Tot welke leeftijd komt de Sint? En wat daarna?

• Tot welke leeftijd komt de Sint? En wat daarna?

Beetje vroeg wellicht, maar ik vroeg me af vanaf welk moment of vanaf welke leeftijd in andere gezinnen de Sint niet meer komt? Vanaf dat het kind het geheim van de Sint kent? Of vanaf een bepaalde leeftijd of periode? Of komt de Sint nog wel, maar niet meer met speelgoed bij de schoen, maar vb. wel nog chocolade of een ander cadeau, een centje,...? En als de Sint iets anders brengt hoe wordt dat dan overgebracht op de jongere kinderen? De Sint die zichtbaar geld brengt lijkt me moeilijk, maar misschien zijn er wel gezinnen met leuke alternatieve tradities?
  • Hier nog totaal niet aan de orde, maar ik herinner me wel nog hoe het bij mij thuis eraan toeging.
    Ik was de jongste, mijn broer geloofde er al langer niet meer.
    Het jaar dat ik zei tegen mijn mama dat het allemaal niet klopte en ik er dus niet meer in geloofde was het al te laat om de plannen nog te veranderen. Maw alles was al gekocht, ze hebben toen dus nog de magie aangehouden dat het speelgoed klaar stond toen we wakker werden.
    Thuis hebben we echt lang iets gekregen, maar eens we niet meer geloofden gingen we eigenlijk gewoon zelf mee naar de winkel om te kiezen of vroegen we geld.
    Bij de grootouders kregen we iets tot ons 12 jaar. Eens mijn broer niet meer geloofde ging hij met een excuus mee met de grootouders om te gaan kiezen. Ik ben ook de jongste bij de neven en nichten, dus zolang ik erin geloofde werd de magie bewaard. Dus geen geld voor de oudere, of het werd opgesplitst zodat mijn neven en nichten het op een andere dag kregen van de grootouders. Leeftijdsverschil daar is redelijk groot wink.gif
    Ik denk eigenlijk dat ik het zelf zo ook zal doen, eens dochter er niet meer in geloofd, mag ze gewoon zelf iets kiezen rond die periode.
  • Hier krijgen wij nog altijd sint bij men ouders.
    Dat is dan iets van rituals of parfum ofzo 🤣.

Onze 2oudste weten het geheim van de Sint en gaan nu nog een 6 tal jaar mee kunnen genieten van het Sint gebeuren door hun kleine broertje.
    Een kleine pakje, wat lekkers en in den duik een centje zal het worden.
  • Net zoals bij neuzeke komt de sint bij mijn ouders nog altijd. Vooral snoep maar ook een kleinigheidje. Ik ben de middelste en mijn broers schelen 10 jaar. Tot de jongste een jaar of 12 was, kregen we echt sinterklaas(maar niks voor kerstmis). Één van de voordelen van de oudste te zijn maar op andere vlakken is de jongste dan weer in het voordeel. En ik wil het hier ook zo wel doen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld