Spijt van borstverkleining?

• Spijt van borstverkleining?

Mijn zus heeft vorig jaar een borstverkleining laten doen en heeft er spijt van. Ze had vroeger mooie (grote) borsten, nu heeft ze kleinere exemplaren maar wel met littekens, vooral rond de tepel en in de zone er onder. Het heeft me aan het denken gezet want ik dacht de ingreep ook te laten doen. Zijn er nog dames hier die eigenlijk spijt hebben van de ingreep?
  • Ik heb 10 jaar geleden ongeveer een borstvergroting laten doen en daar heb ik in ieder geval geen spijt van.Ik zou liever een volle zachte boezem gekregen hebben want dat is zo mooi dus nee ik zou niet vlug een borstverkleining overwegen tenzij je er fysisch kast van hebt natuurlijk.
  • Ik heb in 2010 een borstverkleining ondergaan. En ja, ik had er ook spijt van.
    Lelijke littekens en minder gevoel erin. Mijn borsten voelden niet meer alsof ze van mij waren. Ik schaamde me er voor. Dokter zei steeds dat de littekens zouden verdwijnen, maar dat is niet gebeurd (heb er zelfs speciale laserbehandelingen en dergelijke voor ondergaan.)

Na 2 jaar was ik het zo beu, en ben ik voor een vergroting gegaan, samen met litteken correctie. Uiteraard ben ik toen wel bij een andere chirurg geweest.

Nu heel content van.
  • Je moet je goed laten informeren! Een goeie chirurg gaat je de voordelen, maar ook de nadelen opsommen. Dan moet je voor jou een oplijsting maken wat belangrijk is.
    Als het vooral medisch is, omdat je last hebt van rugpijn bijvoorbeeld, dan zou ik je zeker aanraden om het te doen.

Wat is ook de reden dat je zus een borstverkleining deed, en wat is nu de reden waar ze er spijt van heeft, weegt dit met elkaar op?

Veel succes met je beslissing!
  • Neen, geen seconde spijt van gehad!
    Heb ook totaal geen littekens.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld