Uitgekeken op job...Bijstuderen of andere job?

• Uitgekeken op job...Bijstuderen of andere job?

Hopelijk zijn hier een paar dames die zich herkennen in mijn situatie en wat tips kunnen geven...Als 18jarige wist ik totaal niet wat ik moest gaan studeren, dus een algemene master in de economie gedaan...Mooi afgestudeerd en meteen aan het werk gegaan. Al snel merkte ik dat wat ik kon doen met mijn diploma totaal niet bij mij paste (geen aanleg + geen interesse). Na enkele jaren en enkele jobs later, ben ik in een algemene administratieve functie beland. Vond het in het begin ideaal in combinatie met mijn gezin: dicht bij huis, goede uren, redelijk betaald. Nu, 6 jaar later ben ik enorm uitgekeken op mijn job en dit maakt mij ongelukkig. Wij hebben drie kleine kids en heb het gevoel dat ik volledig vast zit. Ik zou zo weer gaan studeren, heb die motivatie wel, maar een totaal andere studierichting waar ik bijna geen vrijstellingen voor heb, lijkt mij onbegonnen werk met een fulltime job en 3 kids. Denk ook wel dat ik op het einde van de rit spijt zou hebben voor al de tijd die ik samen met mijn kids gemist heb terwijl ik met mijn neus in de studieboeken zat.

Zijn hier dames die een tussenoplossing hebben gevonden om toch uit die werksleur te geraken? Ik wil mij er 100prct voor inzetten, maar het mag niet ten koste van mijn gezin gaan...
  • Er zijn toch mogelijkheden om je om te scholen terwijl je een uitkering RVa krijgt? Dan zijn je kids alvast niet de dupe. Of halftijds gaan werken met loopbaanonderbreking.
  • Lerarenopleinding doen? Kan via avondschool op 2 of 3 jaar en via unief op 1 jaar en je kan ook direct starten in het onderwijs. Met een master economie mag je denk ik ook wiskunde grven dus dan heb je direct werk!
  • Gaan bijstuderen met een uitkering zal er voor TS niet inzitten. Dit is niet toegelaten voor mensen die al een diploma bezitten (ergens logisch ook natuurlijk!).
    Ik snap het probleem wel. Ik wist ook niet wat te doen en ben dan maar pol&soc gaan doen. Ook mooi optijd afgestudeerd en direct gaan werken. Voorlopig doe ik mij job nog graag maar in het geval ik het ooit beu zou zijn zou ik ook eeeeeecht niet weten wat ik anders moet gaan doen.
    Misschien is loopbaanonderbreking een optie? zou heb je een dag om te studeren terwijl de kids naar school zijn happy.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld