Voor het eerst met zoontje weg / bikiniangst

• Voor het eerst met zoontje weg / bikiniangst

Volgende week vertrekken wij met ons gezinnetje voor een week naar Griekenland. Onze eerste vakantie na de geboorte van Dries, nu ongeveer een jaartje geleden. We zijn best wel wat zenuwachtig allemaal, mijn ventje vooral omdat hij bang is dat ons zoontje het hele vliegtuig bij elkaar gaat schreeuwen, ik vooral omdat het plan is om me na een heeeeele lange tijd nog eens in bikini te vertonen. En dat zal gezien mijn blubberbuik en hangborsten de grootste overwinning zijn van mezelf in jaren sad.gif

Jah het klinkt stom maar ik heb al een paar keer gelezen hier dat je best niet alles weghaalt down under, maar ik zit er over te twijfelen. Dat lijkt me nu zo vies om daar haar te laten staan. Als je een beetje schuift met je poep en je bikini beweegt, loop je dan niet het risico op ongelukjes? Het is een beetje een intieme vraag, maar hoe pakken jullie dit aan?
  • Dat hangt wat af van uw badpak of bikini broekje he. Ge hebt van die heel hoge modellen en daar kunt ge niet anders dan alles weghalen. Ik heb een redelijk standaard zwart badpak en ik ga soms op onverwachte momenten eens naar het zwembad met mijn dochtertje. Dan is er vaak geen tijd voor een scheerbeurt dus ik ga vaak zo. Nog nooit is er iets komen piepen langs de kant hoor. Af en toe trekt er in het peuterbadje wel eens een kindje aan een bikini en daar zie ik toch ook altijd een vachtje verschijnen bij die mama's smile.gif dus ik denk dat alles weghalen eerder uitzondering is dan regel.
  • Wat is dat nu voor onzin. Als je gewoon de kantjes wegdoet en een normale bikini aan doet, is er toch geen probleem?
    Ik zie trouwens het verband niet tussen de blubberbuik en hangborsten en het schaamhaar?
  • @lore Ik herken het gevoel wel. Ik ben enkele jaren 'out' geweest na een paar stevige zomers in mijn jeugd op Ibiza. smile.gif Nu twee kindjes en mega onzeker over mijn lijf en alles wat daarbij komt kijken. Ik kan me dus best inbeelden dat je dan wat in paniek slaat, ik had dat ook. Je hoort inderdaad vaak dat het haar weghalen geen goed idee is terwijl ik dat vroeger eigenlijk standaard altijd deed. Nu niet meer, maar je moet je niet ongerust maken, er komt heus niks piepen als je je wat onhandig verzet.
  • Zoals hierboven van buik en borsten naar schaamhaar.
    De zoveelste discussie over het al dan niet weghalen van je schaamhaar, gaat terug beginnen.
    Voel je er niet goed bij, trim bij of haal alles weg, voel je er zelf goed bij laat het staan.
  • Het zou leuk zijn als het hier een beetje vriendelijker werd op 9maand. Niet iedereen leest eerst alle voorgaande berichten voor ze zelf iets schrijft.
  • Ik snap de post van ts toch ook niet goed. Ze heeft angst om na haar bevalling in bikini rond te lopen en dan gaat het opeens over schaamhaar. Dat is toch niet anders voor of na een bevalling? Doe gewoon wat je wil en waar je je goed bij voelt.
  • Ik begrijp wel dat je je onzeker kunt voelen, niet alleen over borsten, billen, buik, maar ook angstig zijn over wat je eventueel zou kunnen laten zien, al dan niet per ongeluk... maar als je gewoon de binnenkant van je dijen scheert, en een niet al te smalle bikini koopt, dan komt dat dik in orde. Ik heb me nog nooit helemaal geschoren en ik denk dat de meeste dames die je op het strand ziet lopen dat ook nooit doen.
  • Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt...
    vooral aan jezelf en je gezin denken.
    En heel veel genieten....
    Er zal daar waarschijnlijk niemand zijn die je kent, dus waarom je zorgen maken om wat een ander over je zou kunnen denken...

Geniet van jullie reis!
  • Ik herken je angst wel. Maar het is nergens voor nodig. Ik ben in mijn unief tijd (nog niet zo lang geleden zeg ik er maar bij, dan voel ik me minder oud) vaak met vriendinnen naar Tenerife en Ibiza geweest. We deelden altijd een hotelkamer en dan zag je af en toe wel eens iets per ongeluk bij elkaar. Niemand schoor alles weg daar beneden en onder een badpak is daar nooit wat van te merken geweest. Ik denk ook dat dat wat overroepen is. De meesten laten het wel staan denk ik, en het is ook beter om dat te doen omdat je anders meer kans loopt op infecties.
  • Wat @evaw schrijft: de meesten laten het staan en je ziet nooit wat bij anderen op het strand, toch?
  • Wat de meesten doen weet ik niet 😄😃.
    Als wij op vakantie gaan, start ik met het kleinste broekje en ik eindig met een shortje.
  • Ik zit in een zwemclub waar we gezamenlijk met alle meisjes douchen en ik kan je verzekeren dat iedereen onder hun badpak een bosje heeft, de ene al wat meer dan de andere smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld