Waar op reis

• Waar op reis

Waar gaan jullie op reis komende zomer?

In tegenstelling tot andere jaren hebben wij nog totaal geen idee.

Met het vliegtuig ben je meteen zoveel geld kwijt, ook al beweert iedereen aan goedkope tickets geraakt te zijn...
  • Hier staat nog niks vast en zal het ook vrij last-minute beslist worden, vermits we er toch met de tent op uit trekken. Polen was zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar. Denemarken, Scandinavië, Kroatië en Portugal staan nog op mijn verlanglijstje. Ik vermoed dat het tussen Kroatië en Denemarken zal gaan. Tenzij onze kleine man tegen de zomer nog altijd zijn maxicosi haat. Dan blijven we misschien toch iets dichterbij.
  • Goeleg: Denemarken is zeker een aanrader!!! Hebben wij vorig jaar met onze vouwwagen gedaan. Wij hebben de camping van Legoland gekozen, zijn 2 dagen naar Legoland zelf gegaan (die 2 dagen heb je echt nodig smile.gif ) en dan van daaruit hebben we daguitstappen gedaan. Ribe (en het vikingdorp) is een absolute must. En Yelling (prachtig uitzicht)

Wij twijfelen momenteel tussen Denemarken en Friesland.

Wij hebben afgesproken dat we het ene jaar een "verdere" reis maken (meer dan 4/5 uur rijden) en het andere jaar een dichtere reis (2 uur rijden of zo)
    Afgelopen zomer zijn we naar Saarburg en De Moezel geweest.

Wij boeken altijd rond februari.

Mijn tante heeft vroeger best veel naar van die stacaravans geweest van vacancoleil of iets dergelijke. Die stonden op Landall Saarberg en Landall Sonnenberg ook.

Maar alles is ook beetje afhankelijk van wat je wensen zijn van vakantie.
  • Misschien zal het Bretagne worden. Ben er alleen nog niet aan uit waar. Er zijn veel mooie campings maar ik moet dan subiet aan schreeuwende kinderen en animatie tot,23-24 uur in de avond denken smile.gif
  • Je kan eens zien op Les Castels campings
    Wij waren op zo een camping vorig jaar (in Normandie).
    Ookal hebben we zelf 3 kinderen, wij zijn totaal niet op zoek naar campings met enorm veel animatie en kinderdisco en toestanden.
    Ook het zwembad moet niet vol glijbanen enzo zijn. Een gewoon zwembad met 1 glijbaan was voor ons prima.
    Wij waren er begin juni en toen was het nog geen vakantie in Frankrijk dus ideaal.
  • Bedankt voor de tip Neuzeke! Wij houden het ook liever eenvoudig.

Paar jaar geleden naar de Provence geweest naar enkele huisjes met een mooi maar eenvoudig zwembad bij. Onze dochter vond dat prima en wij ook smile.gif
  • Wij zijn hetzelfde als Neuzeke. Wij zoeken de kalme plekjes op, die niemand lijkt te willen! Maar wij zijn dus ook alledrie allergisch aan zon en gaan dus naar de minder zonnige kant (Duitsland, Denemarken, bovenkant Frankrijk)
    Al maken we voor Landall een uitzondering. Al is het wel zo dat daar heel streng wordt opgetreden bij lawaai na 22u.

Wij zijn in Boulogne sur Mer naar een kleine camping geweest, zonder zwembad maar om 200 meter van het strand. Heerlijke vakantie geweest!!!

• Wij hebben eind augustus al geboekt voor volgende zomer. We gaan naar Île d'Oléron in Frankrijk. We huren daar een huis met privé-zwembad. Ideaal, vinden wij. Rust, natuur, (verwarmd) zwembad voor ons alleen dus geen probleem om een zeteltje te vinden, alles op eigen ritme,...
    We hebben al een paar keer een (luxe) huisje gehuurd op een camping van Yelloh! Village en dat was ook wel een aanrader. Alleen hebben wij het toch liever wat rustiger rond ons. Vandaar dat we sinds vorige zomer overgeschakeld zijn op huizen met privé zwembad in de tuin en dat beviel ons toch beter dan een huisje op een camping.
    Els, als je in Bretagne een huisje op een camping wil huren, kan ik Yelloh! Village camping Les Mouettes in Carantec aanraden. Als je daar een (luxe) huisje huurt, heb je écht veel ruimte en rust. De huisjes staan daar ver van elkaar, hebben elk een eigen (gras)tuin rond het huisje en de huisjes zijn van elkaar afgescheiden door planten. De avondanimatie hoor je niet in de 'wijk' van de luxe huisjes, maar ook veel andere wijken liggen ver genoeg van de avondanimatie om er geen last van te hebben. De tuintjes zijn in de andere wijken wel net iets kleiner natuurlijk. De omgeving was ook geweldig met wandelpaden langs de stranden, veel baaien in de buurt en een héél lekker visrestaurant.
  • Het is dus niet Els, maar wel Inge die overweegt naar Bretagne te gaan. De tip van de camping was dus voor jou, Inge wink.gif
  • Wij boeken al 3 jaar met airbnb.

Je leest er vaak negatieve commentaren over, maar als je bepaalde voorzorgen neemt, kan het eigenlijk niet mislopen.
    Belangrijkste regel is: altijd betalen via airbnb! Nooit rechtstreeks met de eigenaar. Als die dat vraagt, dan weiger je en zoek je best iets anders.
    Voor de rest zijn vaak persoonlijke foto's en veel reviews een goed teken.
    Wij hebben ook altijd eens persoonlijk contact via telefoon met de eigenaars.

Vorig jaar zaten we in Frankrijk, Verdunstreek, dus helemaal niet ver.
    Het was een grote boerderij met over het hele domein woonwagens.
    SUPER vakantie!
    Rustig, stil, geen internet, geen tv, kortbij heel wat bezienswaardigheden, zowel voor ons als de kinderen.
    Héél dicht bij een rivier, waar de eigenaars een stukje aan wisten zijn waar niemand kwam.

Wij kiezen niet op basis van een land. Wel waar we verblijven en omgeving.
    Maar voorlopig kiezen we er ook wel voor om niet te ver te trekken met de auto. Vroeger nog gedaan. Maar altijd het gevoel dat de rit naar huis je terug zo moe maakte dat vakantie weinig gedaan had.
    We willen graag Portugal of Kroatië eens doen. Maar dat zal vliegtuig zijn en auto huren.

Dit jaar kijken we terug via airbnb.
    Omdat er zoveel keuze is, in zoveel landen en verschillende prijsklasse!
    Dit jaar zaten we op een domein met nog verschillende mensen. Beetje zoals een camping, maar persoonlijker. Maar kan best zijn dat we volgend jaar echt een privéhuisje huren.
    Het fijne is dat je via airbnb zoveel concepten kan vinden.
    En soms véél goedkoper dan via andere sites.
    Onze woonwagen kon je ook boeken via andere site, maar was bv opmerkelijk duurder.

• Wij hebben nog niet definitief beslist. We gaan wsch met de wagen.
    Met het vliegtuig is toch altijd duur, vliegen zelf is wel goed betaalbaar als je flexibel genoeg bent om je bestemming mee te laten bepalen door de prijzen van de vliegtuigtickets, maar wij vinden een auto huren zo duur. Vorig jaar in Portugal ongeveer 900 € betaald voor 11 dagen en dan viel de auto nog altijd tegen qua grootte want één van onze valiezen moesten we tussen onze twee kinderen proppen op de achterbank omdat de koffer zo klein was.
    Ik wou heel graag naar Slovenië maar dat vind ik toch te ver uiteindelijk. Ik rijd namelijk echt niet graag ver. Nu wordt het hoogstwaarschijnlijk Oostenrijk (Tirol).
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld