om dan ineens als het haar niet meer zint, je begint te bijten. of zo een krabben in het voorbijkomen.

Ik wil dolgraag een hond, maar gewoon de tijd niet voor. Best wel jammer ...
  • Wij hebben twee poezen. Ze zijn nu net 2 jaar bij ons. We haalden hen uit het asiel op werelddierendag love.gif Ze waren toen 3 en 4 maanden oud ongeveer en hadden al heel wat meegemaakt in hun leven. De jongste werd helemaal alleen in een bos gevonden toen ze 6 weken oud was en de oudste was mishandeld en was heel erg ziek toen hij aankwam in de opvang. Het heeft wat werk en geduld gekost, maar nu zijn het de meest aanhankelijke diertjes die je je kan voorstellen. Ze zijn duidelijk dankbaar dat ze nu wel een goed leven hebben.
    Ik heb altijd poezen gehad, sinds ik 5 jaar oud was. Onze vorige poes werd 13 jaar oud en nadat zij gestorven is, hebben we even getwijfeld. 't Is te zeggen, ik denk dat we altijd wel wisten dat we niet zonder konden hoor, maar gewoon niet direct. Na een klein half jaar zijn we toch beginnen kijken voor nieuwe poesjes. En dan ineens twee tegelijk zodat ze niet alleen zouden zitten wanneer wij niet thuis zijn.
    Onze allereerste poes toen ik 5 jaar was, kwam uit een nestje van de buren en de poes die 13j geworden is, hebben we ook bij iemand thuis gehaald, maar alle andere poezen tussenin kwamen eigenlijk altijd een beetje 'vanzelf': poesjes die kwamen aanlopen en bleven plakken bij ons. We hadden ook een héél sociale kater (onze eerste poes) en die bracht altijd zijn vrouw en kinderen mee naar huis goofy.gif
  • Wij hebben een hondje.
    Kruising tussen wat vanalles denk ik: poedel, maltezer,...
    Doodbraaf beestje, al 15 jaar oud. Ik ben bang voor de dag dat hij wegvalt want onze kinderen gaan er kapot van zijn (en ik ook...)
    Langs de andere kant zeg ik ook altijd "er komt geen nieuwe" want het vraagt toch wel veel tijd, verzorging, last (zeker bij zo'n ouder dier), je kan niet zomaar op reis vertrekken,...

Ik weet niet waarom, maar ik heb het totaal niet voor poezen. Ik ben er zelfs een beetje bang voor (schaam...)
    Omdat ze onvoorspelbaar zijn denk ik?

• Wel wij hebben 2 honden
    een bichon frisé van bijna 14 jaar.
    En Chihuahua van 18 maand oud
    Een kat van 14 jaar oud
    een konijn 3 jaar
    een goudvis
    en warm:water vissen.

We hebben een labrador gehad,die is uiteindelijk 13 jaar geworden,en toen zeiden we ook :NOOIT GEEN DIEREN MEER.
    Er is dan toch eentje gekomen,we waren bang dat de jongste ons oudje te veel zou lastig vallen,maar uiteindelijk valt dit reuze mee.
    Mijn man ziet doodgraag honden dus ja.

Ons kat is trouwens een hele brave kat,nooit haar nagels gebruiken,als ze er van genoeg heeft gaat ze gewoon weg,geen geblaas,krabben of bijten,mijn dierenarts heeft wel eens gezegd dat ze nog nooit zo een brave kat gezien heeft bigsmile.gif .

Voor de rest tja,een hond heeft veel zorg nodig,toen onze labrador op de sukkel geraakte,(suikerpatient) moest mijn man 2 keer per dag insuline zetten,op vaste tijdstippen eten,suiker prikken,bloed laten trekken enzo...
    Een hond is leuk om te hebben,maar als ze ziek worden of toch niet zo leuk zijn te zijn dumpen de meeste hun honden.
  • @Liesje, wij hebben ook zo'n poezen die nooit krabben of bijten. Uit dankbaarheid misschien? De oudste heeft mij één keer gekrabd en dat was op de dag dat we hen gingen halen. Na een paar uur was hij nog altijd niet uit de transportbak durven komen en toen heb ik hem eruit gehaald, met een serieuze krab tot gevolg. Nadien heeft hij blijkbaar ingezien dat het toch niet zo slecht was bij ons wink.gif De jongste heeft nog nooit gekrabd. De enige krabben die we van haar al gehad hebben, is als ze op onze arm zit en er iets te enthousiast af springt, maar bewuste krabben (of beten) dus nog nooit.
    Onze poes die 13 jaar werd, had ook suikerziekte. Dan heb je inderdaad wel minder vrijheid doordat je elke ochtend en avond op hetzelfde uur een spuitje moet geven...
    Een hond zou ik niet willen hebben, vooral voor de geur in huis.
  • Wij hebben een crème kleurige chowchow van anderhalf jaar oud content.gif
  • Van alle dieren is enkel onze teckel , nu 13 jaar, ooit aangekocht als pup.
    Al de rest zijn opgevangen dieren via asielen of via via gedumpte dieren, bij mensen in de tuin/boerderij, op straat, zelfs in bossen...

Mix border collie met nog iets, 5 jaar oud, hing aan een koord in een bos, uit een asiel gehaald.
    iets grotere mix van 11 jaar, had kanker, zat te wachten op de dood in een asiel... na heel wat moeite haar mogen meenemen, geopereerd en nu 3 jaar later loopt ze hier nog steeds vrolijk rond!
    laatste sinds half jaar is een labrador van 15 jaar, volledig doof en halfblind. Na scheiding gedumpt in asiel en weigerde er nog te eten. Zat hele dagen in de regen, want wou binnenren niet binnen gaan. Wij zijn opvanggezin en dachten dat het eerder om 'palliatieve zorgen' ging.. maar na een week bij ons, volledig open gebloeid en loopt hier nu soms rond als een jong hondje! Dierenarts trok ook even grote ogen bij de laatste controle, omdat hij terug zo gezond staat.
    4 is wel de maximum, zeker omdat er 3 bejaarde honden bij zijn...

Voor de rest: eekhoorn, met epilepsie, gered uit een sociale woning, waar hij in een doosje gehouden werd,
    legkippen die gered zijn, we hebben 20 tal cavia's, zijn gevonden bij iemand op zolder, die er minstens 80 zitten had. Alle volwassenen vrouwtjes zijn bij ons gekomen, konijnen die gedumpt zijn in bossen, maar niet kunnen overleven in het wild (te tam), eenden, pauw, kanaries, parkieten, kalkoenen, duiven, 2 chinchilla's die gered zijn van een 'kinderboerderij' en continue in een donkere hoek in een stal stonden, er lag een derde dode bij van ontbering, hun 2 net op tijd daar kunnen redden en zitten nu al 4 jaar bij ons...

enige wat we niet hebben, zijn katten omdat ik daar extreem allergisch aan ben.

Mini boerderij dus en ook al zeggen we dat het even genoeg is... komt er altijd wel een sukkel bij. Gisteren een duif gaan ophalen bij iemand die ze gevonden had in de tuin. Zit nu bij onze andere duiven te herstellen.

Als ik ooit de kans heb, start ik een zorgboerderij! Véél dieren vraagt veel verzorging, makkelijk anderhalf uur per dag bezig voor ik rond ben... stal doen we om de 2 maanden en in herfstvakantie is grondig om winterklaar te zetten en te vullen met stro en hooi, omdat de konijnen en cavia's daar dan in nestelen.
    Geen dieren zou ik niet kunnen.
    Zijn zo gewoon om te leven met en tussen de dieren.
    Liefst van al zou ik nog graag wat grotere dieren willen, zoals geiten.. maar daarvoor te weinig grond. Misschien ooit, als de boer achter ons grond verkoopt bigsmile.gif
  • Een kat van 14 jaar ( vondelingske, zelf grootgebracht en doodbraaf beest).
    Een konijn van 7 jaar oud
    6 vissen.

Vroeger hadden we een hond maar dat zou ik niet direct meer willen.

• Wij hebben het liefst een hele boerderij, plaats genoeg, maar ook te weinig tijd voor.

We hebben: een kat, kippen en 2 ezels.
    Allemaal schatten van beestjes die wel veel aandacht en enige kosten vragen natuurlijk.
    Liefst zou ik nog 3 geitjes hebben, maar eerst eens zien hoe het loopt met de zorg voor onze toekomstige kindjes. Mijn man en ik zien ook heel graag een labrador, maar daar moet je echt veel tijd aan spenderen. Vooral onze ezeltjes en binnenkort kindje vragen veel aandacht, dus halen we geen hond in huis.
    Maar wie weet ooit als de kinderen tieners zijn. Grote nadeel van een hond vind ik wel dat je ze vaak naar een kennel moet doen als je op reis bent.
    De beestjes die we hebben kunnen gewoon thuis blijven en door de buurman gevoederd worden.
  • Senna kruising jack russel / chihuahua van 6j
    Darko chihuahua van 9j

Chanel en turbo. Twee gepensioneerde poezen
    Flash en frits en ze twee stoere caviaberen
  • Wij hebben 2 poezen Zina en Rambo mama en zoon trouwens ik had meteen een band met Rambo en hij met mij en dat is zo gebleven ik kreeg het echt niet over mijn hart om hem weg te doen en nog geen minuut spijt van dat hij bij ons gezin hoort!
    We hebben dan ook nog 2 hangoor konijnen Happy en Nijntje en dat zijn dan weer zussen al kunnen ze elkaar niet goed verdragen dus zitten apart om de vrede te bewaren smile.gif
    Ik wil heel graag een hondje een Maltezer (was mijn jeugdhondje Lady op 15jarige leeftijd moeten afgeven maar hou van het karakter van die hondjes!) maar dat is me wat met onze dieren die we al hebben dus ik denk dat iets voor later is smile.gif
  • Haha Lore, hier hetzelfde, een kat die af komt om gestreeld te worden, maar na 2 minuten blazend en krabbend weer vertrekt. Die kan echt voor niks ineens heel boos worden.
    Hier dus een poes van 6 jaar oud en ook al is het een echte heks, ik kan en zal die nooit wegdoen.
    Moest ze ooit sterven, ben ik zeker dat er een hond komt. Liefst een Duitse herder, ben ermee opgegroeid.
    Voor mij dus geen poes meer maar terug een hond, moet je ook leuk mee gaan wandelen, dus ineens extra beweging voor mij wink.gif
  • Wij hebben een lieve ragdoll (kater), met een eigen willetje.
    Hij is altijd graag overal bij en aan, herinnert ons er 's avonds aan dat het toch wel eens tijd wordt om riching badkamer te gaan & hij reist zelfs in zijn eigen mandje mee op de fiets. Echter is hij ook graag "met rust" gelaten en kan hij net zoals bij sommigen onder jullie plots bijten of "vluchten".

Mijn echtgenoot had heel graag een hond gehad, maar daar wij op een appartement wonen was dit geen optie. Binnenkort verhuizen we naar een huis, maar ik denk dat er toch nog niet direct een hond zal bijkomen. We hebben beslist om aan onze kinderwens te werken en ik vind de combinatie van een pup en baby nu niet onmiddellijk een fantastisch idee wink.gif

In ieder geval, ooit komt er wellicht nog een hond, maar ik vermoed dat dit dus pas na ons lieve kat zal zijn.
  • Ik heb altijd konijnen gehad. Toen mijn lieve vlaamse reus doodging (7 jaar!!!) had ik daar onwijs verdriet van gehad. Uiteindelijk een ander genomen, maar toen werd Nienke geboren en ze bleek extreem allergisch te zijn voor veel dieren. Dus hier helaas geen huisdieren. En die gaan er ook nooit komen ook..
  • @Lynne: oh heel erg jammer. Ik heb er ook al over nagedacht wat er met ons prutsie zou moeten gebeuren als ons kindje allergisch zou zijn. Hopelijk een goede thuis gevonden voor uw konijn?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld