spelconsole

• spelconsole

hallo,

we zijn altijd tegen spelconsole-toestanden geweest.
    Maar nu de kinderen al wat ouder zijn (16, 13, 11) overwegen we om er toch één aan te kopen.
    Vooral omdat de jongste een beperking heeft, en problemen heeft om buiten aktiviteiten te doen.
    Kan ook niet naar sportclub, jeugdbeweging,... dus soms wel lastig om hem bezig te houden.

We zouden één kopen als verrassing voor hun kerst. Maar ik ben eens beginnen snuffelen op internet, en zie door het bos de bomen niet.
    Zoveel soorten. Blijkbaar zijn er 3 'grote' merken: Playstation, WII en Xbox.

Voor de mama's die thuis een console hebben: welke hebben jullie kinderen? Tevreden? Makkelijk spelletjes te vinden?
    Ik had eerst gedacht aan een Wii, omdat je daar van die eenvoudige fysieke spelletjes hebt (bowlen, tennis,...) die de jongste kan doen.
    Maar blijkbaar is het aanbod voor Wii verder eerder beperkt voor andere spelletjes.

Alle ervaringen welkom!

• WII zou ik net niet doen. 2 klasgenootjes van zoon hebben dat en zeuren toch dat je daar minder op kan. Zoon heeft een X-box en we zijn daar wel tevreden van. Playstation is het grootst denk ik met mss nog wel wat meer keuze.
    Hier wordt enkel Fortnite gespeeld momenteel, tot voor kort was het enkel Minecraft.
  • De wIi is verouders, sinds vorig jaar is dat Nintendo switch geworden. Wij zijn hier heel tevreden van. Je kan zowel op je tv spelen als het als een soort game boy gebruiken. Er zijn ook heel veel leuke spellen op.
  • Hier zijn ze dan weer tevreden van de Wii. We hebben enkel dat en tablet (met gratis games als Clash of Clans). Op de Wii spelen ze ook vaak actievere spelletjes (sport, dans etc.). Ze hebben nooit naar iets anders gevraagd en willen ook geen Fortnite - ze hebben er een hekel aan dat er op school door velen over niks anders wordt gebabbeld. Hier dus blij met de Wii, maar anderzijds ook absoluut geen fanatieke gamers. Ze gamen wel graag, maar zijn rap content.
  • wij hebben alle 3 de consoles, maar hier wordt toch vooral op de PS4 gespeeld. De WII wordt eigenlijk niet meer gebruikt.
  • Ik zou dan kiezen voor de PS4 uit je lijstje.

Maar ik merk, eenmaal +12 zitten ze voornamelijk op de pc.

• Wij hebben een PS 4 en een Wii, we gamen graag zelf (dochter is pas 2). De Wii komt eigenlijk niet meer boven. De opvolger Nintendo switch kochten we niet. We gamen ook nog op pc.
    Van de PS 4 hebben we nog steeds veel plezier. Er zijn veel verschillende games te koop, en als je PS plus hebt, is er elke maand een leuk aanbod om te downloaden.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld