speelgoed uit eigen kindertijd

• yep inderdaad, dat zijn ze dus;

dat met die tomatensap deden we ook.

en dat in een kring gaan zitten en handen op elkaar en doorklappen: dat was iets met mustafaaaa in, maar ken het niet meer.

Wat we ook deden is zo per 2 over elkaar gaan staan en dan iet van:
    dag mevrouw..
    dag mevrouw...
    .... graag zie
    neeneenee dat geloof ik niet
    kan me nikske schelen
    kan me nikske schelen
    jij blijft hier en ik ga doooooooooor

er ontbreken dus veel woorden, maar is ook zo lang geleden he goofy.gif
  • Die ken ik ook! Dat was in een kring (2 kringen) per 2 tegenover mekaar en er hoorde een dansje bij (google maar wink.gif )

Dag, mn Rozemarijntje,
    dag, mn Augustijntje,
    t Schijnt dat gij mij gaarne ziet,
    Nee, nee, nee dat geloof ik niet!
    t Kan me niets meer schelen,
    t Kan me niets meer schelen,
    gij blijft hier en ik ga door!

En dan schoof de buitenste kring door
  • ja dat was het anneke party.gif . Het dansje (alleja dansje) weet ik nog wel heel goed, maar de tekst was al wat weg. Ik zat toen in het 2de leerjaar, dus toch al wel wat geleden
  • enkele jaren terug zag ik in de supermarkt zo'n Dash ton met waspoeder!! Pure nostalgie voor mij! En ik had geen Dash nodig (gebruik altijd vloeibaar) maar toch heb ik een tonnetje gekocht. Zalig gewoon. Als kind hadden wij meerdere van die tonnetjes, en daar zat ons speelgoed dan in! Eéntje met de lego-blokken, ééntje met stiften en kleurboeken en zo'n dingen, ééntje met de Match-box autootjes van mijn broer, enz... En als we wilden trommelen kieperden we (tot grote ergernis van mijn moeder...) ze gewoon ondersteboven en hadden we een trom!! hahaha.
  • En ooit hebben ze waspoeder verkocht in een grote plastieken dobbelsteen, die heeft ook jaren bij ons thuis tussen het speelgoed gestaan. Misschien verkopen ze die binnenkort ook eens terug?
  • Een oude..

Een oude grijsaard
    Van 80 jaren
    Ging naar de kapper
    Al zonder haren
    Hij kocht een pruikie
    Van 80 centen
    En liet het hele zaakie
    Permanenten
    wink.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld