Spiraal voorschrift??

• Spiraal voorschrift??

Hoi

Ik heb een online afspraak gemaakt om een spiraaltje te plaatsen, of toch te bekijken of dit kan voor mij.

Nu zit ik te twijfelen: moest ik dan eerst een voorschrift gehaald hebben om dat bij de apotheek te halen of heeft de gynaecoloog dit op voorraad? Het is een groepspraktijk dus ik veronderstel dat er heel wat spiraaltjes geplaatst worden ...

Toen dat eens ter sprake kwam bij de huisarts heeft deze niet gesproken over een voorschrift.
  • Ja, dit is steeds op voorschrift.
  • Dat is op voorschrift, maar ik mag dat gaan afhalen bij mijn apotheek en het voorschrift dan na het gyneacoloogbezoek binnen brengen.
  • Ah ok. Nu, ik zal de afspraak dan maar gewoon laten doorgaan en dan later nog eens teruggaan met het spiraaltje ...

Vragen jullie dan een voorschrift aan de huisarts of aan de gynaecoloog zelf?
  • Mijn gyn gaf ook aan dat ik moest bellen zodra ik mijn menstruatie had, dan moest het binnen de 10 dagen geplaatst worden. Dus niet op eender welk moment van de maand omdat je baarmoeder dan dicht is. Ik ben ook gewoon eerst naar gyn geweest (moest ook gaan voor uitstrijkje..) En dan aangegeven dat ik graag een spiraaltje wou. Voorschrift dan meegekregen. Ze houden altijd een aantal tijdstippen vrij voor het plaatsen van spiraaltjes, omdat dit niet te plannen is. (ik heb mijn spiraaltje vervolgens trouwens nog niet laten plaatsen..ik blijf twijfelen)
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld