Studeren , werken en gezin ?

• Ja, dat is het ook he, het financiële. Als je al halftijds moet gaan werken om te gaan studeren... Dat heeft een behoorlijke impact op de financiën, in dergelijke mate dat je man en kinderen er zonder twijfel financiële nadelen van ondervinden, in die zin dat bepaalde dingen gewoon niet meer kunnen. En het beïnvloed je pensioen later ook. Plus dan nog de tijd dat je niet met je gezin kunt doorbrengen, maar wel over je boeken moet zitten. Dat is dus een enorme belasting voor je partner, financieel maar ook in tijdsbesteding van hem. Ik zie dat eigenlijk alleen maar gebeuren als het niet slechter kan dan wat je nu al hebt. Als je werkloos bent. Of zo weinig verdient dat je met een nieuwe studie een beduidend hoger loon krijgt.
  • Heel wat vooroordelen hier over verder studeren en sommige dingen zijn juist.
    Bijna iedereen in mijn klas, laatste semester heeft een job. Helft daarvan heeft kinderen en veelal héél jonge kinderen.
    Meesten doen het niet om meer te verdienen, eigenlijk niemand. Wel omdat ze écht graag in die sector willen werken.
    Persoonlijk zal ik minder thuis zijn én niet meer verdienen. Sommige maanden misschien zelfs wat minder.
    2 hebben diploma kinderverzorging, al de rest heeft reeds een bachelor. En dan denk ik chapeau voor die 2 want al de rest had het geluk van vrijstellingen te hebben én zijn het iets of wat gewoon om grote stukken leerstof zelfstandig te verwerken.

Gezinstijd en persoonlijke tijd steekt eraan in ja.
    Maar niet in die mate dat het moet tegenhouden.
    Ik heb weinig avonden dat ik rustig in de zetel zit, naast man. Als de kinderen slapen, werk ik voor school.
    Man investeert ook mee in mijn studie door te helpen als dat nodig is.
    Hij gaat geen 3 weken thuis blijven tijdens mijn examens, gaat niet als zelfstandige !!!
    Maar/ dan vertrekt hij al om 5u naar een werf ipv 7u en is hij thuis om 16u ipv 18/19u.

Financieel is verder studeren jammer genoeg duur en niet toegankelijk voor iedereen. Elk studiepunt is 11 euro dat je betaald. Administratieve betaal je sowieso 240 euro. Daar komen je boeken en cursussen nog bij, materiaal dat je in het jaar bij koopt... Neen, toegankelijk voor iedereen is het niet en dat is jammer.
    Maar scholen proberen het wel makkelijk te maken voor volwassenen hoor! Lessen zijn 's avonds en in het weekend. EN niet verplicht, maar wel aan te raden. Je stelt je eigen schema op. Je bepaalt zelf wanneer je stage doet (vooral eerste jaren). en waar je stage wilt doen.
    De lessen dienen enkel om de cursussen te doorlopen en meesten geven dan al aan wat je moet kennen en wat minder van belang is. Ze staan via digitaal platform altijd klaar om je vragen te beantwoorden. Stuur je een email, heb je zelfde dag altijd antwoord terug.

Ik blijf erbij... gezin, werken, studeren. Het blijft haalbaar. Maar niet voor iedereen
  • Dat alle lessen 's avonds te volgen zijn is een fabeltje. Voor sommige studierichtingen misschien. Maar probeer maar eens iets aan de unief te volgen. Dat wordt je nagenoeg onmogelijk gemaakt. Je mist de monitoraten, niet eens de helft van de profs neemt hun lessen op... probeer het maar eens allemaal alleen te studeren, die dikke boeken. Ik zeg je: nagenoeg onmogelijk. Bij de inschrijving krijg je al meteen te horen dat het niet haalbaar is.
  • omdat iets onmogelijk voor jou zou zijn, is dat niet zo voor iedereen wink.gif.
    Als ik start met een master is dat ook niet van nul hé. En laatste 3 jaar genoeg zelfstandigheid opgebouwd om misschien trapje hoger te gaan.

Maar zal het laten weten als het OOIT zo ver komt tongue.gif
  • Snelle lening in 48 uur zonder protocol

Hallo meneer
    Wij bieden onze diensten aan eerlijke mensen die behoefte hebben aan financiële ondersteuning of inkomstengenererende activiteiten en een betere toekomst creëren met een overwogen rentepercentage van 2%. Ik zou zeggen dat ik klaar ben om de man te geven.
    Wij bieden leningen tussen particulieren, van € 2.000 tot € 10.000.000 aan zeer eenvoudige voorwaarden.
    Ik ben beschikbaar en bereid om al uw financiële behoeften te bespreken op de volgende gebieden:

-Financiële leningen
    -Investeringslening
    Auto Lening
    Consolidatie van de schulden
    -Credit Line
    -Endere hypotheken
    -Requireer krediet
    -De persoonlijke leningen

Aarzel niet om contact met ons op te nemen als u geïnteresseerd bent, retourtermijn tussen 1 voor elk jaar volgens de uitleenperiode.
    Onze leningvoorwaarden zijn:

- Een formulier om in te vullen.
    - Een leningovereenkomst moet door onze vonnis worden gedaan
    - Onze leningen zijn onderhevig aan rente van 2% per jaar.
    - Onze leningen worden meestal betaald per cheque of overschrijving.

Contacteer me per e-mail: plancqfinance@gmail.com

In de refrein, serieus!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld